Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
19.01.18 at 12:12:06

Login with username, password and session length
* Home Help Search Login Register
Kampforum.no  |  Disipliner  |  Brazilian Jiu Jitsu / Grappling (Moderator: 265lbsfist)  |  Topic: Ego Free BJJ 0 Members and 1 Guest are viewing this topic. « previous next »
Pages: 1 [2] 3 4 5 6  All Go Down Print

Ego Free BJJ

bjorn
Forumavhengig

If you think you can, or can not, you are right..
« Reply #15 on: 25.10.11 at 22:22:45 »

Alle disse teknikkene blir jo brukt også uten lockdown - dog uten de tullete navnene. Tongue Jeg kom meg ihvertfall raskere videre da jeg sluttet med lockdown, og jeg vet om veldig mange andre som har gjort det samme.

Tja ... du kan jo jobbe deg gjennom alle 'fundamentals'-videoene først? Det er ikke så grusomt mange. Deretter hadde jeg nok bare brukt søkefunksjonen og lett etter ting jeg lurte på. Det er det jeg gjør nå, ihvertfall. Samt sjekker ut dagens nye teknikker over morgenkaffen. biggrin

smile Eddie Bravo har særs mye rare navn på teknikkene ja..

Blir mginaction i morgen tidlig..til morgen kaffen..smile Det hørtes ut som en fantastisk morgen-rutine!  biggrin

Grappling-blogg: http://egofreejj.com
Shemhazai
Veteran

Homo Homini Lupus
« Reply #16 on: 25.10.11 at 22:38:40 »

Det skal sies at siden ikke alltid er oppdatert i tide til morgenkaffen, men ... en bra anledning til å gå over gårsdagens på nytt. Wink

Arte suave.
bjorn
Forumavhengig

« Reply #17 on: 27.10.11 at 22:29:05 »

To nye videoer (mer info i bloggen - selfschooled.com):

Alex gjør 50 chinups på tid og en kompleks med stang

Jeg gjør ei styrke-økt med taustigene mine

Forhåpentligvis litt bjj til helga!!  laugh

MrSiegal
Forumavhengig

« Reply #18 on: 27.10.11 at 22:42:36 »

Mye bra greier i sparringsvideo nr 2. Flow with the go!

That one translates into One Man He Up Down Very Sorry. - Snuff, Terry Pratchett
bjorn
Forumavhengig

« Reply #19 on: 27.10.11 at 23:07:02 »

Mye bra greier i sparringsvideo nr 2. Flow with the go!

Thanks! Indeed! Flow with the go! Mer bjj til helga! Da blir det ikke self schooled...vi blir nok bare Schooled..smile

bjorn
Forumavhengig

« Reply #20 on: 30.10.11 at 23:15:36 »

Hei og hopp!

Da har vi fått oss instruktør! Oda! Vi hadde første økt med henne på Lørdag og det var kanon! Vi har også skiftet navn på bloggen vår til: Ego Free BJJ (så hvis en admin leser dette hadde vi satt stor pris på å få omdøpt denne tråden..smile ).

Her er video av første-økta (ps: hvis noen har stall-tips om hvor man finner musikk som kan brukes på youtube..give it here!):

http://egofreebjj.com/bjj-practice-3.html

Ch_Omega
« Reply #21 on: 31.10.11 at 06:53:08 »

Vi har også skiftet navn på bloggen vår til: Ego Free BJJ (så hvis en admin leser dette hadde vi satt stor pris på å få omdøpt denne tråden..smile )

Skiftet navn på første posten din, så da vil alle nye svar til tråden inneholde den nye tittelen. smile
MrSiegal
Forumavhengig

« Reply #22 on: 31.10.11 at 08:57:35 »

Jeg ville også støttet meg mer til MG fremfor 10th planet. Marcelinho regnes av veldig mange som p4p den beste grappleren. Merittlisten hans er drøyt lang. Eddie Bravo er vel egentlig mest kjent for en sub av Royler Gracie i adcc, sette masse kreative navn på teknikker (ikke nødvendigvis finne dem opp), samt være kompisen til Joe Rogan smile

That one translates into One Man He Up Down Very Sorry. - Snuff, Terry Pratchett
bjorn
Forumavhengig

« Reply #23 on: 31.10.11 at 16:51:41 »

Skiftet navn på første posten din, så da vil alle nye svar til tråden inneholde den nye tittelen. smile
Takkar Christian!

Jeg ville også støttet meg mer til MG fremfor 10th planet. Marcelinho regnes av veldig mange som p4p den beste grappleren. Merittlisten hans er drøyt lang. Eddie Bravo er vel egentlig mest kjent for en sub av Royler Gracie i adcc, sette masse kreative navn på teknikker (ikke nødvendigvis finne dem opp), samt være kompisen til Joe Rogan smile
Ikke så fan av 10th planet du? smile Jeg liker at de har navn på alt, er lettere å huske teknikker da..selv om navnene er tullete..smile Men Marcello er jo helt sjuk.. Har vært å tittet på en del av videoene nå og liker veldig godt hvordan ting er strukturert. Holder meg til Odas lære.. 10th planet/marcello er tidsfordriv/underholdning.

