Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
21.11.17 at 15:02:24

Login with username, password and session length
* Home Help Search Login Register
Kampforum.no  |  Disipliner  |  Karate (Moderator: Richard Haye)  |  Topic: Oslo Budo Kwai har flyttet til Carl Berner og ønsker nye medlemmer 0 Members and 1 Guest are viewing this topic. « previous next »
Pages: [1] Go Down Print

Oslo Budo Kwai har flyttet til Carl Berner og ønsker nye medlemmer

Ramius
*
Forummedlem

« on: 31.08.11 at 19:46:47 »

Hei folkens.
Oslo Budo Kwai har nå fått nye lokaler i Marstrandsgate 8, ved Carl Berner i Oslo. (Gamle Nidar Bergene sjokoladefabrikk)

Vi starter høstsemesteret nå på fredag 2. september, og trenger å få inn flere medlemmer.
Vi tar ikke inn nybegynnere med det første, men har du trent Shotokan tidligere er du hjertelig velkommen. Samme om du ikke har trent på en stund, eller ønsker å prøve ut vår klubb.

Vi er den eneste karateklubben i Oslo som er medlem av Japan Karate Association, og vår sensei José dos Santos 5. dan, er i tillegg landslagssjef, og kom nettopp hjem fra verdensmesterskapet i Thailand.

Det er med andre ord svært høy kvalitet på det vi driver med. Og vi ønsker å bli større, og få kontakt med de utøverne i hovedstaden som har ønsket å begynne igjen. Vi vet dere er der ute, og vi vil sørge for at du får trent tradisjonell Shotokan Karate på best mulig vis.

Det har skjedd mye på Karate-fronten i Norge de siste årene. Og vår klubb er helt oppdatert, og en del av den internasjonale organisasjonen som ivaretar ekte Karate.

Vi har åpnet ny side på Facebook: http://www.facebook.com/pages/Oslo-Budo-Kwai/230554193646295
Og en egen hjemmeside på www.oslobudokwai.no.

Gi Shotokan en ny sjanse. Så kan vi danne fremtiden for JKA sammen i Oslo - med i underkant av 3000 medlemmer på landsbasis.

Oss!
VW
Forumavhengig

« Reply #1 on: 01.09.11 at 05:09:01 »

Siden de ikke tar inn nybegynnere... Hvis du du noensinne har vurdert å plukket opp igjen karate, eller hvis du trener karate et annet sted men ikke er helt fornøyd - dette er stedet å trene.
Jose er sinnsykt dyktig. Både som utøver og intruktør.
Hvis det er noe sted man kan lære "hard core" karate så er det hos Jose.

Training is a process of recognizing and realizing, not imitating and accumulating - Sam Chin
Ramius
*
Forummedlem

« Reply #2 on: 01.09.11 at 12:40:58 »

Fint å høre VW. Da håper jeg du møter opp smile

Vi har ikke noe imot nybegynnere, men nå har det seg slik at vi mangler ressurser til å starte opp nybegynnnerparti. Vi har rett og slett for få medlemmer. Og det er en tragisk situasjon å være i , midt i Oslo. Når vi faktisk har en av landets beste instruktører, i en så stor organisasjon.

Det er flere Shotokan-klubber i Oslo som har lagt ned eller byttet stilart og slike ting. Så derfor har flere mennesker fallt bort, og stilarten har liksom "dabbet av" her i byen. Derfor håper vi at folk kan plukke opp tråden igjen, og komme til et politelig Shotokan-tilbud de kan stole på.

Hvis vi klarer å bygge oss opp igjen, så har hovedstaden faktisk en sjanse til å ha ekte Shotokan representert her. Nå er det nesten slik at det handler om "Vinn eller forsvinn".

Så finn fram gi og obi (drakt og beltet) og kom til oss. Du finner kontaktinfo på Facebook og hjemmesiden vår. Og ikke nøl med å ringe.

sAke
Forumavhengig

« Reply #3 on: 05.09.11 at 19:42:02 »

Jeg må inrømme at jeg syns dette var litt merkelig. Hvorfor mener du de andre klubbene i Oslo som trener shotokan ikke trener "ekte karate", og hva legger du i det?

Andreas Kjelsrud Evensen
http://shotokan-karate.no/
ErnstB
*
Forummedlem

« Reply #4 on: 07.09.11 at 10:30:20 »

Enig med Andreas, litt merkelig utsagn av trådstarter. Hva er det med de andre klubben i hovedstaden, som trener shotokan, som ikke er opp til standard? Er det ikke" tradisjonelt" nok, er de ikke linket opp til Japan/JKA, er det fordi de kanskje konkurrerer i WKF, eller er det noe annet galt? En liten utdyping hadde kanskje vært på sin plass?

Sånn som jeg kjenner miljøet på østlandet og omegn, er det mange gode, tradisjonelle klubber utenom Oslo Budokwai. Nevner Tiger Karateklubb som et godt eksempel. Det blir utøvd god shotokan i andre klubber også..

Når det er sagt, Jose Dos Santos er en super trener og utøver og har bare godt å si om han smile
Ramius
*
Forummedlem

« Reply #5 on: 07.09.11 at 14:14:06 »

Bare å komme og prøve hos, og se om det faller i smak smile
Yoshitaka
*
Forummedlem

« Reply #6 on: 07.09.11 at 14:29:50 »

Det er ingen tvil om at Oslo Budo Kwai er en god og seriøs karateklubb. Med José dos Santos som hovedinstruktør er medlemmene i de beste hender, hvis det er hard old school JKA karate de er ute etter.

