Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
22.11.17 at 19:23:10

Login with username, password and session length
* Home Help Search Login Register
Kampforum.no  |  Disipliner  |  Krav Maga (Moderator: Rune Lind)  |  Topic: Gee i krav maga 0 Members and 1 Guest are viewing this topic. « previous next »
Pages: [1] 2  All Go Down Print

Gee i krav maga

rød
« on: 29.12.11 at 20:23:08 »

Hei jeg ser på Krav maga hamar nettside

1) Nybegynner/kursantrekk

T-skjorter og bukse
 Sorte T-skjorter med Krav Maga Logo på bryst

og webadresse på ryggen.

Sort bukse med webadressen på benet

og

2) Videregående og instruktører

Svart gi

For instruktører og videregående elever.

Svart gi med logo på bryst, web-adresse på rygg og bukse.                   

Til gee benyttes alltid belte.

Jeg lurer på er veldig mange som sier krav maga trening foregår i vanlige klær for og få mer realistisk hvorfor har dem på seg Gi/GEE da?

Danielo
Gjenganger

« Reply #1 on: 29.12.11 at 21:20:39 »

Etter Krav Maga ble etablert i Israel begynte IKMF((International Krav maga federation. Heter nå KMG)) å lære sitt system til resten av verden.
IKMF/KMG Klubbene i Norge er de som er instruert av de ekte opphaverne av systemet.

Så er det andre som kaller seg for en Krav Maga klubb uten at de er instruert av IKMF.  
rød
« Reply #2 on: 29.12.11 at 21:42:09 »

Så du mener Hamar krav maga kan være useriøst , eller rett og slett ikke lærer bort ekte krav maga? shock
MrSiegal
Forumavhengig

« Reply #3 on: 29.12.11 at 23:33:22 »

Mulig at de lærer bort teknikker som går på å holde jakke, krage, erme etc, og da er det praktisk å ha et plagg som tåler påkjenningen slik som en gi gjør. Er ikke akkurat som om man går i shorts og t-skjorte året rundt her i Norge...

That one translates into One Man He Up Down Very Sorry. - Snuff, Terry Pratchett
Rune Lind
KMG Krav Maga Norway
*
Veteran

« Reply #4 on: 29.12.11 at 23:42:17 »

Hei. Det er litt som Danielo sier, KM Hamar kommer fra det opprinnelige Liven Krav Maga systemet, som nå er "Krav Maga Norge". Utgangspuktet for dette systemet var karateutøveren Raffi Liven og det virker som de har tatt med seg draktene derifra.

Når det er sagt er det ikke klesplagget som er det viktigste, men det er et viktig moment. Ved å trene i en "drakt" som er ulik den du faktisk kan ende opp med å måtte sloss i er det med på å skape en "ukjent" situasjon i kampøyeblikket. Bedre å trene med t-skjorte/genser etc. Og av og til trene med jakke, boblejakke etc.

Rune Lind
KMG Krav Maga, www.kravmaga.no |  BBGym Bodø, www.bbgym.no I Primal Move www.primalmove.com
rød
« Reply #5 on: 29.12.11 at 23:44:17 »

nei det er sant man går ikke i shorts og T-SHIRT året rundt , jeg mente litt mere ola bokser osv

Men da igjen jeg har besøkt hamar krav maga par ganger og ser ut som enn habil klubb , men det var jo bar 2 som gikk i gee da så tror dem er ganske også , men da igjen er jo ett poeng og trene i Gee noen ganger siden mange slåsskamper begynner med at dem tar tak i klerne og fint og kunne komme seg unna det

uansett tusen takk for svar smile
rød
« Reply #6 on: 29.12.11 at 23:48:36 »

men tror nokk det er sånn at det som er med instruktører går i Gee kanskje også for og vise litt autoritet ovenfor nybegynnerne osv
Steff
Veteran

Be strong!
« Reply #7 on: 30.12.11 at 16:15:57 »

