Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
22.11.17 at 06:14:55

Login with username, password and session length
* Home Help Search Login Register
Kampforum.no  |  Disipliner  |  Krav Maga (Moderator: Rune Lind)  |  Topic: 18?why... 0 Members and 1 Guest are viewing this topic. « previous next »
Pages: 1 [2]  All Go Down Print

18?why...

Agandhjin
Autentisk Kampentusiast
*
Guru

« Reply #15 on: 20.12.11 at 00:12:10 »

I selvforsvar så lærer man grappling, for å unngå grappling - boksing for å unngå boksing - kniv for å unngå kniv .... osv.

Dan Thomas Agandhjin Marceliussen Blogg
Juggernaut Fight Group
rød
« Reply #16 on: 20.12.11 at 00:33:37 »

Vell nå skal det jo sies jeg skrev Slåssing/kamsport
altså i slåsskamp for eks. ute på  byen.. og det viser seg jeg har kommet til og slått ned noen eller dyttet dem i bakken så ville de ikke være riktig og fortsette og sparke ham slå etc , men ofc viss du har dytta ham i bakken gang på gang eller dytta ham unna deg slik at han har falt i bakken og vedkomende oppfører seg som enn trussel ville det ikke være feil i mine øyne og holde ham nede til evnt vakt/polti ankommer stede

i enn kamsport situasjon så anser jeg kampen som over når han går i bakken og ikke reiser seg fit for fight om du skjønner

Btw ang det første vil jeg bare si at selvfølgelig må jenter lære kamsport , men min mening er at jenter sparrer mot jenter gutter mot gutter samme med kamp , og skille dem på samme måte man skiller enn 12 åring og enn 24 åring på selv om det er mange tøffe 12 åringer der ute er det ikke sikker du kan sparre(ja jeg vet sparring ikke går ut på og slåss mot verandre men med verandre men likevel smile
sungame
Veteran

A real stand-up kinda guy
« Reply #17 on: 20.12.11 at 09:50:38 »

Som lillegutt er inne på, konkurrerer gutta i bar overkropp i fullkontakt, mens lettkontaktkampene er med t-skjorte eller singlet. Så vidt jeg husker, står det faktisk i fullkontaktreglementet at antrekket skal være kickboxingbukse og bar overkropp.

Det er veldig fint at du ikke vil slåss med jenter. Det vil ikke jeg heller. Faktisk vil jeg ikke slåss i det hele tatt. Men jeg har ingenting i mot å trene med jenter. Statistisk sett har jenter mindre muskelmasse i forhold til kroppsvekt enn oss gutter. Derfor ville det være direkte ufint å matche gutter med like tunge jenter i en fullkontaktkonkurranse.Men når vi sparrer på trening, går vi sjelden veldig hardt. Målet er heller ikke å "vinne" sparringa, men å lære av hverandre, og hjelpe hverandre til å bli bedre. Da synes jeg det er viktigere at man holder noenlunde samme tekniske nivå enn at man er akkurat like sterke.

Selvfølgelig er det en fordel å få mest mulig sparring med partnere i omtrent samme vektklasse og på omtrent samme nivå som deg sjøl. Likevel går det fint an å lære en del av å sparre med både mindre og større, bedre og dårligere partnere av begge kjønn. Faktisk er det slett ikke noen ulempe å sparre med utøvere av forskjellig vekt og styrke, og med ulike stiler. Særlig med tanke på selvforsvarsaspektet kan det nok være lurt å venne seg til å møte motstandere i forskjellige størrelser og fasonger.

I tillegg er vi ikke så voldsomt mange som trener kickboxing her i landet. Hvis du ikke trener i en veldig stor klubb, må du rett og slett finne deg i at ikke alle sparringspartnerne matcher hundre prosent. Joda, hvis du skal hevde deg i konkurranser, er gode sparringspartnere viktig. Men kamperfaring handler også om mengdetrening. Derfor er mange sparringstimer bedre enn få. Da kan du ikke være altfor kresen på sparringspartnerne.

EDIT: Retta opp i litt grammatisk slurv.
« Last Edit: 20.12.11 at 09:53:37 by sungame » Logged

- livet er en lang rappell
Pages: 1 [2]  All Go Up Print 
Kampforum.no  |  Disipliner  |  Krav Maga (Moderator: Rune Lind)  |  Topic: 18?why... « previous next »
Jump to:  

Social sharing