Trådstarter er kanskje litt ivrig her..... , men slik blir det ofte når du er proppet med entusiasme og er samtidig storfornøyd med egne valg og klubb. Det er heller ingen tvil om at det finnes flere gode klubber og dyktige instruktører på østlandet som også trener "ekte karate".

Ramius
*
Forummedlem

« Reply #7 on: 07.09.11 at 22:24:48 »

Selv har jeg trent flere år i Oslo Budokan, før de forlot ren Shotokan, og blandet det sammen med Gojo Ryu. Og jeg husker jo at flere av treningskameratene mine derfra forsvant. Som var seriøse utøvere

Samtidig vet jeg at Gen sin klubb er nedlagt, og at vi har fått noen av medlemmene derfra til oss, mens de andre der har fallt litt vekk

Tilsammen blir det ganske mange utøvere som har falt vekk fra stilarten her i Oslo. Og derfor forsikrer vi dere om at vi skal bli her, vi trener Shotokan, vi har et høyt nivå, og vi ønsker mange av dere som har trent før, tilbake igjen til Shotokan.

Jeg kommer ikke til å diskutere noe mer utover det. Hensikten med tråden er å nå ut til de mange menneskene i Oslo som ikke lenger er aktive, å gi dem en ny sjanse. Det er flere hundre av dem der ute, så forhåpentligvis finner vi noen av dem her på forumet. smile
« Last Edit: 07.09.11 at 22:34:49 by Ramius » Logged
sAke
Forumavhengig

« Reply #8 on: 12.09.11 at 17:57:38 »

Bare å komme og prøve hos, og se om det faller i smak smile

Jeg liker meg godt i klubben jeg trener, men tar gjerne en tur innom på besøk - Det burde være mer krysstrening på tvers av klubber og forbund i Norge:)

Andreas Kjelsrud Evensen
http://shotokan-karate.no/
Ramius
*
Forummedlem

« Reply #9 on: 12.09.11 at 18:00:06 »

Vi har helt nylig nå lagt til en pris for Dropp inn-trening kroner 150,-.
Ramius
*
Forummedlem

« Reply #10 on: 01.01.12 at 14:54:44 »

Vel overstått jul folkens. Vi starter trening førstkommende mandag, den 2. januar.

Onsdag og fredag har samme tider som før. Men det har blitt slutt på tirsdagstrening. Nå trener vi istedenfor på mandager, fra klokken 19.30-21.00.

Nybegynnere er velkomne dette året. Informasjon om dette kommer veldig snart, men forvent en åpning de førstkommende månedene i 2012.

La oss få en god start på det nye året 2012, og at så mange som mulig begynner hos oss, og starter den nye sesongen sterkt!. God nyttår. Oss!
Ramius
*
Forummedlem

« Reply #11 on: 08.01.12 at 23:22:21 »

Oslo Budo Kwai har nå startet nybegynnerkurs i Shotokan Karate.

Det er åpent for påmelding i hele januar og februar måned, med trening på mandager og onsdager.

Bor du på østkanten i Oslo, i nærheten av Rodeløkka, Sofienberg, Grünerløkka eller Torshov, er vi kort vei unna. Vi holder til i Rom For Dans, i gamle Bergene sjokoladefabrikk, ovenfor Freia. Det er et stort gult mursteinsbygg med "BERGENE"-skilt på toppen.

Gå inn på våre hjemmesider og kontakt oss for påmelding, eller via Facebook på http://www.facebook.com/pages/Oslo-Budo-Kwai/230554193646295

Alle som vil er velkomne. Pris for hele semesteret: kr. 1200,-.

OBS! Husk å få inngangskoden av oss. Ellers slipper man ikke inn.
Ramius
*
Forummedlem

« Reply #12 on: 27.02.12 at 13:39:31 »

Tre dager igjen før påmeldingsfristen til nybegynnerkurset løper ut.

Alle som vil begynne med karate i Oslo, meld dere på nå!
adhemar
**
Stuntposter

I'm a llama!
« Reply #13 on: 23.01.13 at 16:12:20 »

Oi, jeg trente på Oslo Budo Kwai i ..skavisee.. rundt 1984-1986, har noen gamle graderingsdiplomer haha. Hvis ikke hukommelsen svikter fælt måtte vi vente på gradering til det kom sensorer fra Japan, fordi det lokalt ikke var noe myndighet til dette ?

Uansett, da var det ganske mange på trening nede ved anker. Synd å høre det er få, det er vel kanskje karatekid effekten som har avtatt noe med årene ?

Ramius
*
Forummedlem

« Reply #14 on: 25.02.13 at 23:44:22 »

Oi, jeg trente på Oslo Budo Kwai i ..skavisee.. rundt 1984-1986, har noen gamle graderingsdiplomer haha. Hvis ikke hukommelsen svikter fælt måtte vi vente på gradering til det kom sensorer fra Japan, fordi det lokalt ikke var noe myndighet til dette ?

Uansett, da var det ganske mange på trening nede ved anker. Synd å høre det er få, det er vel kanskje karatekid effekten som har avtatt noe med årene ?

Det er en ny Oslo Budo Kwai nå. Ikke den samme klubben som var på tiden, men vår sensei trente der også, så kanskje du kjenner ham? Faren min trente også i den klubben.

Budo Kwai har gradvis blitt større nå de siste årene, og vi er stadig flere på trening. Vi har også fått den største salen i anlegget som vår dojo, og har bedre plass en noensinne før.

Håper du tar opp Karate igjen. Du er hjertelig velkommen til å begynne hos oss.
Pages: [1] Go Up Print 
Kampforum.no  |  Disipliner  |  Karate (Moderator: Richard Haye)  |  Topic: Oslo Budo Kwai har flyttet til Carl Berner og ønsker nye medlemmer « previous next »
Jump to:  

Social sharing