Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
21.11.17 at 08:50:05

Login with username, password and session length
* Home Help Search Login Register
Kampforum.no  |  Generelt  |  Treningsrelatert  |  Treningsdagbok  |  Topic: Dorull back to shape 0 Members and 1 Guest are viewing this topic. « previous next »
Pages: [1] Go Down Print

Dorull back to shape

Gone with the wind
Veteran

« on: 16.09.11 at 19:08:03 »

Vel jeg har en tråd på trim.no om mitt prosjekt. Jeg gikk desverre opp noen kilo i løpet av sommeren så jeg har laget meg ett nytt program jeg skal følge i 5 uker. Vil dere se tråden med bilder under proggresjonen så er dette linken til tråden..siste bildene ligger på side 5

http://www.trim.no/forum/index.php/topic,62271.0.html

her er siste innlegg ang kosthold og program. Bare å kommentere å si hva dere syns

Var det jeg var redd for..målte meg på studio i dag. gått opp 4kg. gikk fra 17.9% fett til 21% noe som er langt i fra bra. Så jeg kutter ut mye av styrketreningen fremover, eller den rene pumpingen da...skal trene en form for crossfit 3 ganger i uken, hvor av en gang er i sal med innstruktør og 2 ganger alene i styrke salen, det skal også legges inn en joggeøkt i tillegg slik at det blir 2 økter om dagen utenom lørdag og søndag hvor det blir 1 økt. Så planen vil se nogenlunde slik ut.

Mandag: økt 1 crossfit sal
             økt 2 Jogge 5km

Tirsdag: Økt 1 og 2 Jogge 5km

Onsdag: Økt 1 Crossfit styrkesal 30min + 20 min oppvarming tredemølle
             Økt 2 Jogge 5km

Torsdag: Økt 1 og 2 Jogge 5km

Fredag: Økt 1 Crossfit styrkesal 30min + 20 min oppvarming tredemølle
           Økt 2 Jogge 5km

Lørdag: Økt 1 Jogge 5km

Søndag: Økt 1 Jogge 5km

Etter 1 uke vil jeg øke joggeturen med 1km å dette vil jeg gjøre hver uke i 2 uker slik at den ender på 7km pr tur før jeg ser om jeg skal holde meg der eller øke enda mer.

Kostholdet vil bestå av noe slikt.

Frokost: Enten havregryn med litt melk eller 2 hardkokte egg og en tomat på brød.

Mellommåltid: 2 brødskiver med tomater eller eventuelt noe frukt + proteinshake

Lunsj: halv boks cottage cheese med en teskje med lett syltetøy eller 1 boks tunfisk

Middag. Som før. Rent kjøtt, grønnsaker, fullkorn pasta eller villris.

Proteinshake etter trening.

kveldsmat: halv boks cottage cheese eller et par brødskiver + melk.

Dere står fritt til å diskutere både treningsplan og kosthold det setter jeg bare pris på, men dette er noe jeg vil prøve ut å se.

Nanbudo, Kickboxing, Grappling

"There is no pact between lions and men"
Agandhjin
Autentisk Kampentusiast
*
Guru

« Reply #1 on: 16.09.11 at 19:38:13 »

Jeg skal la meg inspirere av deg! Kjøre på et diett & treningsregime selv! Nå holder vi hverandre i trådene! smile

Dan Thomas Agandhjin Marceliussen Blogg
Juggernaut Fight Group
Gone with the wind
Veteran

« Reply #2 on: 16.09.11 at 19:42:17 »

Hehe godt å høre du blir inspirert. Vi får kjøre hardt å følge med hverandre Wink

Gone with the wind
Veteran

« Reply #3 on: 16.09.11 at 19:46:56 »

Så jeg skreiv Dorull som tråd å ikke gone with the wind..dorull er det jeg heter på trim.no så glemte meg litt der =P

Hans Erik Hornell
Gammel ørn

Gun'Mo'Zo'o'Nazu
« Reply #4 on: 17.09.11 at 12:41:18 »

Ser at du kjører to treningsøkter pr. dag, jeg antar den ene er på ettermiddagen mellom middag og kveldshaken med proteiner, men når kjører du den første økta di?