Jeg trente litt Krav Maga Norge med "Knut & Knut" på  budoleiren i Mandal for en del år tilbake. De gikk i gi, men vi som deltok kunne gå i det vi ville.
Synes forsåvidt de hadde mye bra å lære bort, men det ble veldig mye statisk trening, lite aliveness.
Og så husker jeg at det kom til tider innslag av å gå frem og tilbake og utføre karate blokkeringer, noe jeg synes ikke helt passer inn med det forholdet jeg har til Krav Maga (IKMF/KMG) smile

Men som sagt, "Knut & Knut" som underviste Krav Maga i gi hadde mye bra å lære bort, masse fine kontringer, albuer, knær til edle steder, og "ufine knep og skitne triks" generellt. Statisk. smile

Steffen Kultorp   -MMA          -Krav Maga
                           -Ju Jitsu       -Muay Thai
                           -Boksing      *NLP Master practitioner
Johannes Ibel
kaigyō·i no menkyo
*
Veteran

文武両道 bunburyōdō
« Reply #8 on: 30.12.11 at 18:45:42 »

Gee?

Allerede "gi" er litt klossete, plaggene heter kimono eller dōgi.

Men "gee"?  The mind boggles.

Oslo Kyūdō Kyōkai オスロ弓道協会 Forening for tradisjonell japansk bueskyting. Introkurs 17./18.9.16
Kyūdō 弓道 Om tradisjonell japansk bueskyting
武道  – budo.no no nonsense nettsted om japansk stridskunst
Rune Lind
KMG Krav Maga Norway
*
Veteran

« Reply #9 on: 30.12.11 at 22:36:39 »

Hvorfor kaller alle det "gi" da? Forkortelse fra dögi?

Xtremesport selger dem jo t.o.m som "gi", er det bare et populært navn? Husker de kalte det "gi" i karateklubben jeg trente i for maaange år siden også.
http://xtremesport.no/index.php?option=com_virtuemart&page=shop.browse&category_id=47&Itemid=44

Rune Lind
KMG Krav Maga, www.kravmaga.no |  BBGym Bodø, www.bbgym.no I Primal Move www.primalmove.com
Agandhjin
Autentisk Kampentusiast
*
Guru

« Reply #10 on: 31.12.11 at 00:53:53 »

Jeg bruker nesten ikke ghee lenger...

Dan Thomas Agandhjin Marceliussen Blogg
Juggernaut Fight Group
sabumnim
Veteran

« Reply #11 on: 31.12.11 at 01:16:48 »

http://en.wikipedia.org/wiki/Dogi
Gi = klær

Jørn Johannessen (International Master Instructor, Kukkiwon, Korea -99) 7.Dan MooDukKwan Norway, 6.Dan WTF TKD.
IKAEF Kadua Guro Phase 5, Modern Arnis 3.class, Judo 2 Kyu, Norwegian FCS Kali Representative (Dionaldo)
Apefisk
Forumavhengig

« Reply #12 on: 31.12.11 at 01:43:04 »

Med tanke på det sabumnin skriver så håper jeg du fortsatt bruker gi..

sabumnim
Veteran

« Reply #13 on: 31.12.11 at 01:47:26 »

Dette må jeg si meg forferdelig enig i!!  laugh

Jørn Johannessen (International Master Instructor, Kukkiwon, Korea -99) 7.Dan MooDukKwan Norway, 6.Dan WTF TKD.
IKAEF Kadua Guro Phase 5, Modern Arnis 3.class, Judo 2 Kyu, Norwegian FCS Kali Representative (Dionaldo)
richo
*
Forummedlem

« Reply #14 on: 31.12.11 at 02:11:02 »

Dette må jeg si meg forferdelig enig i!!  laugh

Ha, ha, dagens! smile
Pages: [1] 2  All Go Up Print 
Kampforum.no  |  Disipliner  |  Krav Maga (Moderator: Rune Lind)  |  Topic: Gee i krav maga « previous next »
Jump to:  

Social sharing