Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
22.07.18 at 17:40:05

Login with username, password and session length
* Home Help Search Login Register
Kampforum.no  |  Disipliner  |  RBSD (Moderator: Simon Flack)  |  Topic: SELVFORSVARSKURS FOR DAMER??? 0 Members and 1 Guest are viewing this topic. « previous next »
Pages: 1 2 3 [4]  All Go Down Print

SELVFORSVARSKURS FOR DAMER???

Kal-El
*
Forummedlem

« Reply #45 on: 28.11.11 at 00:55:53 »

(Trener også grappling ved siden av,og det funker jo veldig bra en mot en,men ikke på gata,med alle farene der.)

For en kvinne som er redd for å bli voldtatt, er vel grappling noe av det lureste hun kan trene av kampsport.

Jepp. Helt enig. En mot en,så er grappling/BJJ supereffektivt. Som sagt. smile
Agandhjin
Autentisk Kampentusiast
*
Guru

« Reply #46 on: 28.11.11 at 09:47:47 »

Det finnes enda mer effektive metoder, men de egner seg ikke på trykk...

Dan Thomas Agandhjin Marceliussen Blogg
Juggernaut Fight Group
Ch_Omega
« Reply #47 on: 28.11.11 at 11:14:01 »

Tenker du på Kino Mutai? Nå er jo det avhengig av god grappling for å kunne benyttes effektivt da... 
Agandhjin
Autentisk Kampentusiast
*
Guru

« Reply #48 on: 28.11.11 at 11:25:35 »

Tenker du på Kino Mutai? Nå er jo det avhengig av god grappling for å kunne benyttes effektivt da... 

Det blir hakket "under" isåtilfelle. Jeg kan illustrere en dag vi møtes. Eller enda bedre, jeg kan få en av våre kvinnlige treningspartnere til å vise deg.

smile

Juggernaut Fight Group
Ch_Omega
« Reply #49 on: 28.11.11 at 20:54:53 »

Det blir hakket "under" isåtilfelle.

Øh... er Kino Mutai hakket "under" deres løsning?  shock Hva er det dere egentlig driver med der borte?  ohmy

Eller misforsto jeg deg her?
« Last Edit: 28.11.11 at 20:57:11 by Christian O. » Logged
Agandhjin
Autentisk Kampentusiast
*
Guru

« Reply #50 on: 29.11.11 at 00:44:17 »

Nei, jeg tror vi forstår hverandre ganske langt.

Slikt vi definerer det: Kino Mutai er først og fremst en mental kapasitet. Når vi ser at vedkommende har kapasitet til å oppnå en slik tilstand under gitte forhold, så gir vi dem mønster og mål å jobbe etter. Dette er opp imot toppen av LAG (Ladder of Aggression).

Juggernaut Fight Group
Panzer
Gjenganger

« Reply #51 on: 02.12.11 at 00:51:03 »

Kom over dette innlegget på facebooksiden til Kamp-sport.no, og tenkte jeg skulle poste det her.

"Kamp-sport.no
JENTER!!!
Sist lørdag ble en 17 år gammel jente forfulgt av en mannsperson på vei hjem etter fest i Sandvika. Hun oppdaget vedkommende i tide og klarte å løpe unna og gjemme seg i en hage. Mannspersonen lette etter henne med LYKT.... Dette viser at overfallsmennene kan være godt forberedt. Dette endte heldigvis bra!!! kom dere på kurs!!!!!!!

kamp-sport.no har kurs førstkommende helg (3. og 4. desember)."

Sitert fra http://www.facebook.com/pages/Kamp-sportno/

Nå skal det sies at jeg mener selvforsvarskurs for jenter er en god ide. Jeg synes i midlertid at det virker som at dette innlegget er ment til å skape frykt, for så å tjene penger på det. Virker som rimelig shady markedsføring, spørr du meg...

Noen andre syn på saken?
sulim
Forumavhengig

VENI. VIDI. VICI.
« Reply #52 on: 02.12.11 at 00:58:54 »

Kom over dette innlegget på facebooksiden til Kamp-sport.no, og tenkte jeg skulle poste det her.

"Kamp-sport.no
JENTER!!!
Sist lørdag ble en 17 år gammel jente forfulgt av en mannsperson på vei hjem etter fest i Sandvika. Hun oppdaget vedkommende i tide og klarte å løpe unna og gjemme seg i en hage. Mannspersonen lette etter henne med LYKT.... Dette viser at overfallsmennene kan være godt forberedt. Dette endte heldigvis bra!!! kom dere på kurs!!!!!!!

kamp-sport.no har kurs førstkommende helg (3. og 4. desember)."

Sitert fra http://www.facebook.com/pages/Kamp-sportno/

Nå skal det sies at jeg mener selvforsvarskurs for jenter er en god ide. Jeg synes i midlertid at det virker som at dette innlegget er ment til å skape frykt, for så å tjene penger på det. Virker som rimelig shady markedsføring, spørr du meg...

Noen andre syn på saken?

Vet i hvertfall at det er Aron fra "Team Hellboy" som er med på de kurset siden han er coach for amatør MMA der, men det er ikke han som organiserer kurs.
Ja eiern prøver å pushe klubben sin med "bølgen" spør du meg...
Simon Flack
Survival Stress Response Trainer
*
Veteran

« Reply #53 on: 02.12.11 at 16:36:32 »

Noen andre syn på saken?

Sad

Simon Flack
Senior Instructor, SECA-Group,Norway
web: www.seca-group.com,email: simon@seca-group.com
Mannen uten x
Veteran

« Reply #54 on: 02.12.11 at 16:41:53 »

slik det ser ut som, er kurset en innføring i MMA. Siden det er "bakke" og "stående". Det virker ut som om det er mer markedsføring enn et tiltak!

