Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
22.07.18 at 07:42:27

Login with username, password and session length
* Home Help Search Login Register
Kampforum.no  |  Disipliner  |  Brazilian Jiu Jitsu / Grappling (Moderator: 265lbsfist)  |  Topic: Gracie Jiu-Jitsu i Horten 0 Members and 1 Guest are viewing this topic. « previous next »
Pages: [1] Go Down Print

Gracie Jiu-Jitsu i Horten

roarge
*
Forummedlem

« on: 20.04.11 at 12:16:14 »

Det skal startes opp en gruppe i Horten med formål å trene tradisjonell Gracie Jiu-Jitsu, med pensum og gradering gjennom Gracie Jiu-Jitsu Academy.

Offisiell Gracie Jiu-Jitsu skiller seg fra annen BJJ ved at den fokuserer på selvforsvar, i motsetning til konkurranse-grappling.

Dette betyr ikke at man ikke kan konkurrere om man ønsker det, men pensum og treningsmetoder legger i større grad opp til selvforsvar. Grunnteknikkene er derfor relativt enkle, krever mindre fysisk prestasjonsevne, og tar mer enn hensyn til "skitne" og "ulovlige" angrep som ikke er relevante sportsgrappling.

Påmelding skjer ved å registrere seg hos Gracie Jiu-Jitsu Academy på  www.gracieuniversity.com

Her ligger også mer informasjon om pensum, treningsmetoder og gratis instruksjon på video.

Husk å registrere deg på "Horten" når du fyller ut skjema.
cauliman
*
Forummedlem

UFC 1 = E .O.D.
« Reply #1 on: 20.04.11 at 12:45:09 »

Hvem skal være instruktør?
roarge
*
Forummedlem

« Reply #2 on: 20.04.11 at 13:18:13 »

Kvalifiserte instruktører er dessverre mangelvare i Norge.

Men et sted må man jo starte.

Dette vil derfor være en treningsgruppe basert på Gracie Combatives treningspensum, og vil følge progresjonen i dette via kontakt med Gracie Jiu-Jitsu Academy over nett. Ryron og Rener Gracie har satt sammen en imponerende pakke instruksjonsmateriale, og vil være tilgjengelige over nett for tekniske spørsmål og graderinger.

Gracie Combatives er Gracie Jiu-Jitsus pensum opp til blått belte og består av et utvalg teknikker valgt fordi disse er svært enkle, og fordi de har visst seg de mest effektive i selvforsvar. Teknikkene er enkle å lære seg selv for nybegynnere, men mestring oppnås kun med timer på matta.

Til å begynne med vil dette derfor være en gruppe som følger et felles opplegg fra Ryron og Rener, som likeverdige treningspartnere. Utover dette legges det opp til treningsleire med sertfiserte instruktører, og gjesteinstruktører fra andre organisasjoner.

Dette er selvfølgelig ikke ideelt, men målet er over tid å bygge opp et miljø med kompetanse i Horten, og Gracie Jiu-Jitsu Academy bidrar med en seriøs struktur som kan hjelpe med dette.

Dette er altså ikke team med ambisjoner om å skape UFC-proffer, men et tilbud til de som ønsker mattetid med likesinnede lokalt i Horten, og et strukturert opplegg fra seriøse aktører.

Detaljer rundt opplegget finner du på www.gracieuniversity.com
roarge
*
Forummedlem

« Reply #3 on: 20.04.11 at 14:14:32 »

Denne tråden gir litt mer innsikt i hvorfor valget fallt på Gracie Combatives:

http://kampforum.no/forum/index.php/topic,22823.0.html
AndersBreiflabb
*
Veteran

« Reply #4 on: 21.04.11 at 00:51:59 »

Hei! Hvor og når starter dere?
Agandhjin
Autentisk Kampentusiast
*
Guru

« Reply #5 on: 21.04.11 at 04:07:15 »

Dette er altså ikke team med ambisjoner om å skape UFC-proffer, men et tilbud til de som ønsker mattetid med likesinnede lokalt i Horten, og et strukturert opplegg fra seriøse aktører.

