Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
23.11.17 at 17:30:40

Login with username, password and session length
* Home Help Search Login Register
Kampforum.no  |  Disipliner  |  Karate (Moderator: Richard Haye)  |  Topic: JKA Norway`s 25 års jubileums 0 Members and 1 Guest are viewing this topic. « previous next »
Pages: 1 [2]  All Go Down Print

JKA Norway`s 25 års jubileums

Shingi Ichinyo
Gjenganger

« Reply #15 on: 14.11.11 at 09:29:26 »

Det er visst nesten 900 påmeldte til jubileumsgasshukuene i Bergen nå i november.

Hva kan en si om JKA Norway; INGEN OVER OG INGEN VED SIDEN AV!  biggrin

http://www.jkanorway.no/Default.aspx?tabid=55&EntryID=553
Shingi Ichinyo
Gjenganger

« Reply #16 on: 06.01.12 at 15:49:29 »

Reportasjen fra JKA sin fantastiske Jubileumsgasshuku finnes nå på JKA Norway sine hjemmesider;
http://www.jkanorway.no/Default.aspx?tabid=137&EntryID=560

Denne gasshukuen høstet de beste lovord fra de fleste karate kas som var tilstede, både fra norske og utenlandske utøvere.  biggrin

Leser av reportasjen at det var kun 4 som kunne komme fra de andre shotokan grupperingene i Norge. 
"Til vår glede var også andre norske shotokan-grupperinger til stede. Men dessverre var det kun 4 som  kunne komme fra de norske shotokan grupperingene.""

Dette overrasker og skuffer meg samtidig. Hvordan var det mulig at det var kun 4 stk som kom til kanskje den beste gasshuku noengang arrangert på norsk jord, når det gjaldt både instruktører og arrangementsmessig?  confused_1

Er de norske shotokan grupperingene så innesluttet at de ikke er villige til å kaste sine prinsipper om å ikke delta på JKA Norway arrangementer?

Har de blitt nektet til å delta på dette arrangementet?

Eller er det bare tilfedligheter?   confused_1

ErnstB
*
Forummedlem

« Reply #17 on: 06.01.12 at 16:57:07 »

Ikke godt å si hvorfor det ikke deltok flere utenfra JKA, men har vel ikke vært tradisjon de siste år å ha en JKA samling som har gått så bredt ut mtp. å invitere SAMTLIGE shotokanutøvere i Norge. Tradisjonelt sett, iallefall internasjonalt, er det oftest kun medlemmer som har fått lov å delta. Kanskje det er gammel vane som er vanskelig å vende, avstanden og terskelen har blitt så stor at det føles unaturlig å delta? Sånn som jeg kjenner JKA, har det vel aldri vært voldsomt inkluderende for de "uinnvidde".

Uansett, jeg var en av de 4 utenfor JKA som deltok, vi syns det var en topp leir og kommer gjerne neste gang det arrangeres noe lignende smile

Det beste hadde jo vært at alle arrangementer var åpne for alle utøvere, uavhengig av tilknytning til organisasjon. Syns å merke en bedring over hele fjøla, egentlig...
Ramius
*
Forummedlem

« Reply #18 on: 06.01.12 at 20:15:43 »

Det er vel tilnærmet null informasjon i de andre klubbene om hva slags leire vi holder i JKA. Så det overrasker meg ikke at elever fra en NTKF og lignende ikke kommer på JKA-samling og trener under JKA-instruktører.

Men snart er vi alle JKA uansett, så da blir det ett fett hæhæhæ.
« Last Edit: 06.01.12 at 20:18:19 by Ramius » Logged
Svensei
Gammel ørn

« Reply #19 on: 21.01.12 at 14:48:09 »

Syntes det hørtes lite ut med kun 4 stk utenfra, ja. Men det er bare å fortsette å invitere, så kommer det nok flere etter hvert. Tar faktisk litt tid å bygge opp tradisjon for slike ting, alle forbundene har jo sine egne samlinger, og for vanlige medlemmer er det jo mest naturlig å delta på de. Men jeg er veldig tilhenger av trening på kryss, og blir gjerne med på samlinger hos JKA hvis mulig smile Ingen jeg kjenner som nekter folk å trene andre steder.

Sven Dårflot
Shotokan
www.nippon-karate.com
Richard Haye
*
Veteran

Feed your mind. Protect your body
« Reply #20 on: 23.01.12 at 06:43:11 »

Jeg syntes det er helt fantastsisk at JKA klarte å samle så mange karate-ka på en gang.
Flott innslag i nrk også. http://www.nrk.no/nett-tv/indeks/288073/

Dette var gøy smile

Ole J. Hagen
Forumavhengig

« Reply #21 on: 23.01.12 at 21:48:26 »

Ja, dette var moro å se på NRK.
Endelig noe annet enn jålete og overbetalte fotballspillere.  bleh

Ole J. Hagen
Karate og kobujutsu
http://kampforum.no/forum/index.php/topic,29.msg71884.html#msg71884

Even monkeys fall from tree....
sAke
Forumavhengig

« Reply #22 on: 02.02.12 at 21:29:00 »

Fantastisk å se shotokan på NRK!

Håper JKA fortsetter å invitere, så blir nok folk vant til å krysstrene etterhvert. Alle samlinger burde være åpene for alle som standard smile

Skulle gjerne ha vært med selv, men det er så mye man skal ha tid til...

Andreas Kjelsrud Evensen
http://shotokan-karate.no/
Pages: 1 [2]  All Go Up Print 
Kampforum.no  |  Disipliner  |  Karate (Moderator: Richard Haye)  |  Topic: JKA Norway`s 25 års jubileums « previous next »
Jump to:  

Social sharing