Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
20.08.18 at 17:28:53

Login with username, password and session length
* Home Help Search Login Register
Kampforum.no  |  Disipliner  |  Judo (Moderator: 265lbsfist)  |  Topic: Mange judo klubber i Oslo og akershus området? 0 Members and 1 Guest are viewing this topic. « previous next »
Pages: [1] Go Down Print

Mange judo klubber i Oslo og akershus området?

Twimyo
Gjenganger

martial arts is a lifestyle
« on: 14.01.12 at 00:10:51 »

Hei

Jeg har besøkt judo.no siden for å se hvilke klubber som er tilgjengelige i Oslo området, og det var forbausede mange. Oslo er jo en stor by, men hvorfor er det så mange klubber i en by? 

-"Bær hver dag en kurv grus til samme sted, og du skal bygge et fjell" av konfucius (fra master Jan Erik Lehn sitt kompendium).
- All kunnskap er bra smile
- Øvelse gjør mester
Trener: Kali sikaran,  BJJ/ SW og MMA
Trent: Tk-d, JJ Norge, kickboxing, MMA
Lyst å prøve alt innen kampsport Tongue
Cedolf
Veteran

« Reply #1 on: 14.01.12 at 18:40:58 »

Fordi judo er en populær idrett. Ta å sjekk hvor mange fotballklubber Oslo har, så kan du heller bli overrasket.

Lagt opp som aktiv utøver.  Nå keyboard martial artist!
Twimyo
Gjenganger

martial arts is a lifestyle
« Reply #2 on: 15.01.12 at 10:40:34 »

Fordi judo er en populær idrett. Ta å sjekk hvor mange fotballklubber Oslo har, så kan du heller bli overrasket.

Det forstår jeg, er vel begrenset hvor mange som kan trene på en og samme klubb, men er det mye samarbeid mellom alle klubbene i Oslo og Akershus?
Hehe, ja det tviler jeg ikke på, er vel flere fotballklubber enn det er kampsport klubber i byen Tongue

-"Bær hver dag en kurv grus til samme sted, og du skal bygge et fjell" av konfucius (fra master Jan Erik Lehn sitt kompendium).
- All kunnskap er bra smile
- Øvelse gjør mester
Trener: Kali sikaran,  BJJ/ SW og MMA
Trent: Tk-d, JJ Norge, kickboxing, MMA
Lyst å prøve alt innen kampsport Tongue
Johannes Ibel
kaigyō·i no menkyo
*
Veteran

文武両道 bunburyōdō
« Reply #3 on: 19.02.12 at 11:06:39 »

Fordi judo er en populær idrett.

Er judo så populær?  Jeg kan selvfølgelig ta feil, men mener å huske at judoforbundet har rundt 3000 medlemmer, altså færre enn de to store taekwondostilartene hver for seg. Inntrykket mitt er i hvert fall at judo er mye mindre populært en det hadde fortjent å være som gendai budō ("klassisk moderne kampidrett"), olympisk konkurransegren og samtidig barneidrett par excellence. Hadde jeg hatt barn i passende alder, ville jeg selvfølgelig latt dem prøve judo!

Kanskje er det grunnen til at det finnes flere klubber i Osloområdet: Relativt stor barneandel som setter grenser for hvor stort område en klubb kan betjene mtp avstand / reisetid?

Oslo Kyūdō Kyōkai オスロ弓道協会 Forening for tradisjonell japansk bueskyting. Introkurs 17./18.9.16
Kyūdō 弓道 Om tradisjonell japansk bueskyting
武道  – budo.no no nonsense nettsted om japansk stridskunst
Cedolf
Veteran

« Reply #4 on: 19.02.12 at 17:14:31 »

NJF har ikke så mange medlemmer nei. Men på verdensbasis er Judo stort. Det er ikke så mange år siden judo var den syvende største idretten i verden (klarte ikke finne noe oppdatert statistikk sånn i farten).

Lagt opp som aktiv utøver.  Nå keyboard martial artist!
Pages: [1] Go Up Print 
Kampforum.no  |  Disipliner  |  Judo (Moderator: 265lbsfist)  |  Topic: Mange judo klubber i Oslo og akershus området? « previous next »
Jump to:  

Social sharing