Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
19.07.18 at 06:51:21

Login with username, password and session length
* Home Help Search Login Register
Kampforum.no  |  Disipliner  |  RBSD (Moderator: Simon Flack)  |  Topic: Spørsmål vdr. kutt/stikksikre hansker 0 Members and 1 Guest are viewing this topic. « previous next »
Pages: [1] Go Down Print

Spørsmål vdr. kutt/stikksikre hansker

Fenris
*
Forummedlem

« on: 07.12.11 at 21:04:19 »

Jeg er på jakt etter et nytt sett med kuttsikre hansker (ønskelig at de er stikksikre også). Jeg bruker et par med Protech Safe Search per dags dato (beskrivelse til slutt i innlegget).

I jobbsammenheng er jeg i de aller fleste situasjoner begrenset til grapling/kontrollbaserte løsninger. Problemet med hanskene jeg bruker i dag er at de er alt for stive, slik at det er svært vanskelig å få et godt grep dersom ting utarter. Jeg har testet endel andre typer hansker, men disse kommer ganske dårlig ut når det gjelder stikksikkerhet, samt at de aller fleste har forholdsvis "glatt" lær, slik at jeg antar at det vil være trøblete å få f. eks. godt tak dersom "skurken" er svett, blør, etc.

Er det noen som har kjennskap til hvor jeg kan få tak i hansker som dekker mitt behov. Fortrinnsvis så ønsker jeg anbefalinger fra folk som har erfaring med bruk av hansker i skarpe situasjoner.

Dette er de hanskene jeg bruker i dag

Protec Safe Search needle and puncture resistant gloves

The glove for high risk environments to protect from needlestick injuries.

After consultation with several Police Services and Defensive Training Instructors, Protec have developed a glove that has needle - puncture resistant palms and fingers, combined with slash resistant backs that continue to the cuffs giving 360 degree protection and could be worn as a uniform glove

Submitted to SATRA for testing in May 2009 the gloves exceed all expectation, returning results that show this new glove is simply one of the best, if not the most appropriate on the market today.

The Protec safe search glove has been developed with a number of key safety factors being of paramount importance:

* High Level (4) of Abrasion Resistance
* High Level (5) of Blade Cut Resistance
* High Level (4) of Tear Resistance
* High Level (3) of Puncture and Needle Stick Resistance

What counts is not the size of the dog in the fight, what counts is the size of the fight in the dog
Ch_Omega
« Reply #1 on: 07.12.11 at 21:31:11 »

Bladerunner har flere forskjellige kutt (og stikk)-sikre hansker. Kanskje disse er noe for deg?
protect
Gjenganger

« Reply #2 on: 07.12.11 at 21:42:56 »

Vi selger Bladerunner hansker. Favoritten jeg brukes selv er denne: http://www.protectshop.no/netthandel.html?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=6&category_id=3

De er veldig gode å "bryte" med, pga ett belegg inne i håndflaten som gir veldig godt grep. Spesielt mot tykke vinterjakker og slikt.
Har testet kuttsikkerheten på de og den er tilfredsstillende. Selvfølgelig ikke helt kuttsikre.

De er laget i kevlar og dermed ikke stikksikre mot kanyler.
Da må du over på hansker fra feks TurtleSkin.
Har ett par derfra som jeg tester nå og de virker veldig gode foreløpig.

(vi begynner å selge de fra januar av)

Ellers har Hatch noen gode hansker. Litt usikker på hvem som selger de nå. Men det kan sikkert søkes opp.

Petter Nilsen.
www.ordensvakter.com
Defendo Norway.
In the heat of battle, you will not rise to the occasion; you will default to your level of training. Improvise, adapt and overcome.
Ch_Omega
« Reply #3 on: 07.12.11 at 21:48:06 »

Bladerunner Rhino-hansken som jeg lenket til over, har også et slikt belegg som sikrer godt grep inne i håndflaten, men er i tillegg både kuttsikre (høyeste nivå av EN388 6.2-standarden) og stikksikre (høyeste nivå av EN388 6.4-standarden). Finnes med og uten knokeinnlegg.
protect
Gjenganger

« Reply #4 on: 07.12.11 at 21:52:29 »

Jeg veit. Har hatt den før. Den blir veldig tykk og det er vanskelig å få bøyd fingrene ordentlig i den.

Jeg tester denne nå: http://www.turtleskin.com/Police-Gloves.aspx

Alfa modellen.

Ulempen er at alle stikksikre hansker blir litt stive i bruk.

Petter Nilsen.
www.ordensvakter.com
Defendo Norway.
In the heat of battle, you will not rise to the occasion; you will default to your level of training. Improvise, adapt and overcome.
Ch_Omega
« Reply #5 on: 07.12.11 at 21:56:48 »

Hvordan er den i forhold til Rhino-hansken i komfort, og hadde du med eller uten knokeinnlegg?
protect
Gjenganger

« Reply #6 on: 07.12.11 at 21:57:49 »

Nesten helt like egentlig. Virker som om det tar litt kortere tid å få Turtleskin hansken til å passe ordentlig.
 Men Rhino-hansken er varmere på vinteren .

Petter Nilsen.
www.ordensvakter.com
Defendo Norway.
Pages: [1] Go Up Print 
Kampforum.no  |  Disipliner  |  RBSD (Moderator: Simon Flack)  |  Topic: Spørsmål vdr. kutt/stikksikre hansker « previous next »
Jump to:  

Social sharing