Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
14.08.18 at 08:02:09

Login with username, password and session length
* Home Help Search Login Register
Kampforum.no  |  Disipliner  |  Jujutsu (Moderator: Addey)  |  Topic: Hva kan man trene på av JuJutsu kickboxing når man jobber i Nordsjøen?? 0 Members and 1 Guest are viewing this topic. « previous next »
Pages: [1] Go Down Print

Hva kan man trene på av JuJutsu kickboxing når man jobber i Nordsjøen??

tmv
*
Forummedlem

Bushido Kampsportsenter
« on: 16.04.11 at 09:05:16 »

Jeg trener JuJutsu og Kickboxing 4 ganger i uken når jeg er hjemme...men jobber i nordsjøen på båter,rigger overalt ikke noe turnus. Det er veldig dumt når jeg går glipp av mye trening. Lurer litt på hva som kan være best å trene for kampsporten sin del?? Det pleier å være treningsrom med vekter,sykler,3dmøller stort sett de fleste steder. Men tenker skal jeg trene kondisjon utholdenhet fremfor vekter osv?? Noen som er i samme siutvasjon kanskje?
Agandhjin
Autentisk Kampentusiast
*
Guru

« Reply #1 on: 16.04.11 at 09:28:03 »

Min ydmyke mening er 'kondisjon er gull'...

Uansett hva man skal trene av kampsporter, så er det alltid involvert en eller annen grad av kondisjon.
Men tilstrekkelig kondisjon så kan du holde ut, og tenke relativt klart i flere runder enn de som prioriterer styrke. Du får rett og slett mer ut av hver eneste trening om du er tilstede, kondisjonsmessig.

Personlig anbefaler jeg varierte intervaløkter, fremover lange maratonøkter når det gjelder kamprelatert kondisjon. Her finnes det veldig mange forskjellige modeller, så det er opp til deg å sette deg inn i dem (tabata, 4x4, geriljakardio, Bas Cardio,osv).

Selv om 'Cardio is King', så er det lett å implementere vekter også. Om du retter deg mot Crossfit sine treningsmodeller, så vil du få vannvittig bra utbytte per investerte økt. Men de koster også bra i vilje... Men med viljestyrke kommer også proggresjon!

Tilslutt så vil jeg anbefale deg å 'stimulere' dine kollegaer FORSIKTIG! Om du stadig blir 'tatt på fersken' i å se på JJ-videoer, MMA-kamper og lignende, så dukker samtaleemne lett opp. Deretter er det opp til deg å FORSIKTIG stimulere nysgjerrigheten deres til å bokse, grapple eller bare leke litt.

Merk deg at jeg skriver FORSIKTIG! En treningspartner er det beste treningsutstyret du kan skaffe deg - uansett hvor du er i verden. Men folk fleste liker best å vinne. Derfor er det viktig å jobbe forsiktig med folk. Både med deres ego og kroppen deres. Folk som ikke er vant til å grapple, blir veldig for ivrige og skader seg selv eller deg - veldig fort!

Forsiktig forsiktig forsiktig smile

Dan Thomas Agandhjin Marceliussen Blogg
Juggernaut Fight Group
Pages: [1] Go Up Print 
Kampforum.no  |  Disipliner  |  Jujutsu (Moderator: Addey)  |  Topic: Hva kan man trene på av JuJutsu kickboxing når man jobber i Nordsjøen?? « previous next »
Jump to:  

Social sharing