Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
21.11.17 at 08:53:17

Login with username, password and session length
* Home Help Search Login Register
Kampforum.no  |  Generelt  |  Treningsrelatert  |  Treningsdagbok  |  Topic: Built2Destroys treningsdagbok 0 Members and 1 Guest are viewing this topic. « previous next »
Pages: [1] Go Down Print

Built2Destroys treningsdagbok

Built2Destroy
*
Posts: 43
Forummedlem
Offline Offline

« on: 13.01.12 at 01:27:41 »

Tror jeg starter med å si at jeg ikke er den beste til å skrive eller forklare ting, men here goes:

Har lenge gått med en liten drøm om å starte med MMA og komme i bedre form, har forsåvidt starta litt, men klarte å skade ryggen sist Søndag, men den beggynner å komme seg så jeg har fått trent litt.

Lørdag 7. Januar mannet jeg meg opp og tok en prøve time, som jeg føler gikk bra selvom jeg merka veldig fort at jeg var i mye dårligere form enn jeg forventa, hadde litt vondt enkelte plasser, men som de sier no pain no gain.  Tongue

Når jeg kom hjem satt jeg å tenkte godt etter på hva jeg følte jeg tok lettest og det var nok standup delen, men jeg har lyst til å lære så mye som mulig.

Har trent med lette vekter hver dag etter jeg slo ryggen, tok fri fra jobben 2 dager også sånn at den fikk en sjangs til å roe seg.

I dag har jeg vært I skogen og kasta en haug med stokker på rundt 10-20 kg eller noe i den duren rundt, var mest for å sjekke om ryggen tålte det.
Om det er en god trenings metode eller ei kan jeg ikke svare på etter som jeg ikke er den som har trent så mye de siste 7 åra.

Alle tips og forslag til hva jeg burde gjøre og kan gjøre bedre tas i mot med glede. smile

To be continued...
Logged

With all due respect, that ain't worth a velvet painting of a whale and a dolphin getting it on
blogotop
**
Posts: 68
Stuntposter
Offline Offline

« Reply #1 on: 13.01.12 at 08:21:57 »

Hvor har du starta å trene?
Logged

Tilbud til alle kampforum medlemmer; registrer din egen blog på http://topoblog.com! Vi tilbyr alt det de andre leverandørene ikke gjør, GRATIS.

Intressert? Send meg en PM
Built2Destroy
*
Posts: 43
Forummedlem
Offline Offline

« Reply #2 on: 13.01.12 at 08:40:09 »

Hadde en prøve time på KTS på stoa i Arendal, og planen var å starte der i løpet av denne uka eller den neste. smile
Logged

With all due respect, that ain't worth a velvet painting of a whale and a dolphin getting it on
Agandhjin
Autentisk Kampentusiast
*
Posts: 12384
Guru
Offline Offline

« Reply #3 on: 13.01.12 at 11:51:19 »

I dag har jeg vært I skogen og kasta en haug med stokker på rundt 10-20 kg eller noe i den duren rundt, var mest for å sjekke om ryggen tålte det.
Om det er en god trenings metode eller ei kan jeg ikke svare på etter som jeg ikke er den som har trent så mye de siste 7 åra.

For 'naturlig trening' (ute i skog og friluft) så prat med Geir Eikelia ved Aktiv Trening (maxis). Han har god innsikt i programmer som baserer seg på naturlig trening. Han har også lang erfaring med stokkekamp (DocePares), kettlebells og annen kroppsvekttrening.
Logged

Dan Thomas Agandhjin Marceliussen Blogg
Juggernaut Fight Group
Built2Destroy
*
Posts: 43
Forummedlem
Offline Offline

« Reply #4 on: 13.01.12 at 12:55:15 »

Var egentlig mest for å sjekke om ryggen tålte det at jeg prøvde  meg på det siden det var sånn passe tungt.

Vil helst trene på vanlig måte, men av og til så kan det være greit å trene litt alternativt også vil jeg tro.


Kettelbells det er de vektene med et håndtak i toppen, eller er jeg helt på bærtur nå?
Logged

With all due respect, that ain't worth a velvet painting of a whale and a dolphin getting it on
Built2Destroy
*
Posts: 43
Forummedlem
Offline Offline

« Reply #5 on: 16.01.12 at 18:21:44 »

Sliter litt med motivasjonen for tia, men nå som ryggen min er nesten 100% så kan jeg forsåvidt prøve å manne meg opp til en treningsøkt i ny og ne, for å si det mildt jeg har ikke trent mer enn kanskje en gang i uka det siste halvåret og før det hadde jeg ikke trent på 6-7 år.

Slutta å trene på treningsstudio etter som det som oftest er litt mye folk der, og da føler jeg at jeg mister mye av konsentrasjonen + at jeg ikke er så veldig stor fan av å trene med maskiner, eneste untaket er ro-maskin.

Så nå blir det hjemmetrening fremover, minimum en gang i uka.

Hadde en økt i går og den så ca. sånn ut:


Oppvarming:
gå fort opp og ned ett trappe trinn i rundt 5 min

Etter det:

10 x 3 situps
10 x 2 pushups
litt vekter (lette manualer fra 5-15kg) rundt 20 x 4 på hver arm
fulgt av tå hev med 10kg vekter i hver arm som jeg holder intill kroppen 30 stk
slutta  av med litt skyggeboksing + spark.

