Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
25.11.17 at 10:26:44

Login with username, password and session length
* Home Help Search Login Register
Kampforum.no  |  Generelt  |  Diverse  |  Off topic  |  Topic: Livvakt kurs og utenlands tjeneste 0 Members and 1 Guest are viewing this topic. « previous next »
Pages: 1 2 [All] Go Down Print

Livvakt kurs og utenlands tjeneste

Gone with the wind
Veteran

« on: 26.09.11 at 14:06:23 »

Jeg bare sitter å drømmer litt egentlig, så sjangsen for at jeg noen gang vil gjennomføre noe sånt er liten, men alltid greit å vite.

Jeg har alltid følt meg litt annerledes. Jeg er ikke den som ønsker ett a4 liv med en jobb på den lokale hydro fabrikken, hvitt hus med ei bikkje og en katte, kjøre volvo og alt det der. Jeg blir tiltrukket av spenning og det å være i fare, jeg kjeder meg ihjel av å gjøre det samme om og om igjen uten å få noe utfordring. Derfor lurer jeg på.

Om man tar livvakt kurs i Norge eller noe lignende, er man da rustet/kvalifisert til å gjøre utenlandsoppdrag i form av f.eks tjenestegjøre på lasteskip som seiler forbi somalia osv.

bare noen tanker jeg har i hodet. Veit det er noen her inne som har en viss innsikt i denne type "utdannelse" og jobber.

Nanbudo, Kickboxing, Grappling

"There is no pact between lions and men"
sulim
Forumavhengig

VENI. VIDI. VICI.
« Reply #1 on: 26.09.11 at 14:53:07 »

hei, vært på sånne kurs nå i mai smile Men ikke i Norge, du får ikke no bra tilbud i Norge. Og venter/håper å få jobb snart.
sulim
Forumavhengig

VENI. VIDI. VICI.
« Reply #2 on: 26.09.11 at 15:08:12 »

Hørt mye bra om jobben, noe dårlige greier å. Så det er bare å bestemme seg:)
Panzer
Gjenganger

« Reply #3 on: 26.09.11 at 15:33:26 »

En tidligere kolega av meg jobbet som livvakt, han mente dagene stort sett bestod i planlegging og rutiner, og at det alt i alt var veldig vansklig å skaffe seg en jobb en ble fornøyd med... Men har lekt med ideen selv, virker spennende  Tongue
protect
Gjenganger

« Reply #4 on: 26.09.11 at 17:20:08 »

Ingen godkjente ledsager/livvakt kurs tatt i Norge vil gjøre deg rustet til en slik jobb i utlandet. Siden det i Norge ikke er lov å drive med våpenopplæring . Noe som vil være en naturlig del av ett slikt utenlandsoppdrag.
Men er endel bra kurs i utlandet som gir deg "lov" til å kunne jobbe som livvakt.
Men er utrolig langt fra å ta ett grunnkurs til å være bra nok opplært/trent til å gjøre en tilfredsstillende jobb i utlandet i mine øyne.

(Jeg har tatt kurs i norge, for å jobbe med sånt i norge. Har i tillegg tatt ca 1800 timer tilleggsutdanning innen sikkerhetsfag. Enda står jeg langt nede på lista. )

Kjenner til en del seriøse firmaer som rekruttere for tiden. Men de ser gjerne etter mennesker med minst 5 års bakgrunn fra militæret, eller relevante jobber.

Er også utrolig mange useriøse som lover jobber, som det aldri blir noe av. Dessverre.

Petter Nilsen.
www.ordensvakter.com
Defendo Norway.
In the heat of battle, you will not rise to the occasion; you will default to your level of training. Improvise, adapt and overcome.
Lasse A
Forumavhengig

Ju Jitsu is the shit
« Reply #5 on: 27.09.11 at 00:28:12 »

ekstremt vanskelig å komme inn, men mulig og er nok få steder du vil kunne få en livvakt utdaning som trener deg mer opp mot de mest ekstreme situasjonene du kan komme opp i

http://forsvaret.no/utdanning-karriere/velg-utdanning/spesialstyrker-spesielle-tjenester/millitaerlivvakt/Sider/miltaerlivvakt.aspx

Ju Jitsu Norge
Gone with the wind
Veteran

« Reply #6 on: 27.09.11 at 11:25:55 »

Krever man ypperste kompetanse for å kunne få jobb på lasteskip da? ville tro det var mer aktuelt for litt mer personlige livvakt tjenester. Man skal selvsagt ikke undervurdere vanskelighetsgraden av å vokte et skip under pirattrussel langs afrika kysten, men det er heller ikke snakk om beskyttelse av personer i afghanistan vi prater om.

protect
Gjenganger

« Reply #7 on: 27.09.11 at 12:36:44 »

Er nok ikke alle selskaper som krever ypperste kompetanse når de rekrutterer folk. Men man skal jo kunne utføre en jobb på en trygg og sikker måte også.
Ett norsk grunnkurs i ledsagertjeneste er på ca 100 timer, og null våpenopplæring.
Skal du til afrika og utføre væpnet vakthold bør man ta ett tilleggskurs innen våpenbruk. Man skal jobbe under norsk lov også på skip i afrika, noe som vil si at det er nødverge som gjelder for å kunne avfyre skudd. Det vil da si at du egentlig skal bli beskutt før du besvarer ild. Det å kunne opptre på en fornuftig måte i en slik situasjon krever endel trening og erfaring...

