Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
22.11.17 at 06:37:01

Login with username, password and session length
* Home Help Search Login Register
Kampforum.no  |  Disipliner  |  Krav Maga (Moderator: Rune Lind)  |  Topic: Krav Maga i østfold? 0 Members and 1 Guest are viewing this topic. « previous next »
Pages: [1] Go Down Print

Krav Maga i østfold?

ibuster
*
Forummedlem

« on: 31.12.10 at 00:05:28 »

Med dette kan vi også meddele at vi vil begynne å tilby KMG Krav Maga i Bergen fra 2011!! smile

Hei Rune!

Bare et spm.
Vet du om det er snakk om å starte opp en IKMF (KMG) klubb i Østfold etterhvert ?
Det hadde vært veldig bra ihvertfall, siden det bare finnes "såkalt" Krav Maga rundt i disse trakter.

/Tor

Hvor er det pr. i dag Krav Maga i Østfold? Har du vært og trent der?
« Last Edit: 04.01.11 at 11:24:52 by Torkil Johnsen » Logged
Omnislash
Forumavhengig

« Reply #1 on: 31.12.10 at 00:09:43 »

Med dette kan vi også meddele at vi vil begynne å tilby KMG Krav Maga i Bergen fra 2011!! smile

Hei Rune!

Bare et spm.
Vet du om det er snakk om å starte opp en IKMF (KMG) klubb i Østfold etterhvert ?
Det hadde vært veldig bra ihvertfall, siden det bare finnes "såkalt" Krav Maga rundt i disse trakter.

/Tor

Hvor er det pr. i dag Krav Maga i Østfold? Har du vært og trent der?
Det finnes vel rundt på forskjellige karate klubber, har hørt de trener "krav maga" i Moss feks på Karateklubben der.
Men jeg er nå ute etter IKMF /KMG basert KM om det skulle vært av interesse.

Har ikke vært å trent der nei.
ibuster
*
Forummedlem

« Reply #2 on: 31.12.10 at 00:32:16 »

!! smile

[/quote]
Det finnes vel rundt på forskjellige karate klubber, har hørt de trener "krav maga" i Moss feks på Karateklubben der.
Men jeg er nå ute etter IKMF /KMG basert KM om det skulle vært av interesse.

Har ikke vært å trent der nei.
[/quote]

Ok, ja, jeg kjenner ikke til noen klubber der, jeg heller. Men generelt er jeg vel litt varsom med å karakterisere klubber og folk som ”såkalt” ditt og datt (underforstått veldig dårlige), basert på hva jeg har hørt av andre, uten å ha trent der og uten å vite noe særlig om hva og hvem det er snakk om.
 Det gjelder vel all kampsport, egentlig. Selv foretrekker jeg å respektere folk og gi dem en sjanse. Wink

Omnislash
Forumavhengig

« Reply #3 on: 31.12.10 at 00:39:39 »

Jeg baserer det litt på hva etablerte folk som har drevet med Krav Maga fra Israel der det kommer fra, og som har lært fra kilden og ikke kopiert andre sier.
Men ja, det kan fort tråkke på noen tær.
Men jeg spesifiserte at jeg lurte på om det var planer om IKMF /KMG eller lignende med oppstart i Østfold eller i nærheten - Så hadde jeg sluppet å begynne med å pendle til Oslo for å trene fast.

" Det gjelder vel all kampsport, egentlig. Selv foretrekker jeg å respektere folk og gi dem en sjanse."

Godt poeng, men må ærlig innrømme at alle de gangene folk har sagt noe negativt (og da kommet fra flere respekterte innenfor kampsport) så har det som regel stemt - men jeg gir folk tvilen til gode for det, men akkurat når det gjelder KM er jeg ganske overbevist om at de som har veldig stor fokus på Karate, IKKE er noe for meg.

Men for all del - kan være noen som synes det er bra og praktisk.
« Last Edit: 31.12.10 at 00:47:00 by Omnislash » Logged
ibuster
*
Forummedlem

« Reply #4 on: 31.12.10 at 00:54:17 »

Jeg baserer det litt på hva etablerte folk som har drevet med Krav Maga fra Israel der det kommer fra, og som har lært fra kilden og ikke kopiert andre sier.
.
må ærlig innrømme at alle de gangene folk har sagt noe negativt (og da kommet ra flere respekterte innenfor kampsport) så har det som regel stemt - .

Ja, jeg for min del har vel opplevd at det ned-snakkes og disses veldig mye innen kampsport, i ulike grener, og at mange av dem som driver med det ofte har sine egne motiver for å gjøre det. Derfor blir jeg alltid skeptisk når noen er veldig frempå med å forklare hvor ræva andre er i forhold til det edle og overlegne man selv bedriver. Når jeg hører at noen er "såkalt", "ikke ekte" , at noe driver med "Tae kwondo" eller "Krav Maga" i nedsettende gåseøyne osv., da slår min bullshit-radar på for fullt - og det lukter motiver lang vei. Det handler ofte om business og penger. . Sånn er det jo her i verda. Greit å ha i bakhodet, synes jeg. Men andre ser det kanskje annerledes:)
God natt.     
Omnislash
Forumavhengig

« Reply #5 on: 31.12.10 at 00:56:39 »

.
må ærlig innrømme at alle de gangene folk har sagt noe negativt (og da kommet ra flere respekterte innenfor kampsport) så har det som regel stemt - .

Ja, jeg for min del har vel opplevd at det ned-snakkes og disses veldig mye innen kampsport, i ulike grener, og at mange av dem som driver med det ofte har sine egne motiver for å gjøre det. Derfor blir jeg alltid skeptisk når noen er veldig frempå med å forklare hvor ræva andre er i forhold til det edle og overlegne man selv bedriver. Når jeg hører at noen er "såkalt", "ikke ekte" , at noe driver med "Tae kwondo" eller "Krav Maga" i nedsettende gåseøyne osv., da slår min bullshit-radar på for fullt - og det lukter motiver lang vei. Det handler ofte om business og penger. . Sånn er det jo her i verda. Greit å ha i bakhodet, synes jeg. Men andre ser det kanskje annerledes:)
God natt.     
Ja, det er uten tvil noe man bør ta i betraktning.
Men når det gjelder nedsettende prat om andre, så har jeg erfart at det er tilfelle for hvorfor det blir gjort.
Med det mener jeg personlige eller nære venner/familie's egne erfaringer. Men om det hadde vært "tilfeldige" som hadde gått å snakket nedsettende, ville jeg nok tatt kritikken med en større klype salt, enn ved folk jeg kjenner godt.
Pages: [1] Go Up Print 
Kampforum.no  |  Disipliner  |  Krav Maga (Moderator: Rune Lind)  |  Topic: Krav Maga i østfold? « previous next »
Jump to:  

Social sharing