MrSiegal
Forumavhengig

« Reply #24 on: 31.10.11 at 18:18:36 »

Hehe, har ikke sett særlig mye av videoene deres, så skal ikke uttale meg for mye om kvaliteten, men generelt sett så syns jeg at Eddie er litt oppskrytt. Mye av det er riktignok ikke han selv, men fansene hans som står for.

bjorn
Forumavhengig

« Reply #25 on: 31.10.11 at 18:27:45 »

Hehe, har ikke sett særlig mye av videoene deres, så skal ikke uttale meg for mye om kvaliteten, men generelt sett så syns jeg at Eddie er litt oppskrytt. Mye av det er riktignok ikke han selv, men fansene hans som står for.
Wink Jeg skjønner.. Er jo mye cult-bygging dær i gården.. Har vært betalende medlem av sia litt over 1år nå og videoene som postes er ofte ganske inngående teknikkmessig.

Hugin
*
Forummedlem

« Reply #26 on: 01.11.11 at 13:34:29 »

Hvordan vil dere si at gamet på MGinaction.com passer for MMA? Ser for meg at "half x-guard" ol. ikke er veldig overførbart.
Jeg vurderer også å benytte denne siden, Marcelo er jo genial  Wink Bare synd at det ikke er mye fokus på triangle (slik jeg har hørt det), for det er absolutt favoritt suben. 
Shemhazai
Veteran

Homo Homini Lupus
« Reply #27 on: 01.11.11 at 15:15:04 »

Hvordan vil dere si at gamet på MGinaction.com passer for MMA? Ser for meg at "half x-guard" ol. ikke er veldig overførbart.
Jeg vurderer også å benytte denne siden, Marcelo er jo genial  Wink Bare synd at det ikke er mye fokus på triangle (slik jeg har hørt det), for det er absolutt favoritt suben.  

Det er faktisk en god del triangel-videoer på MGinaction. Marcelo har et veldig bra triangel, men brukte det visst mindre da han fokuserte på å vinne åpen klasse, siden korte bein er en dårlig forutsetning for å sette triangel på betydelig større motstandere. Han bruker også omvendt triangel en del, hvilket er en fiffig variant som kan funke litt bedre på større folk. I ADCC i Nottingham i år vant han faktisk over Leo Vieira på triangel fra mount.

Hva MMA angår, har jeg null kompetanse på området, men ettbeins-X-guard er i utgangspunktet en beinlåsposisjon som brukes ganske ofte i MMA, så en skal ikke se bort fra at det er anvendelig. Vanlig X-guard og liknende (dyp halvguard) er blitt brukt i MMA tidligere med hell. Marcelo har bare gått én MMA-kamp, hvilket resulterte i tap pga. kutt, men det skal sies at han dominerte kampen med grapplingen sin frem til den ble stoppet.

Arte suave.
bjorn
Forumavhengig

« Reply #28 on: 02.11.11 at 17:07:18 »

Ble ei morgen-økt med Oda i dag. Alex kunne ikke bli med grunnet jobb. Scissor sweep, repetisjon på torro-passering samt litt rulling på slutten. Knall-økt!

http://egofreebjj.com/bjj-practice-4.html

PS: Har fått sånne facebook-knapper i bloggen.. Tongue

Hugin
*
Forummedlem

« Reply #29 on: 03.11.11 at 16:29:33 »

Jeg vurderer også å benytte denne siden, Marcelo er jo genial  Wink Bare synd at det ikke er mye fokus på triangle (slik jeg har hørt det), for det er absolutt favoritt suben. 

Det er faktisk en god del triangel-videoer på MGinaction. Marcelo har et veldig bra triangel, men brukte det visst mindre da han fokuserte på å vinne åpen klasse, siden korte bein er en dårlig forutsetning for å sette triangel på betydelig større motstandere. Han bruker også omvendt triangel en del, hvilket er en fiffig variant som kan funke litt bedre på større folk. I ADCC i Nottingham i år vant han faktisk over Leo Vieira på triangel fra mount.

Hva MMA angår, har jeg null kompetanse på området, men ettbeins-X-guard er i utgangspunktet en beinlåsposisjon som brukes ganske ofte i MMA, så en skal ikke se bort fra at det er anvendelig. Vanlig X-guard og liknende (dyp halvguard) er blitt brukt i MMA tidligere med hell. Marcelo har bare gått én MMA-kamp, hvilket resulterte i tap pga. kutt, men det skal sies at han dominerte kampen med grapplingen sin frem til den ble stoppet.

Høres bra ut, takker for infoen Wink
Pages: 1 [2] 3 4 5 6  All Go Up Print 
Kampforum.no  |  Disipliner  |  Brazilian Jiu Jitsu / Grappling (Moderator: 265lbsfist)  |  Topic: Ego Free BJJ « previous next »
Jump to:  

Social sharing