"Learn from the mistakes of others. You may not live long enough to make them all yourselves."
-Kano Jigoro
"Science is built upon facts much the same way that a house is built from bricks, but the mere collection of facts is no more a science than a pile of bricks is a house."
-Henri Poincare
Gone with the wind
Veteran

« Reply #5 on: 18.09.11 at 17:06:29 »

Første økta kommer litt ann på. Enten blit det tidlig om morran rundt 7 tiden eller så må jeg kjøre første jogge økt rundt 3 tiden og neste da 8 tiden...er det kun 2 joggeøkter kan jeg fint jogge 10-11 tiden eller til og med senere. Jeg gikk ned 15kg på 4 måneder å jeg jogget ofte 1-2 tiden om natta om jeg ikke sov hehe. Men styrke i sal med innstruktør har jo en satt tid, derfor blir det joggeøkt ca 3 og crossfit sal halv 9...foruten den dagen kan jeg sette det opp selv..men blir stort sett 2 økter mellom klokka 3 og leggetid.

Hans Erik Hornell
Gammel ørn

Gun'Mo'Zo'o'Nazu
« Reply #6 on: 20.09.11 at 07:44:39 »

Ser det går endel tomater i dietten din, her er ett alternativ jeg liker å bruke (er selv veldig glad i tomat)

1 beger røde rød cherrytomat
1 beger gule rød cherrytomat
3 stk plommetomat
1 stk rødløk
2 båt hvitløk
½ potte frisk basilikum
2 ts olivenolje
saften av ½ stk sitron
1 ts salt
1 ts nykvernet pepper

1. Del cherrytomatene i to, plommetomatene og rødløken i skiver. Bland sammen.

2. Finhakk hvitløken. Bland sammen hvitløk, finstrimlet basilikum, olivenolje, presset sitron, salt og pepper.

3. Hell dressingen over tomatene og rør godt.

Olivner og fetaost kan også sette en god smak på salaten.

Oppskriften er for 4 personer.

"Learn from the mistakes of others. You may not live long enough to make them all yourselves."
-Kano Jigoro
"Science is built upon facts much the same way that a house is built from bricks, but the mere collection of facts is no more a science than a pile of bricks is a house."
-Henri Poincare
Gone with the wind
Veteran

« Reply #7 on: 20.09.11 at 21:44:36 »

Høres veldig godt ut hans erik =) skal prøve det en dag =)

jeg har vært litt syk i de siste dagene så jeg har ikke fått startet 100% men jeg prøvde meg på en økt crossfit i dag. Jeg svetter jo som en gal å kjenner hele kroppen visner. Men det er ikke godt for blodsukkeret mitt når jeg sliter med hypoglykemi. Men etterhvert som jeg blir vant med denne type trening så tenker jeg at jeg kan presse meg litt hardere. Må nok også få i meg litt carbs under trening for dette tar livet av meg.

Jeg er vant med å trene styrke og kondisjon hver for seg, så jeg er vant med å løfte ganske tungt til musklene sprenger. Jeg får jo ikke løftet like tungt nå å dermed føler jeg ikke at jeg trener hardt nok Tongue litt frustrerende..Men når hele kroppen visner, jeg ser tåke og føler jeg er nær ved å svime av så er det vel hardt nok likevel  hehe

planen er jo å bli mer lean før jeg starter med å bli større igjen.

Gone with the wind
Veteran

« Reply #8 on: 24.10.11 at 12:27:27 »

Da er det vel på tide å skrive litt igjen her. Vært litt treig gitt. Opplegget ble fucka av sykdom og skader men jeg har kjørt hardt men ikke den samme planen som jeg hadde laget.