Jeg savner "teori-kurs" for da er det faktisk MYE å lære på noen timer.

Mr. sexy!
lennarn
*
Forummedlem

« Reply #55 on: 18.01.12 at 13:15:32 »

det er jo tross alt ikke jentene som er problemet her,det er jo selvsagt overgriper.

"MEN verden er urettferdig,og man må tilpasse seg for å overleve....

når jeg er i brasil,så har jeg på meg stygge klær(vil ikke utstråle rikmann) og passer på hvor jeg går til enhver tid,og er overhøflig med alle. ser jeg en samling med bope eller fattige barn/ungdommer prøver jeg å gå rundt for å unngå eventuelt problemer...

det nytter liksom ikke å "ta på seg gullkjedet å ta snarveien gjennom favelaen fordi at jeg har rett til å gå hvor jeg vil
"

Som en kvinne så vil jeg ikke sammenligne min kropp med verdien av klær.
Jeg nekter å være med på victim blaming, jeg nekter å godta at kroppen min blir seksualisert.
Det er muslimer som blir voldtatt, de gjemmer bort kroppene i hijab. Klærne er ikke problemet. Man kan ikke kle seg annerledes i håp om ikke å bli voldtatt.

Det er en global sykdom som så og si alle i samfunnet er smittet av, og det er seksualiseringen av kvinnekroppen!
Jeg nekter nekter nekter å være med på den der!!!!

MVH Julianne

Bullshit Man
Gjenganger

Bullshit!
« Reply #56 on: 18.01.12 at 14:27:48 »

Raske selvforsvarskurs er jo egentlig ikke matnyttig. Det tror jeg vi alle er enige om.
Det er bedre enn ingenting, men det er i grunn alt.

Og Julianne..

Jeg skreiv en lang jævlig post om hvor sterkt uenig jeg er, men jeg tror jeg lar det ligge i frykt for å bli bannet for en del overskridelser av forumreglementet. Jeg håper du med litt tid bak deg forstår hvor livsfarlig en slik tåpelig knee-jerk reaction er til ett såpass tragisk og alvorlig tema.

MOD: Fikset litt på ordlyden...
« Last Edit: 18.01.12 at 14:46:38 by perbl » Logged

perbl
Überauthoratha
*
Veteran

Advarsel, klemfare!
« Reply #57 on: 18.01.12 at 14:43:34 »

Jeg nekter å være med på victim blaming, jeg nekter å godta at kroppen min blir seksualisert.
Det er muslimer som blir voldtatt, de gjemmer bort kroppene i hijab. Klærne er ikke problemet. Man kan ikke kle seg annerledes i håp om ikke å bli voldtatt.

Det er en global sykdom som så og si alle i samfunnet er smittet av, og det er seksualiseringen av kvinnekroppen!

Seksualisering er kun en liten del av et stort bilde i mine øyne. Jeg har heller ikke sansen for de som fokuserer veldig mye på påkledning, selv om jeg rent rasjonelt mistenker at man vil kunne observere en statistisk økning i risiko uansett hvor galt jeg synes det er.

Jeg er derimot mye mer enig med dem som fokuserer på ting som rus og rutevalg, samt det å generelt være bevisst sine omgivelser og adferd. Kort sagt, ting som jeg også lever etter som mann. Når vi snakker overfallsvoldtekt er det litt for ofte at jeg biter meg merke i å stusse litt når jeg leser om pirattaxier, spasering alene langs "kjente" utrygge områder osv.

Det er derimot ingen garanti for å ikke bli utsatt for jævelskap uansett hvor paranoid og forsiktig man er, ref oppslag om folk som blir overfallsvoldtatt eller utsatt for annen vold i eget hjem. Men jeg tror nok du reduserer sjansen for å havne i offerstatistikken vesentlig ved å ta noen forholdsvis enkle forholdsregler.
« Last Edit: 18.01.12 at 14:51:55 by perbl » Logged

Per B. Løvsletten
Shemhazai
Veteran

Homo Homini Lupus
« Reply #58 on: 18.01.12 at 15:38:05 »

Det er ingen (i denne tråden) som sier at problemet er kvinners atferd - alle er enige i at overgriperne er problemet. Men så er spørsmålet: Hva skal man gjøre med det? Tror du det finnes noe realistisk tiltak fra politiets/regjeringens side som kunne ha fått bukt med fenomenet én gang for alle?

Faktum er at verden er et farlig sted, og folk utsettes for all mulig dritt jevnlig. Kvinner blir voldtatt, menn blir utsatt for blind vold, brutale ran skjer støtt og stadig, og politiet vil som regel ikke ha mulighet til å avverge dette i noen særlig grad, kun etterforske og straffeforfølge. Inntil status quo blir en annen, gjør en veldig lurt i å unngå potensielt farlige situasjoner, enten en er mann eller kvinne. Nå mener ikke jeg at bekledning spiller noen særlig stor rolle (selv om utfordrende klær HAR en viss effekt i noen tilfeller, f. eks. når det kommer til utested-stalkers), men ting som promille, hvor man befinner seg til hvilken tid og med hvem, er helt avgjørende.

« Last Edit: 18.01.12 at 15:40:29 by Shemhazai » Logged

Arte suave.
Pages: 1 2 3 [4]  All Go Up Print 
Kampforum.no  |  Disipliner  |  RBSD (Moderator: Simon Flack)  |  Topic: SELVFORSVARSKURS FOR DAMER??? « previous next »
Jump to:  

Social sharing