Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
17.01.18 at 10:01:03

Login with username, password and session length
* Home Help Search Login Register
Kampforum.no  |  Disipliner  |  Judo (Moderator: 265lbsfist)  |  Topic: Alder og bakkekamp 0 Members and 1 Guest are viewing this topic. « previous next »
Pages: [1] Go Down Print

Alder og bakkekamp

Twimyo
Gjenganger

martial arts is a lifestyle
« on: 19.08.11 at 23:19:46 »

Hei

Jeg har begynt å interesse meg for judo/ grappling/ bjj om dagen, men lurer litt på er man for gammel til å starte med judo/bjj/ grappling hvis man er f.eks 29 år?  Tongue

Har judo mye grappling/ Ne-waza teknikker?

-"Bær hver dag en kurv grus til samme sted, og du skal bygge et fjell" av konfucius (fra master Jan Erik Lehn sitt kompendium).
- All kunnskap er bra smile
- Øvelse gjør mester
Trener: Kali sikaran,  BJJ/ SW og MMA
Trent: Tk-d, JJ Norge, kickboxing, MMA
Lyst å prøve alt innen kampsport Tongue
Apefisk
Forumavhengig

« Reply #1 on: 19.08.11 at 23:21:42 »

Ikke for gammel nei, absolutt ikke! Og det varierer fra klubb til klubb med fokus på ne-waza.

Ryan
Gammel ørn

« Reply #2 on: 20.08.11 at 00:29:22 »

29 år? You gotta be kidding? Da er man UNG (også i denne sammenhengen). Hvis man har ambisjoner om å bli verdens beste utøver innen sin valgte kamp-interesse, så er det selvsagt en stooor utfordring da, men det er noe annet. Begynn på det du tiltrekkes av, og mål fremgang i forhold til deg selv. Ha det gøy på veien.

Advanced level means perfecting simplicity.

Peace is not the absence of conflict. It is the mastery of conflict.
265lbsfist
*
Veteran

« Reply #3 on: 20.08.11 at 05:21:36 »

Varierer veldig fra klubb til klubb, men fokuset er som regel for det meste på kast og fellinger i judo.

Aldri for sent å begynne, men et tips er å være avslappet når du sparrer. Er du en som muskler for å kompensere for mangel på teknikk blir du gjerne kastet hardere både av irritasjon og nødvendighet.

Bedre å la seg bli kastet en del ganger og bruke det som fallteknikkøving enn å tvinge sparringspartneren til å kjøre et fullstyrkekast og dermed øke skaderisikoen betraktelig.
Ch_Omega
« Reply #4 on: 20.08.11 at 13:43:21 »

Hei

Jeg har begynt å interesse meg for judo/ grappling/ bjj om dagen, men lurer litt på er man for gammel til å starte med judo/bjj/ grappling hvis man er f.eks 29 år?  Tongue

Har judo mye grappling/ Ne-waza teknikker?

Bekymre deg mindre og tren mer. Jeg vet om folk som har begynt med både judo og BJJ etter å ha fylt 50. I boken "The Pyjama Game" skriver Mark Law om hvordan han, som svært lite atletisk mann, begynte med judo i en alder av 50, og tilslutt ender opp med første dan sort belte. I tillegg leste jeg nylig i Stephan Kestings nyhetsbrev om en fyr som begynte med BJJ for å ha noe å drive med etter å ha pensjonert seg i en alder av 60. Idag, fire år senere har han lilla belte. Konklusjon = Med mindre du har ambisjoner om å hevde deg på høyt nivå i konkuranser, er det lite sannsynlig at du er for gammel til å trene noen som helst form for kampsport.
AndersBreiflabb
*
Veteran

« Reply #5 on: 20.08.11 at 15:39:07 »

Som Christian sier, ikke bekymre deg så mye, er bare å begynne det! Alder ingen hindring smile Du kan til og med bli veldig god om man starter i den alderen smile
Pages: [1] Go Up Print 
Kampforum.no  |  Disipliner  |  Judo (Moderator: 265lbsfist)  |  Topic: Alder og bakkekamp « previous next »
Jump to:  

Social sharing