Og det er utrolig mange fra bla annet usa og england med mange års militær bakgrunn som er ute etter slike jobber. Så man vil nok komme langt bak i køen med kun ett enkelt livvaktkurs.

Og trusselen fra pirater blir nok mere alvorlig fremover, siden det stadig er land som betaler løsepenger for kaprede skip. Piratene får mye penger mellom hendene, og vil kjøpe bedre utstyr, større båter, nyere og kraftigere våpen osv..

Petter Nilsen.
www.ordensvakter.com
Defendo Norway.
In the heat of battle, you will not rise to the occasion; you will default to your level of training. Improvise, adapt and overcome.
Agandhjin
Autentisk Kampentusiast
*
Guru

« Reply #8 on: 27.09.11 at 12:46:35 »

Jeg har hørt endel om kurset som Sulim har vært på, og det virker spennende. Men mer som en guttegreie, enn som et arbeidsliv. Fakta er at dersom man skal til det man trakter etter, så må man inn i virkelig skarpe miljøer - og da kan man dø! Om noen stunder så skal jeg sannsynligvis ferdes noe i Afrika selv. Da er jeg veldig glad for at jeg kommer til å ha ansvar for verdier, og ikke menneskeliv.

Det finnes endel skarpe kurs igjennom AMOK! De har base i Sør-Afrika. Anti-hijacking er høyaktuelt for min del.

Dan Thomas Agandhjin Marceliussen Blogg
Juggernaut Fight Group
sulim
Forumavhengig

VENI. VIDI. VICI.
« Reply #9 on: 27.09.11 at 17:35:22 »

Jeg har hørt endel om kurset som Sulim har vært på, og det virker spennende. Men mer som en guttegreie, enn som et arbeidsliv. Fakta er at dersom man skal til det man trakter etter, så må man inn i virkelig skarpe miljøer - og da kan man dø! Om noen stunder så skal jeg sannsynligvis ferdes noe i Afrika selv. Da er jeg veldig glad for at jeg kommer til å ha ansvar for verdier, og ikke menneskeliv.

Det finnes endel skarpe kurs igjennom AMOK! De har base i Sør-Afrika. Anti-hijacking er høyaktuelt for min del.

Ja det omtr det:) Er ikke sikker om jeg ville drevet med det lenge... men den adrenalin junkee som bor inni meg vil gjerne prøve seg på det først, oppleve noe nytt og spennende .  XD
Shemhazai
Veteran

Homo Homini Lupus
« Reply #10 on: 27.09.11 at 17:41:43 »

Du kan jo lese litt her:

www.navigaresecurity.com

Arte suave.
Steff
Veteran

Be strong!
« Reply #11 on: 27.09.11 at 17:47:01 »

Gone with the wind:
Litt dumt at de to karene som sitter fengslet i Kongo ikke fikk startet opp krigseventbyrået sitt, tror du at noe slikt kunne vært attraktivt for deg? Virker som du er interessert i det å oppleve krig. Du kan jo reise til foreks. Somalia på egenhånd og se om du får kjøpt deg en AK og bare sette igang arbeidet som "livvakt"..   clown2

Har du gjennomført førstegangstjeneste? Isåfall, hvorfor ikke søke internasjonal tjeneste gjennom det norske forsvaret?
Eller kanskje den franske fremmedlegionen? smile Virker tøffere (og ikke minst tryggere!) å reise med de fremfor et privat sikkerhetsselskap

..Ikke det at jeg vet noe bedre. Jeg "slapp" førstegangstjenesten min.  smile

Steffen Kultorp   -MMA          -Krav Maga
                           -Ju Jitsu       -Muay Thai
                           -Boksing      *NLP Master practitioner
Gone with the wind
Veteran

« Reply #12 on: 27.09.11 at 19:24:45 »

Steff: Desverre så sluttet jeg i militæret etter halv tjeneste på GSV grensejeger. Pga jeg var ung og forelsket. Vurdert lenge å gå inn i forsvaret igjen for å kunne tjenestegjøre i utlandet men i en alder av 28 begynner selv jeg å bli for gammel for å kunne komme inn igjen.

