Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
21.11.17 at 08:57:38

Login with username, password and session length
* Home Help Search Login Register
Kampforum.no  |  Generelt  |  Treningsrelatert  |  Treningsdagbok  |  Topic: pro MMA and heavyweight 0 Members and 1 Guest are viewing this topic. « previous next »
Pages: 1 2 3 4 [5] 6  All Go Down Print

pro MMA and heavyweight

sulim
Forumavhengig

VENI. VIDI. VICI.
« Reply #60 on: 12.02.12 at 20:10:43 »

MMA

thai drilling 2x5
lett thai sparring 2x5
thai med GnP 4x5

siste runden var jeg litt  ehm...vet ikke helt hva kan jeg si her, men ville ikke gi opp mens jeg hadde Szymon på meg i mount. 10 min med hummers på meg der, kan ikke være bra det:) baaad attitude. Men fikk rulle over til slutt og da var det min tur!... par secunder før jeg dævva helt:)
sleluk
*
Forummedlem

« Reply #61 on: 12.02.12 at 20:24:02 »

Dette ser ut som et typisk bygger programoppsett..jeg mener du ville ha hatt mer igjen med et mer sportrettet program.. Alt etter hva som er målet ditt da selvfølgelig.
Jeg hadde veldig bra framgang med to vektøkter i uka på denne måten:
Dag 1:
Tung dag benk, vekta pullups (med henda mot ansiktet) 5x5 i 4 uker for å gå over til 3x5 i 4 uker + 2 sett markløft 3x3
Lett dag: press over hodet med stang, knebøy lette vekter ( rundt 80 av maks) 4x3

Dag 2: omvendt av dag en med tung press over hodet og bøy, lett benk og pullups.

Du kan hive inn ekstra arbeid på svake områder...jeg feks har relativt svake triceps og kjører dips/franskpress ekstra.

Dette er et eksempel...kan anbefale å skaffe seg "practical programming" av Mark Rippetoe, den forklarer veldig bra hvordan en burde legge opp styrkeprogram rundt konkurransesesongen.
Poenget mitt er at ved å fokusere på baseøvelsene og tunge vekter så bygger du bra med masse på kalorioverskudd samt en formidabel kraftutvikling som isolasjonsøvelser ikke er i nærheten av å gi. Wendlers 5/3/1 program er også noe jeg anbefaler å sjekke ut.
sulim
Forumavhengig

VENI. VIDI. VICI.
« Reply #62 on: 12.02.12 at 22:02:11 »

Wendlers programm har jeg sett før, men probleme med det at det er mer styrkeløft programm som er ikke lett å kombinere med kampsporttrening. tror jeg..=) men ser poenget med baseøvelser jeg. Der bommer man aldri.
sleluk
*
Forummedlem

« Reply #63 on: 12.02.12 at 22:17:26 »

Jeg vil omformulere det jeg skrev tidligere..Det jeg egentlig prøvde å få fram:
Man burde skreddersy programmet etter: eget nivå, prioritet av svakheter, tid og veldefinerte mål. Da er boka "practical programming " av rippetoe veldig bra for å kunne tilpasse egne program. Grunnen til at jeg i det hele tatt ville gi input på dette er at en typisk byggersplitt har et stort fokus på symmetri og prioritering av små muskelgrupper, og det er en mindre effektiv måte for de fleste å oppnå atletisk framgang (eiriksandvik.com tar for seg mye rundt dette). Jeg trente den typiske byggersplitten første åra av "trenings karrieren" min og det ga lite tilfredstillende resultater.

Når det gjelder wendler programmet så er det et program for å bygge en solid base av styrke og ikke nødvendigvis noe optimalt for styrkeløft, og jeg har erfart gode økninger i muskelmasse på styrkeprogram med tilstrekkelig med kalorier.
Du som satser hardt på MMA skylder deg selv å kunne bruke tiden din i styrkerommet på best mulig måte i forhold til målene mtp. restitusjon og tid! Lykke til videre, håper du får noe ut av dette (jeg brenner ganske heftig for styrketrening og menneskets evne til å utvikle styrke og muskler dopingfritt!)
sulim
Forumavhengig

VENI. VIDI. VICI.
« Reply #64 on: 12.02.12 at 23:36:39 »

Jeg vil omformulere det jeg skrev tidligere..Det jeg egentlig prøvde å få fram:
Man burde skreddersy programmet etter: eget nivå, prioritet av svakheter, tid og veldefinerte mål. Da er boka "practical programming " av rippetoe veldig bra for å kunne tilpasse egne program. Grunnen til at jeg i det hele tatt ville gi input på dette er at en typisk byggersplitt har et stort fokus på symmetri og prioritering av små muskelgrupper, og det er en mindre effektiv måte for de fleste å oppnå atletisk framgang (eiriksandvik.com tar for seg mye rundt dette). Jeg trente den typiske byggersplitten første åra av "trenings karrieren" min og det ga lite tilfredstillende resultater.