Formen er på vei oppover! og vekten nedover. Jeg startet på nesten 98kg igjen når jeg lagde denne tråden, etter litt sykdom og skader som tok et par uker så begynte jeg å trene mer kardio enn jeg gjorde før, strukturert litt på styrketreningen hvor jeg har lagt inn litt crossfit elementer sammen med litt god gammel hardcore øvelser og litt "prison style" øvelser.

også gått over 1 uke på et pre workout supplement som heter "jack3d" om noen av dere er kjent med det. Jeg merket ingen økt styrke eller utholdenhet under selve øvelsen. MEN jeg merker en enorm forskjell på energi innhentingen. Når jeg vanligvis ville vært helt utkjørt så kan jeg etter kort pause fint kjøre et par sett til.

Men det jeg merker størst forksjell på er kardiobiten. Jeg føler jeg bare kan fortestte i evigheter, desverre er leggene mine kranglete når de både strammer seg makismalt og jeg har beinhinnebetennelse mest sannsynlig. Jeg jogget og kjørte interval 8.5km på fredag uten problemer å det er en enorm forskjell fra hva jeg vanligvis klarer.

Drar til en kompis i sandvika 1 gang i uken å trener på studioet hjemme hos han også for da får jeg bokset på sekk og pads å HER merker jeg helt sinnsyk forskjell. Før gikk jeg tom for energi etter 2x3min på pads. Forrige gang varmet jeg opp 7min på sekk, deretter 2 sett av 10min på pads i bra tempo, en liten pause så gikk jeg en 5min runde og deretter enda en 10min runde på pads. Dette er en ENORM forskjell. Værste er at jeg hadde sinnsykt mye mer å gi. Er nok ikke bare jack3d som har skylden når det helt sikkert er min form som er blitt bedre også men det har HELT klart en stor innvirkning. Eneste som stoppa meg var skuldrene og armene mine. Jeg svetter helt sinnsykt mye mens jeg bruker det å jeg føler mye mer fokus på treningen. Får ikke den sinnsyke energi KICKET som jeg trodde, energien bare er der. Det føles naturlig men det bare tømmes ikke.

Gone with the wind
Veteran

« Reply #9 on: 24.10.11 at 12:28:08 »

Vekten er forøvrig nede på 95.4 på fredag..oppe i 97.2 i dag da =P etter helgen.men mye tung mat og drikke i magen..skal prøve under 95 denne uka =)

Gone with the wind
Veteran

« Reply #10 on: 24.10.11 at 12:40:45 »

Kan jo også legge ut hva jeg gjorde fra 3januar å frem til 1juni som skulle være sommerformen min. SORRY for stoore bilder, veita søren åssen jeg gjør dem mindre

Målet er forøvrig å få en figtherkropp.

Første bildet 3 januar 108.4kg (grøss og gru)

ca 1 juni her lå jeg på ca 93.5kg
« Last Edit: 24.10.11 at 12:42:38 by Gone with the wind » Logged

Gone with the wind
Veteran

« Reply #11 on: 24.10.11 at 16:37:34 »

Klarte mila på mølla i dag smile 2.5km jogging 3km interval i oppoverbakke, 4.5km jogging =) lekende lett. Bare beina som sliter litt men ellers er det helt knall. Hadde overskudd til å trene litt rygg og biceps etterpå =)

Gone with the wind
Veteran

« Reply #12 on: 14.11.11 at 14:46:50 »

Nye oppdateringer med både nye mål, 2 week challenge starter i dag og et par nye bilder. Linker til tråden istedenfor å skrive alt her.

http://www.trim.no/forum/index.php/topic,62271.msg957330.html#new

feel free til å kommentere

Pages: [1] Go Up Print 
Kampforum.no  |  Generelt  |  Treningsrelatert  |  Treningsdagbok  |  Topic: Dorull back to shape « previous next »
Jump to:  

Social sharing