Er vel ikke det at jeg har lyst til å oppleve krig i seg selv, selv om det kunne vært veldig interessant på mange plan. Men jeg liker det adrenalinet hvor man står i en farlig situasjon å kanskje samtidig faktisk være med på hjelpe mennesker. Er vel en eller annen sadistisk side av meg som liker fare men samtidig selvfølgelig komme seg ut av den Tongue

Agandhjin
Autentisk Kampentusiast
*
Guru

« Reply #13 on: 27.09.11 at 20:17:52 »

"The only reason young men walk into war - is because they have never been in war"

Juggernaut Fight Group
Frode-Falch
Dr Low kick
*
Veteran

Practice makes perfect only if u practice perfect.
« Reply #14 on: 27.09.11 at 20:25:24 »

bli profffighter istedet? smile

sulim
Forumavhengig

VENI. VIDI. VICI.
« Reply #15 on: 27.09.11 at 20:34:41 »

Det r jo ikke krig han r ute etter smile .. ee ikke sånt?
Gone with the wind
Veteran

« Reply #16 on: 27.09.11 at 21:21:29 »

absolutt ikke krig jeg er ute etter, men spenningen av å kunne komme i fare. Derfor ville å bevokte båter langs afrikakysten vært glimrende, en slags middelvei....hehe proff fighter ja =P er vel litt for seint i en alder av 28 å satse på det =P

men asså dette er jo bare å tenke høyt =P

Agandhjin
Autentisk Kampentusiast
*
Guru

« Reply #17 on: 27.09.11 at 22:49:01 »

"Uttrykket" er ment fra min side som en metafor for noe mer.

Juggernaut Fight Group
gasman
« Reply #18 on: 28.09.11 at 18:47:58 »

Kan jo legge seg i grava på Ålemyr skytebane et par dager for å venne seg til å bli skutt på.

(ps det er en særskrivingsfeil i tittlen her, hilsen Lektor Rage)
roninx
Forumavhengig

I'm a llama!
« Reply #19 on: 29.09.11 at 21:01:20 »

A4 er jo bare det det er like bra eller like dårlig som allt annet hvor enn du går der du er biggrin
sjigga
Gjenganger

« Reply #20 on: 05.10.11 at 00:47:59 »

Bli ambulansesjåfør eller brannmann. Masse action og plenty av folk å hjelpe! biggrin

hærtatahørt
ChristianSloper
**
Stuntposter

« Reply #21 on: 05.10.11 at 07:53:11 »

"The only reason young men walk into war - is because they have never been in war"

fikk meg til å tenke på "Republikanerne"

http://www.dagbladet.no/docarc/showdoc.php?a=1&d=3445

utdrag:
"
Da ble det gny, de kalte ham trell
de ropte på skjensel, på hevn og duell;
Han viste sitt bryst - hvor det var skrammet,
av streifende kuler, av klinger rammet! -
"I dårer; det er Ostrolenkas merke.
Har I vel fattet, hvor det kan verke?
Der er ingen lise for denne kval;
den kan ikke blunde for sladder og pral.
Der er ingen gjækk så vindig og svag,
han minsker seg jo med mitt dypeste nag,
min heteste bønn, mitt eneste gode,
er kommen på lallende tunger i mode. -
Til side, drenge, giver meg rom!
Himlen har stjerner, natten er stum."

De så på hverandre. Han vandret sin vei.
De hadde Champagne, men rørte den ei."

DeltaForce
*
Inaktiv

« Reply #22 on: 23.09.12 at 19:38:04 »

Jeg var akkurat med et firma nå faktisk til adenbukta, det het V.I.P Protection & Security.. Tror de har hjemmeside også www.vip-protection.no og der fikk vi noe av det råeste kurset jeg har vært med på. Var med us navy seal og en del fra FBI i Maryland.. Konge kurs ihvertfall, og veldig bra betalt. Men de driver egentlig kun med livvakttjenester tror jeg.. Har en del kidnappingssaker.. Sto en del om dem i media nå også..
Agandhjin
Autentisk Kampentusiast
*
Guru

« Reply #23 on: 23.09.12 at 22:38:58 »

Beklager hvis dette er skivebom, men meldingen din minner om "skjult reklame". Kan du fortelle litt mer om kurset og jobben, slik at vi kan få et litt bedre forhold til hva slags erfaring du har bygd deg opp?

Beklager igjen, om jeg bommer fullstendig.

Juggernaut Fight Group
sulim
Forumavhengig

VENI. VIDI. VICI.
« Reply #24 on: 23.09.12 at 23:56:12 »

Beklager hvis dette er skivebom, men meldingen din minner om "skjult reklame". Kan du fortelle litt mer om kurset og jobben, slik at vi kan få et litt bedre forhold til hva slags erfaring du har bygd deg opp?

Beklager igjen, om jeg bommer fullstendig.

du var ikke alene der Agandjin.
Pages: 1 2 [All] Go Up Print 
Kampforum.no  |  Generelt  |  Diverse  |  Off topic  |  Topic: Livvakt kurs og utenlands tjeneste « previous next »
Jump to:  

Social sharing