Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
20.11.17 at 21:59:02

Login with username, password and session length
* Home Help Search Login Register
Kampforum.no  |  Generelt  |  Treningsrelatert (Moderator: Tormod)  |  Topic: Opptrening av lyskestrekk 0 Members and 1 Guest are viewing this topic. « previous next »
Pages: [1] Go Down Print

Opptrening av lyskestrekk

Torkil Johnsen
Señor Svada
*
Veteran

« on: 17.01.11 at 17:44:42 »

Har en lei lyskestrekk som ikke vil slippe taket. Har vi noe kvalifisert personell her inne som kan gi meg tips på hvordan jeg kan bli kvitt strekken raskere? Er villig til å prøve det meste bortsett fra morkake fra hest o.l.  happy

Torkil Johnsen
Frode-Falch
Dr Low kick
*
Veteran

Practice makes perfect only if u practice perfect.
« Reply #1 on: 17.01.11 at 18:07:05 »

Jeg har hørt rolig sykling og svømming som bra treningsformer.

Agandhjin
Autentisk Kampentusiast
*
Guru

« Reply #2 on: 17.01.11 at 18:38:25 »

En treningskollega av meg har det samme. Han er karateutøver, og har slitt med dette lenge. Når han begynte å trene mer intensiv styrke (GBC = German Body Comp) så forsvant det. Han forteller nå at muskelmassen har blitt redusert sterkt pga lite styrketrening, og denne lyskestrekken er tilbake.

Dan Thomas Agandhjin Marceliussen Blogg
Juggernaut Fight Group
tantor
« Reply #3 on: 17.01.11 at 18:41:39 »

http://www.olympiatoppen.no/fag/helse/helseavdelingen/fysioterapi/lyskesmerterrehab/media3090.media

Her har du hele smørbrødlista. Kjedelig, men virker bra. Har selv brukt dette opptreningsprogrammet etter en langvarig betennelsestilstand i lysken med suksess smile
Trubaduren
Gammel ørn

« Reply #4 on: 17.01.11 at 18:49:04 »

jeg går til fysioterapi hos NIMI på ullevåll for "idretsbrokk"(lyskeskade) og har fått et program som ikke er helt ulikt det tantor postet! brukt programmet i 2 uker nå.. ikke store forskjellen enda, men får vel smøre meg med tolmodighet  weeping

you got kicked in the head with a kick!
Torkil Johnsen
Señor Svada
*
Veteran

« Reply #5 on: 17.01.11 at 20:27:33 »

Takker for gode svar! Har lest anbefalt treningsprogram og konstaterer at de heldigvis er for kroniske smerter. Kort fortalt ser det ut til å handle om lett styrketrening av lyske og tilhørende bukmusklatur, og at intensiteten økes etterhvert.

… men fortsette med øvelser 1-2 ganger pr uke i ett år? Deprimerende Sad

Ser skøytebrett brukes som utstyr her. Noen forslag til hva jeg kan erstatte dette med? Har ikke skøytebrett tilgjengelig…

Torkil Johnsen
tantor
« Reply #6 on: 17.01.11 at 21:32:38 »

En hjemmestrikket ullsokk på parkett kan gjøre litt av samme nytten som skøytebrett. Hovedsaken er at du får en lignende bevegelse. Brukte dette selv og det funket greit, når man ikke har tilgang på skøytebrett.
Torkil Johnsen
Señor Svada
*
Veteran

« Reply #7 on: 19.01.11 at 09:56:19 »

Yes, da var jeg i gang! Passe kjedelig med 10 x 30 sek press, og hardt å holde konsentrasjonen såpass at jeg greier å telle alle repetisjonene, men det går seg vel til, må bare få det inn i rutinen.

Torkil Johnsen
Mannen uten x
Veteran

« Reply #8 on: 26.08.12 at 20:50:15 »

Jeg har et lite tips som jeg kan legge til; jeg har selv vært plaget av mye lyskeprolemer. Det som hjalp for meg, var å være flink til å tøye masse. Ikke bare lysken, med alt. Forside, rompe,bakside osv.. Det hjalp meg MYE

Mr. sexy!
Mannen uten x
Veteran

« Reply #9 on: 26.08.12 at 20:56:39 »

i følge fysio, er lysken et typsik sted problemer kommer om man er litt stiv smile!

Mr. sexy!
Ben
*
Forummedlem

« Reply #10 on: 14.10.13 at 13:17:49 »

Dro til kiropraktor og trodde at jeg hadde lyskestrekk.

Det han kom frem til, var at det var overbelastning i musklaturen på innsiden av lysken og nedre del av magemusklene.
Dette har kommet som følge av både bjj og styrketrening(primært knebøy), samt for mye crunches.

Han jobber nå på meg med intramuskulær stimulering og jeg merker fremdrift.
Samt en del hvile.

Gir status om gjør susen!
Pages: [1] Go Up Print 
Kampforum.no  |  Generelt  |  Treningsrelatert (Moderator: Tormod)  |  Topic: Opptrening av lyskestrekk « previous next »
Jump to:  

Social sharing