Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
21.11.17 at 08:52:15

Login with username, password and session length
* Home Help Search Login Register
Kampforum.no  |  Generelt  |  Treningsrelatert  |  Treningsdagbok  |  Topic: Hoel sin treningslogg 0 Members and 1 Guest are viewing this topic. « previous next »
Pages: 1 2 [3] 4  All Go Down Print

Hoel sin treningslogg

Hoel
*
Forummedlem

« Reply #30 on: 02.07.11 at 01:53:51 »

Det var en rolig økt i går, ble først 45 minutter med fotball. Tøyde litt og så var det sparring. Vi var bare tre stykker på treningen i dag så det er ikke mye pause å få smile Har fått en strekk/smell øverst i venstre lår, opp mot hofta. Ikke noe behagelig akkurat. Håper det går over til mandag smile
Etter sparringen tøyde vi ut og så var det helg smile

Kostholdet i dag:
1 Skyr ( ca 100 kcal)
3 knekkebrød med leverpostei ( ca 225 kcal)
Litt blåbær (ca 50 kcal)
300g pepperbiff, salat,
fløtegratinerte poteter og litt saus (ca 900 kcal)

Totalt 1275 kcal
Hmm, må ha spist noe mer i dag som jeg har glemt  confused_1
AndersBreiflabb
*
Veteran

« Reply #31 on: 02.07.11 at 12:26:16 »

Det var en rolig økt i går, ble først 45 minutter med fotball. Tøyde litt og så var det sparring. Vi var bare tre stykker på treningen i dag så det er ikke mye pause å få smile Har fått en strekk/smell øverst i venstre lår, opp mot hofta. Ikke noe behagelig akkurat. Håper det går over til mandag smile
Etter sparringen tøyde vi ut og så var det helg smile

Kostholdet i dag:
1 Skyr ( ca 100 kcal)
3 knekkebrød med leverpostei ( ca 225 kcal)
Litt blåbær (ca 50 kcal)
300g pepperbiff, salat,
fløtegratinerte poteter og litt saus (ca 900 kcal)

Totalt 1275 kcal
Hmm, må ha spist noe mer i dag som jeg har glemt  confused_1

Litt avhengig av hvor mye du spiste selvsagt, så tror jeg nesten du kan legge på 50% kalorier på middagen din. Husker du å ta med kaloriene fra smøret du steker i?
Hoel
*
Forummedlem

« Reply #32 on: 04.07.11 at 22:54:54 »

Taekwondo trening i dag. Stod over kickboxingen og kommer nok til å gjøre det endel i sommer pga manglende oppmøte der.
Startet med oppvarming, tøyde lett før vi sparket litt på pute. Deretter ble det sparring. Så avsluttet vi med tøying igjen.
Smellen/strekken fra  sist uke sitter fortsatt så det ene benet er ubrukelig for nå. Satser på at det er bedre i løpet av de nærmeste dagene.
I morgen blir det Taekwondo igjen.

Kostholdet i dag:
3 eggs omelett (ca 300 kcal)
Raklett(sp?) middag

Vet ikke helt hvor mye kcal det ble på middagen, men sikkert en god del. Blir et par knekkebrød til kveldsmat også.
Matsuda
**
Stuntposter

« Reply #33 on: 05.07.11 at 10:18:52 »

Kampsporttrening fem dager i uken, tilsammen 7,5 timer virker ganske ambisiøst. Det er ikke helt uventet at du kunne pådra deg en skade. Trening er bra, men kroppen må også få tid til å hente seg inn igjen. Glem ikke å hvile.
Hoel
*
Forummedlem

« Reply #34 on: 05.07.11 at 20:43:38 »

Nei da, litt hvile blir det smile Som feks i morgen. Jeg føler at det går greit så langt å ligge på den treningsmengden her og det er heller ikke den største treningsmengden jeg har hatt. Nå har jeg brukt ca ett år på å bygge opp formen så dette skal nok gå bra. Skader er alltid ett problem, uansett hva man driver med. Personlig har jeg fått et par små "vondter" som går over i løpet av noen dager og ingen store skader ennda.

Taekwondo trening i dag.
Oppvarming var 15 minutter med fotball før vi tøyde. Deretter sparket vi på puter, litt forskjellige kombinasjoner men med høyt tempo. Så var det sparring, runder på ett minutt før vi byttet motstandere. Utrolig morsomt og utfordrende å skulle forholde seg til en ny motstander flere ganger. Ferdighetsnivå og atletiskeevner varierer og det gjør at jeg alltid må være på, selvom jeg er sliten. Fikk et spark ut av ingensteder mot hodet i dag som traff godt. smile
Etter sparringen tøyde vi litt før det var opp på "tjukkasen" med 15 kg vekter noen serier med kneløft og spark.

Kostholdet i dag:
3 knekkebrød med leverpostei (ca 225 kcal)
Kylling og ris med sweet and sour saus (ca 400 kcal)

Blir et målltid til senere i kveld, med 300g svinefilet, fullkornsris og salat.

Veide meg i dag, vekta stod på 131 kg :-)
Lillegutt79
Forumavhengig

« Reply #35 on: 19.07.11 at 02:14:17 »

Tren kickboxing hos oss i sommer da vel..vi har i hvertfall ikke problemer med oppmøtet,er heller litt andre veien.
Koster ingenting for sommertrening.. smile
http://fighter.org/Article.aspx?ArticleId=371

"I'm so fast that last night I turned off the light switch in my hotel room and was in bed before the room was dark."
Muhammad Ali
AndersBreiflabb
*
Veteran

« Reply #36 on: 19.07.11 at 12:31:27 »

Nei da, litt hvile blir det  Som feks i morgen. Jeg føler at det går greit så langt å ligge på den treningsmengden her og det er heller ikke den største treningsmengden jeg har hatt. Nå har jeg brukt ca ett år på å bygge opp formen så dette skal nok gå bra. Skader er alltid ett problem, uansett hva man driver med. Personlig har jeg fått et par små "vondter" som går over i løpet av noen dager og ingen store skader ennda.

