Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
24.11.17 at 19:21:24

Login with username, password and session length
* Home Help Search Login Register
Kampforum.no  |  Disipliner  |  Krav Maga (Moderator: Rune Lind)  |  Topic: KM i Frankrike/FEKM 0 Members and 1 Guest are viewing this topic. « previous next »
Pages: [1] Go Down Print

KM i Frankrike/FEKM

P3
*
Forummedlem

« on: 09.11.11 at 23:23:48 »

Hei!

Jeg skal tilbringe vårsemesteret i Lyon i Frankrike, og vil gjerne fortsette KM-treningen der. Jeg har ikke funnet så alt for mange klubber, men en av dem jeg fant drives av en viss Steve Scmitt som er fjerde dans svartbelteutøver. Forbundet heter Fédération Européene de Krav Maga, FEKM, og fyren ble for så vidt jeg har forstått trent opp av Richard Douieb.

Er det noen som vet noe om hvordan dette forbundet står i forhold til KMG/IKMF? Er kvaliteten den samme? Teknikkene? Treningsmetodene? Kort spurt: Er det seriøst?

Hvis svaret er tvilende eller nei, er det noen som vet om andre klubber i Lyon som er bedre? Ideelt sett KMG eller IKMF.
Agandhjin
Autentisk Kampentusiast
*
Guru

« Reply #1 on: 10.11.11 at 01:21:54 »

Jeg så en video fra denne KM grupperingen en stund tilbake. De som viste meg fortalte at dette var bra trening. Som alt annet, så er ting endel større i Frankrike. Eksempelvis, så finnes det en 600 000 judoutøver, til sammenligning til ca 4000 i Norge. Med så store medlemstall, så må det være bra trening!

smile

Dan Thomas Agandhjin Marceliussen Blogg
Juggernaut Fight Group
Rune Lind
KMG Krav Maga Norway
*
Veteran

« Reply #2 on: 10.11.11 at 16:50:03 »

Hei. Duieb sitt system er legit, ingen tvil om det. Men det er mange år siden han trente med israelerne og systemet har nok gått sine egne veger, så jeg tviler på om du vil kjenne igjen gradssyetemt etc. Men mye av teknikkene er nok veldig like.

Hvis du ikke finner noe annet (og jeg vet ikke om noe) så blir du helt sikkert fornøyd med Steve, og det er artig å høre ditt intrykk i ettetiden.

Rune Lind
KMG Krav Maga, www.kravmaga.no |  BBGym Bodø, www.bbgym.no I Primal Move www.primalmove.com
Pages: [1] Go Up Print 
Kampforum.no  |  Disipliner  |  Krav Maga (Moderator: Rune Lind)  |  Topic: KM i Frankrike/FEKM « previous next »
Jump to:  

Social sharing