Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
17.01.18 at 10:06:33

Login with username, password and session length
* Home Help Search Login Register
Kampforum.no  |  Disipliner  |  Judo (Moderator: 265lbsfist)  |  Topic: Tilbake til judo ? - Ippon Judoklubb - Nadderud 0 Members and 1 Guest are viewing this topic. « previous next »
Pages: [1] Go Down Print

Tilbake til judo ? - Ippon Judoklubb - Nadderud

ErfarenJudoka
*
Forummedlem

« on: 29.08.11 at 21:38:12 »

Mange som har trent judo tidligere og som nå er blitt "voksne"  (15-65  år) og ønsker å starte opp igjen trenger et alternativ !  Mange judoklubber  mangler et mosjonsalternativ for voksne og voksen ungdom som ønsker å trene, men ikke ønsker å konkurrere (eller å trene 3-6 ganger i uka.)   mad

Ippon judoklubb  har et god tilbud på mandager kl 1930  laugh hvor man trener på samme matteareal som eliten, men hvor det deles inn i et teknikk-parti og et randori-part etter oppvarming.  Hvis man er over 25 år og kun trener mandager koster det kun 900,- kr semestret ! 

Henrik Bjørnstad (21 år / 1. dan) har nå tatt på seg teknikk-partiet etter at man var uten dedikert trener etter 1.4. i vår.
Han kan sin judo og er i tillegg en trivelig fyr - så her er det bare å møte opp. Noen nybegynnere er det også plass til !

Vel møtt i Nadderudhallen - T-banen går nå helt til Bekkestua !   biggrin www.ippon.no 
sungame
Veteran

A real stand-up kinda guy
« Reply #1 on: 30.08.11 at 10:49:36 »

Veldig bra tiltak! Dette er noe jeg trur flere kampsportgrupper burde vurdere.Mange klubber er gode på rekruttering, men glemmer tiltak som kan holde folk lenger i klubben.

Mange som har trent kampsport aktivt i ungdommen kommer seinere i en situasjon hvor kropp, jobb og/eller familie gjør det uaktuelt å konkurrere, og vanskelig å følge kravene som stilles på et vanlig videregåendeparti. For oss kan et "senior-" eller mosjonistparti være midt i blinken!

Jeg har ingen erfaring med judo, men har hatt god nytte - og mye glede - av et tilsvarende tiltak innen kickboxing. Etter et års skadefravær havna jeg i den kategorien utøvere jeg beskriver over. Heldigvis har Larvik Kampsportklubb et seniorparti for kickboxere, og det var en fantastisk mulighet for å komme tilbake til sporten i en periode hvor jobb, flytting og diverse annet gjorde det vanskelig å henge med på timeplanen til videregåendepartiene.

Nå er jeg igjen skadefri, og endringer i tidsskjemaet mitt gjør det forhåpentligvis mulig å følge timeplanen til videregående 2-partiet. Imidlertid er jeg fortsatt bare tidlig i 30-årene, og jeg håper virkelig seniortilbudet fortsatt er der om fem-ti år. Vi er mange som er såpass hekta på kampsport at et liv uten virker nokså trist, og da er senior-/mosjonistpartier gull verdt.

- livet er en lang rappell
Pages: [1] Go Up Print 
Kampforum.no  |  Disipliner  |  Judo (Moderator: 265lbsfist)  |  Topic: Tilbake til judo ? - Ippon Judoklubb - Nadderud « previous next »
Jump to:  

Social sharing