Vet ikke om dette er formye eller for lite for en økt med tanke på at jeg er i nokså dårlig form.

Skal forsåvidt begynne å jogge litt når det ikke er så kaldt /glatt ute.
Logged

With all due respect, that ain't worth a velvet painting of a whale and a dolphin getting it on
perbl
Überauthoratha
*
Posts: 2661
Veteran
Offline Offline

Advarsel, klemfare!
« Reply #6 on: 16.01.12 at 21:09:04 »

Skal forsåvidt begynne å jogge litt når det ikke er så kaldt /glatt ute.

Vil du bli kvitt den unnskyldningen finnes det flere gode piggsko på markedet smile

Jeg ønska meg et par til jul, så bakkeløpingen har kommet igang igjen her, sitter ikke helt som på bar asfalt, men funker bra nok til at man føler seg trygg på å virkelig løpe på. Vanntette for Trondheimssørpa er de også.
Logged

Per B. Løvsletten
Built2Destroy
*
Posts: 43
Forummedlem
Offline Offline

« Reply #7 on: 16.01.12 at 21:15:52 »

God ide smile
Logged

With all due respect, that ain't worth a velvet painting of a whale and a dolphin getting it on
Agandhjin
Autentisk Kampentusiast
*
Posts: 12384
Guru
Offline Offline

« Reply #8 on: 16.01.12 at 21:17:39 »

Strålende! Da er du igang smile
Logged

Dan Thomas Agandhjin Marceliussen Blogg
Juggernaut Fight Group
Built2Destroy
*
Posts: 43
Forummedlem
Offline Offline

« Reply #9 on: 16.01.12 at 21:20:20 »

Prøver etter beste evne hehe smile

Kan godt være jeg kommer opp og tar en økt eller 2 i løpet av uka om det er muligheter for det. smile
Logged

With all due respect, that ain't worth a velvet painting of a whale and a dolphin getting it on
Built2Destroy
*
Posts: 43
Forummedlem
Offline Offline

« Reply #10 on: 24.01.12 at 21:58:47 »

Har ikke mye motivasjon for tiden, så det har ikke blitt noe særlig mye trening i det siste, for å si det som det er så er jeg mest motivert når jeg er forbanna, om det er en god ting eller ei det vet jeg ikke.

Eneste positive tingen jeg kan ta med meg fra uka som har gått er at jeg omtrent har klart å slutte å drikke ting som inneholder mye sukker.
Logged

With all due respect, that ain't worth a velvet painting of a whale and a dolphin getting it on
Built2Destroy
*
Posts: 43
Forummedlem
Offline Offline

« Reply #11 on: 27.01.12 at 19:47:57 »

Var motivert som bare det i dag, utrolig hvor mye man kan få gjort når motivasjonen er på topp.

Jogga hjem fra jobben, en plass mellom 3-5km (tror jeg)
Tatt 10 x 5 Situps (med 2 stk brista ribbein)
Tatt 20 x 4 Pushups
og skuffa sadistisk mye snø etter det, alt i alt er jeg fornøyd med hva jeg har fått til selv om jeg sitter med en pose med frosene grønnsaker inntill ribbeina mine.

"Get a man angry enough,  and he will ignore the pain and do what needs to be done at any cause"
Logged

With all due respect, that ain't worth a velvet painting of a whale and a dolphin getting it on
Built2Destroy
*
Posts: 43
Forummedlem
Offline Offline

« Reply #12 on: 19.03.12 at 23:34:52 »

Har vært en stund siden jeg har posta noe her inne, mye pga lite motivasjon og diverse små skader som har fått motivasjonen min til å gå nedover, men etter å ha vært sjuk i en 5-6 dager nå så merker jeg at jeg er utrolig lei av å sitte inne å ikke gjøre noe.

Så fremover skal jeg prøve å presse meg til å trene minimum 2 ganger i uka, kan hende jeg tar 3 økter også, men det avhenger av hva som må gjøres på jobben ettersom at enkelte dager på jobben fungerer som en treningsøkt i seg selv. (bæring av gipsplater)

Forholder meg fortsatt til at jeg ikke skal trene på noe treningstudio pga mye folk og det at jeg ikke liker maskinene.
Logged

With all due respect, that ain't worth a velvet painting of a whale and a dolphin getting it on
Built2Destroy
*
Posts: 43
Forummedlem
Offline Offline

« Reply #13 on: 26.06.12 at 15:40:42 »

Pga mangel på motivasjon og en vekt som omtrent bare øker så har jeg ikke fått postet så mye her inne, men jeg starter ferie om 2 dager så kanskje noe av motivasjonen kommer tilbake sånn at jeg kan komme i form og eventuelt få starta med Mma.

Detta er sikkert en unødvendig post men prøver å finne motivasjon til å trene men det er ikke så lett når vekta går mer opp enn ned.
Logged

With all due respect, that ain't worth a velvet painting of a whale and a dolphin getting it on
Pages: [1] Go Up Print 
Kampforum.no  |  Generelt  |  Treningsrelatert  |  Treningsdagbok  |  Topic: Built2Destroys treningsdagbok « previous next »
Jump to:  

Social sharing

  Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2011, Simple Machines