Bra holdning! Du virker motivert og mentalt sterk nå. Kjør på og gjennomfør det du alltid har hatt lyst til smile
Hoel
*
Forummedlem

« Reply #37 on: 12.08.11 at 00:38:20 »

Lenge siden jeg har somla meg til å lese her! Takk for tilbakemeldingene siden sist. Er litt krise i klubben jeg trener i om dagen, vi har fått beskjed om at vi ikke kan fortsette å trene i lokalene pga manglende nødutgang. I dag var det dugnad hvor vi sjauet ut av lokalene og klubbene er på utkikk etter nye lokaler. Forhåpentligvis er det på plass i løpet av kort tid.

I mellomtiden blir det jogging/løping rundt sognsvann ( ca 3.3 km), tider kommer etterhvert, endel sykling og svømming.

Har blitt en liten pause i sommer pga ferietur, men jeg er nå tilbake. Planen er å starte litt rolig med 3-4 økter i uka før jeg i løpet av en måneds tid skal tilbake på 5 økter i uka. En av de øktene kommer til å være løping rundt sognsvann fram til snøen kommer.
Agandhjin
Autentisk Kampentusiast
*
Guru

« Reply #38 on: 12.08.11 at 01:21:30 »

Kartlegger du tidene dine under denne joggeturen?

Dan Thomas Agandhjin Marceliussen Blogg
Juggernaut Fight Group
Hoel
*
Forummedlem

« Reply #39 on: 12.08.11 at 01:29:40 »

Ja, tider kommer etterhvert. Jeg synes det er en av de bedre måtene å få motivasjon på. Å konkurrere mot meg selv samtidig som jeg når ett mål. Planen er å klare under 13 minutter på 3000 M neste sommer.
Hoel
*
Forummedlem

« Reply #40 on: 23.08.11 at 19:00:13 »

Trening i dag!  boxing

Var å tok min første time hos Fighter KBK takket være Lillegutt smile Hadde en time med lettkontakt konkurranse partiet der og trivdes veldig. Godt tatt imot av alle! Timen i seg selv var morsom, fikk sparret litt og poenget i dag var å prøve ut to forskjellige stiler, "fullkontakt" og "semi/lettkontakt". Fullkontakt gikk ut på å prøve å være i sone 1 mest mulig og gi juling, mens semi/lettkontakt skulle være meget mobil og finne nye vinkler konstant. Fullkontakt gikk best for min del, kondisen holdt ikke til å være meget mobil. Men synes jeg klarte det greit mtp at det er en og en halv måned siden sist jeg var på matta. Selvfølgelig fikk jeg jo gnagsår under foten Tongue

Neste økt er på torsdag smile
Hoel
*
Forummedlem

« Reply #41 on: 10.01.12 at 10:54:57 »

Et halvt år har gått uten en eneste oppdatering her. Og det er rett og slett fordi det ikke har vært noe å skrive om. Når skolen startet opp igjen i høst og den lokale klubben gikk åt skogen som man sier forsvant all motivasjon. Den har sakte men sikkert bygd seg opp i løpet av høsten og i starten av desember startet jeg på nytt med å bygge opp formen. Stort sett med gåturer med godt tempo og hyggelig selskap.

I går fikk jeg se at hardkjøret i fjor vår/sommer hadde betalt seg Wink Tok min andre time hos Fighter KBK og jeg skal tilbake igjen i morgen, så jeg regner med at det blir litt mer liv i tråden her framover. Dessverre har det ikke blitt noe av løpingen/joggingen fordi jeg sliter med beinhinnebetennelse i begge leggene :\ Dette skyldes nok en kombinasjon av at leggmusklene mine sitter høyt og vekta som blir en for brutal påkjenning. Heldigvis har jeg klart å kontrollere kostholdet noe, men pga antatt muskelsvinn så har jeg gått endel tilbake siden i høst. Vekta står i alle fall på 132 kg, noe som er et godt utgangspunkt for våren/sommeren smile

Ny trening på onsdag, og selv om kroppen er øm i dag gleder jeg meg! smile
sungame
Veteran

A real stand-up kinda guy
« Reply #42 on: 10.01.12 at 11:17:39 »

Det var synd med den lokale klubben, men Fighter er uansett en knallbra klubb. Jeg regner med du kommer til å trives der. Håper bare ikke reiseveien er altfor lang.

Lykke til videre!

- livet er en lang rappell
Hoel
*
Forummedlem

« Reply #43 on: 12.01.12 at 22:54:47 »

Takk smile Hyggelig med tilbakemeldinger her.

Onsdag var det en ny økt hos Fighter, som gikk veldig bra. Det er nybegynner partiet vi har hengt oss på, men det blir kanskje litt vel grunnleggende. Så på mandag skal vi prøve oss på et videregående parti, så får vi se hvordan går smile
Formen i dag har vært overraskende fin, litt øm i noen muskler, men langt ifra så støl som jeg hadde sett for meg smile

sungame
Veteran

A real stand-up kinda guy
« Reply #44 on: 13.01.12 at 10:49:19 »

Er det på Bjølsen du trener?

- livet er en lang rappell
Pages: 1 2 [3] 4  All Go Up Print 
Kampforum.no  |  Generelt  |  Treningsrelatert  |  Treningsdagbok  |  Topic: Hoel sin treningslogg « previous next »
Jump to:  

Social sharing