Når det gjelder wendler programmet så er det et program for å bygge en solid base av styrke og ikke nødvendigvis noe optimalt for styrkeløft, og jeg har erfart gode økninger i muskelmasse på styrkeprogram med tilstrekkelig med kalorier.
Du som satser hardt på MMA skylder deg selv å kunne bruke tiden din i styrkerommet på best mulig måte i forhold til målene mtp. restitusjon og tid! Lykke til videre, håper du får noe ut av dette (jeg brenner ganske heftig for styrketrening og menneskets evne til å utvikle styrke og muskler dopingfritt!)

makes sense... føler at jeg ikke kommer meg forbi 90 kg planken. Skal lese boka og sjekker nettsiden. Og da kommer jeg med en ordentlig svar:) tusen takk for forklaring.
sulim
Forumavhengig

VENI. VIDI. VICI.
« Reply #65 on: 16.02.12 at 01:15:21 »

Thai drilling 3x5 min
teknisk thai sparring 3x5 min
grappling 5 min.

dagens meny var:

Havregryn med melk + gainer 40 gr.
ris 300 gr + kjøttdeig 100 gr
kylling 200 gr.
ris 250 gr + kjøttdeig 100 gr
energybars 200 gr.

Gainer shake, Creabolic, ZMA.
sulim
Forumavhengig

VENI. VIDI. VICI.
« Reply #66 on: 17.02.12 at 23:12:26 »

chins 4x10
Bicepscurl 4x8
Scottcurl 4x8
hammercurl 2x8
Triceps pushdown 4x8
sulim
Forumavhengig

VENI. VIDI. VICI.
« Reply #67 on: 21.02.12 at 23:31:42 »

Havregryn med melk + banan
karbonade 120 gr  + pasta 200gr
kylling 120 gr + bakt potet 200 gr.
protein shake
creabolic
frukt snacks.

reist en del idag så ble ikke mye mat

Benkpress- gikk for max idag, var bedre en jeg trodde. Maxa kg150x1, men er fortsatt verre enn sommer, klarte 170 da.
Skrå press - 4x10
dips 3xMax
benpress 4x8
sittende tåhev 4x12
sulim
Forumavhengig

VENI. VIDI. VICI.
« Reply #68 on: 23.02.12 at 23:49:10 »

chins 4x12
Markløft (yes i did!) 4x10
skulder press 4x8
sidehev 4x8
skulderrotering 4x30
stoende roing 4x12
nedtrekk bak 4x8
Dips 3x Max
sulim
Forumavhengig

VENI. VIDI. VICI.
« Reply #69 on: 06.03.12 at 11:20:50 »

Måtte ta meg litt fri fra trening etter Frontline open, albuen ble litt verre da. Men jeg har endelig snakket med legen og skal ta røntgen og MR snart.

Back 2 the buisness:

chins 4x12
Markløft 4x8
skulder press 4x6
sidehev 4x10
skulderrotering 3x30
stoende roing 4x110
Dips 3x Max

Mat:

Havregrynn med melk 120 gr og 200dl
Ris 250 gr + kylling bryst 120 gr
Cheeseburger 2 stk (ops...)
Kyllingpasta
Ris 200 gr + kyllingbryst 100 gr.

Gainer shake, ZMA, Creabolic.
sulim
Forumavhengig

VENI. VIDI. VICI.
« Reply #70 on: 07.03.12 at 00:20:24 »

chins 4x10
Bicepscurl 4x8
Scottcurl 4x8
hammercurl 2x8
Triceps pushdown 4x8
Franskpress 4x10
Dips 3x MAx

Havregrynn med melk
Ris 250 gr + kylling bryst 120 gr
ris 200 gr + kylling bryst 100 gr.
Hvitløksbaguett + kyllingkjøtt + grønsaker.
frukt snacks

Gainer shake, ZMA, Creabolic

SÅÅÅÅ LEI KYLLING!
sulim
Forumavhengig

VENI. VIDI. VICI.
« Reply #71 on: 08.03.12 at 01:01:40 »

3x5 takedown drill
2x5 submission drill.
2x5 halfguard sparring
2x5 GnP

Havner fortsatt fort i sidekontrol, må jobbe mere med det.

sulim
Forumavhengig

VENI. VIDI. VICI.
« Reply #72 on: 10.03.12 at 01:05:52 »

jaa.. benøkt og thai drilling på samma dag er ikke smart!

Benkpress 4x8
skråpress 4x10
Dips 3x Max
Benpress 4x10
benspark 4x8
stående tåhev 4x10
lårcurl 4x8

Thai drilling 4x5
Thai sparring 2x5

måtte dra tidligere pga jobb. Men får trene fult imorn!
sulim
Forumavhengig

VENI. VIDI. VICI.
« Reply #73 on: 15.03.12 at 00:12:46 »

6x5 grappling
2x5 sekk
5 min bryting

får fortsatt ikke brukt høyre armen ordentlig pga albuen, men skal ta røntgen og MR neste uke og får litt mere info.
sulim
Forumavhengig

VENI. VIDI. VICI.
« Reply #74 on: 20.03.12 at 01:52:44 »

helløøøø

Benkpress 4x8
skrå press 4x8
Dips
Benpress 4x12
Benspark 4x12
lårcurl 4x10
Pages: 1 2 3 4 [5] 6  All Go Up Print 
Kampforum.no  |  Generelt  |  Treningsrelatert  |  Treningsdagbok  |  Topic: pro MMA and heavyweight « previous next »
Jump to:  

Social sharing