Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
20.11.17 at 21:44:03

Login with username, password and session length
* Home Help Search Login Register
Kampforum.no  |  Generelt  |  Treningsrelatert (Moderator: Tormod)  |  Topic: På utkikk etter ny boksesekk. 0 Members and 1 Guest are viewing this topic. « previous next »
Pages: [1] Go Down Print

På utkikk etter ny boksesekk.

rrmagne
*
Forummedlem

« on: 05.08.11 at 12:50:36 »

Hei.

Er på utkikk etter nye boksesekk. Usikker på hvilke lengde/vekt jeg skal legge meg på?

Vil jo tro at en litt tung sekk er å foretrekke? Noen som har anbefalinger å komme med?
Skal brukes til slag samt sparking.

Finnes jo også et hav av ulike merker og velge mellom så alle forslag er ønskelig smile
sungame
Veteran

A real stand-up kinda guy
« Reply #1 on: 08.08.11 at 09:29:16 »

Hvis du skal bruke sekken aleine, er det nok en fordel at den er tung, sånn at du slipper at den beveger seg altfor mye. Akkurat hvor tung kommer naturligvis an på hvor tung og sterk du er.

Hvis du skal sparke en del, kan det også være en god idé med en litt lang sekk, i hvert fall hvis du skal ha muligheten til å kjøre lowkicks, eller hvis du rett og slett ikke er veldig myk eller veldig høy.

- livet er en lang rappell
Kumu
« Reply #2 on: 08.08.11 at 12:37:10 »

Godt fornøyd med denne:
http://xtremesport.no/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage_final&product_id=334&category_id=87&manufacturer_id=0&option=com_virtuemart&Itemid=44&vmcchk=1&Itemid=44

Hyggelig og bra service smile
sungame
Veteran

« Reply #3 on: 08.08.11 at 13:17:16 »

Jeg veit lite om Rexion eller om kvaliteten på Xtremes boksesekker, men vekt, størrelse og pris så i hvert fall ut til å være bra. Og ja, folka hos Xtreme er hyggelige, og servicen god og rask, både på nett og i butikk.

rrmagne
*
Forummedlem

« Reply #4 on: 09.08.11 at 11:53:29 »

Takker for alle tips smile

Fikk faktisk kjlpt en rimelig sekk rett etter jeg skrev denne posten. Men vekta her var ikke mer en 20 kg så denne føltes altfor lett.

Når det gjelder min egen vekt så er jeg ikke akkurat noen tungvekter. 64 kg men ser alikavel fordelen ved at sekken har en viss tyngde smile

Men usikker på om jeg faktisk trenger en sekk på 70 kg eller er det slik at jo mer vekt jo bedre er det?

En annen ting jeg lurer på er uavhengig av størrelsen (lengden på sekken) hvor høyt opp fra bakken bør den være for og få maks ut av den? Tenker her spessielt på low kicks. Der hvor jeg hadde planlagt og ha den var desverre ikke takhøyden veldig mye å skryte av kun 2 meter ca. Så mulig jeg må finne en mer egnet plass for den smile
sungame
Veteran

« Reply #5 on: 09.08.11 at 12:32:59 »

Det er vel ikke nødvendigvis sånn at jo tyngre, jo bedre, men 20 kg er veldig lett. Jeg frykter at den kommer til å bevege seg veldig mye, i hvert fall hvis du sparker hardt på den. Du kan jo eventuelt bruke den til driller der du fokuserer på hurtighet og/eller teknikk, men om du vil trene slag- sparkestyrke, blir den nok altfor lett, selv for en utøver i vår vektklasse.

Når det gjelder høyde, er det jo ikke nødvendig å slå eller sparke så veldig mye over egen hodehøyde happy. Toppen av sekken bør nok henge kanskje en 10-15 cm over din hodehøyde for å ha litt å gå på og for å få litt stabilitet i det området du slår mest. Du er vel kanskje rundt 170 høy, så da bør 2m gå akkurat hvis kjettingene ikke er for lange.

Når det er sagt, er jo 2m veldig liten takhøyde. Såvidt jeg husker, er 2,45 norsk standard. Hva slags rom er det snakk om?

rrmagne
*
Forummedlem

« Reply #6 on: 09.08.11 at 15:36:54 »

Jeg er 172 høy. hehe

Jeg har ett uthus med plenty av plass. Så var dette jeg hadde tenkt å benytte til dette formålet. Men ser at det kanskje blir litt vel trangt under taket...
sungame
Veteran

« Reply #7 on: 10.08.11 at 09:11:42 »

Prøv! Om ikke kjettingene er altfor lange, er det godt mulig det kan funke.

mmafan
*
Forummedlem

« Reply #8 on: 15.01.15 at 12:06:54 »

Jeg kjøpte min sekk for ikke så lenge siden, ble tipset av en kompis å prøve ut combat corner. Kjøpte 180 sekken og slår og sparker på den hver eneste dag smile super fornøyd så langt: http://www.combatcorner.no/Boksesekker-s/1847.htm
Pages: [1] Go Up Print 
Kampforum.no  |  Generelt  |  Treningsrelatert (Moderator: Tormod)  |  Topic: På utkikk etter ny boksesekk. « previous next »
Jump to:  

Social sharing