En viktig og jordnær holdning.

Dan Thomas Agandhjin Marceliussen Blogg
Juggernaut Fight Group
Ken-Thomas Kvæl
Gammel ørn

« Reply #6 on: 21.04.11 at 09:20:31 »

Flott initiativ!
Jeg bruker selv Gracieuniversity i mangel av "kvalifisert personell" i nærområdet og opplever det som ett meget bra alternativ. Selv om jeg nok aldri blir en fullblods grappler så har programmet hjulpet meg mye med å utvikle meg på bakken i selvforsvarssammenheng. Vurderer faktisk selv å etablere egen "garasje" i løpet av året.

Ken-Thomas Kvæl
Pro-Defense
Ch_Omega
« Reply #7 on: 21.04.11 at 19:34:43 »

Flott initiativ, ja! smile

Jeg vet forøvrig om flere slike grupper rundt omkring, men mange ligger kanskje litt lavt grunnet skepsis til fjernundervisning av kampsport, samt Rorion Gracies måte å drive business på. Uansett, man kan mene mye om enkelte av Gracienes måte å markedsføre seg selv på, men man kan jo spørre seg selv om BJJ (og MMA?) hadde vært så utbredt i dag, om det ikke hadde vært for nettopp denne markedsføringen. Uansett, selve systemet er definitivt dokumentert effektivt, og jeg er helt enig i at måten Gracie Combatives/Gracie-University er lagt opp, muliggjør ganske effektiv læring til tross for mangel på instruktør fysisk til stede.
Gone with the wind
Veteran

« Reply #8 on: 21.04.11 at 22:51:08 »

Absolutt interessant! jeg bor selv i Holmestrand å kunne godt tenkt meg å trent litt av dette også. Jeg har moderat erfaring fra grappling fra før så kan regnes med som en total nybegynner. Hvor vil dette eventuelt holdes?

Nanbudo, Kickboxing, Grappling

"There is no pact between lions and men"
Cayenne
*
Forummedlem

Ask for the kind geri experience!
« Reply #9 on: 02.08.12 at 12:25:26 »

Skjer det noe med denne planen?
Ser det har vært stille her en god stund.

Vi er to som bor i Horten og har ønske om å trene grappling(har trent tidligere)

Bli bedre eller bli borte!
265lbsfist
*
Veteran

« Reply #10 on: 02.08.12 at 21:29:27 »

Dere må jo bare si ifra hvis dere trenger en instruktør til et seminar eller noe. Vi har over et dusin meget habile instruktører. smile
Hansij
*
Forummedlem

« Reply #11 on: 22.08.14 at 13:55:26 »

Skjedde det noe med dette? Har nettopp flyttet til Horten, og leter etter et sted hvor det er muligheter for trening. Er GB lilla belte under Michael Dean (Victor Estima). Har ikke bil enda, saa det blir litt langt/dyrt aa reise mot Oslo for aa trene en gang i ny og ned.
hesjedal
*
Forummedlem

« Reply #12 on: 23.12.14 at 06:15:00 »

Skjedde det noe med dette? Har nettopp flyttet til Horten, og leter etter et sted hvor det er muligheter for trening. Er GB lilla belte under Michael Dean (Victor Estima). Har ikke bil enda, saa det blir litt langt/dyrt aa reise mot Oslo for aa trene en gang i ny og ned.

Etter det jeg kjenner til er det ikke noe bjj i Horten. Det nærmeste man kommer er bjj/sports ju jitsu på Team Spirit i Tønsberg. Jeg trener der, men holder til i Horten.
Pages: [1] Go Up Print 
Kampforum.no  |  Disipliner  |  Brazilian Jiu Jitsu / Grappling (Moderator: 265lbsfist)  |  Topic: Gracie Jiu-Jitsu i Horten « previous next »
Jump to:  

Social sharing