Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
24.11.17 at 19:18:49

Login with username, password and session length
* Home Help Search Login Register
Kampforum.no  |  Disipliner  |  Krav Maga (Moderator: Rune Lind)  |  Topic: "....gi barn store belter, også..." 0 Members and 1 Guest are viewing this topic. « previous next »
Pages: [1] Go Down Print

"....gi barn store belter, også..."

rød
« on: 20.01.12 at 02:50:06 »

Ett annet tema jeg har diskutert mange ganger er nettop dette og gi barn store belter
Og det og lære damer slevforsvar mot flere

Vell jeg tror ikke mannfolka hadde klart seg mye bedre i "monkey dance" heller , Men!
Jeg synes det er urovekkende at dem gir sort belte til barn i div. Kamsporter
Og i KM og mange andre systemer og stiler sier at du lærer efektivt selvforsvar uansett for sterk du er eller ikke , du vil lære efektivt imot mange

Og især KM markedfører seg jo serlg med at du kommer til og bli istand til og forsvare deg mot pistoler kniver og ikke minst Monkey dance faktoeren , Og jeg ser på  Km som forholdvis efektivt , men tror de gir MANGE falsk trygghet

Var selv på enn gruppe der hvor dem trente Selvforsvar , Treneren hadde bakrunn av 25 års erfaring med mange stiler mest Ninjutsu

Og jeg husker godt jeg ble satt sammen med enn kvinne som partner for og teste det vi hadde lært det var enn slags håndlås som jeg fikk til og fungere , Og har selv tatt med meg som enn teknikk som funker for meg

Men da hun prøvde det på meg strittet jeg ikke imot , hun fikk det bra till og var veldig gla . og jeg husker hun sa til meg
"OJ! dette funker jo , dette kommer til og funke samme hvor stor og sterke dem er"!
Vell da sa jeg til hun at jeg tror faktisk ikke den funker så bra som du tror , og dette ser ut til og være enn ganske in-efektiv måte og forsvare seg ikke minst fordi du må være sjapp og klemme direkte og være sterkere enn den andre
Og da sa hun , en du går jo rett i gulvet vær gang , Heh ja.. sa jeg men det er fordi jeg ikke stritter imot, også sa jeg men OK la oss prøve og se om dett virkelig funker , jeg sto der mens hun brøt og brøt med full kraft . så smilte jeg og sa skjønner du hva jeg mener ?

Det endte opp med at treneren kom bort og spurte om hun gjorde det riktig og spurte ja.. du gjør sånn og sånn ikke sant ? ja også viste hun det på ham ,som også gidde etter , men den funker dårlig sa hun
Å? sa treneren (hun) Ja jeg prøvde den på ham når han strittet imot og funka ikke
Så sa treneren gjør det på ham da så får jeg se Mens han la til at , og DU ikke stritt imot det vil bare gjøre det enda vondere , Vell jeg stritter imot og sto der som ett spørsmåls tegn på . jaa.. når kommer det il o gjøre vondt da?

Han ble nesten rasende og sa vent lit da . også la ham fra seg den staven han holdt som han viste teknikker med tidligere. Og gjorde teknikken på meg . Dette endte med ett mye vrikking hit og dit han fikk det til og Ja det gjorde vondt

Men på enn annen side tok det veldig lang tid for han og jeg hadde begge bena fint klart og sparke ham , og andre armen hadde jeg klart fint og slått ham 20 ganger i løpet av den tiden
Og mens han da sto med hånden på ryggen min og smilte stolt til de andre mens han sa . JA! det kommer altså ikke ann på og være sterk

Nå skal det legges til at jeg er stor røyker dette var første og siste vell og bemerke kvelden på denne klubben jeg var totalt utrent , og han hadde altså trent i 25 år +... mye større enn meg sterke bedre kondisjon etc og han til og med slet eg og få til teknikken

Nå skal det jo sies at JA jeg visste jo hva som kom så jeg var forberedt på teknikken , Men i herregud da og stå og lære enn dame noe så innefektivt vil jeg si er idiotisk og ikke minst farlig for hennes egen del . Fordi om hun skulle befinne seg i enn farlig situasjon og være litt for "Høy" på seg selv ifrom av at hun tror teknikken vil fungere så kan dette få fatale konsekvenser ...  Nå skal det jo sies at teknikker ikke er alt , men ja likevell
mrlee
*
Veteran

Elvis has left the building.....
« Reply #1 on: 20.01.12 at 02:54:32 »

Jeg er ingen ekspert på låser, men Raffi Liven (Krav Maga Liven) forteller at man aldri setter en lås ifra "intet". Man slår FØRST, og når motstanderen er fortumlet etter slaget over nesa eller fingrene i øynene, DA kan man sette låsen. Alt til sitt bruk vet du... smile

rød
« Reply #2 on: 20.01.12 at 03:08:52 »

Sant nokk , men da burde dem nettop lære dem det da biggrin i KM vil jeg nokk tro dem ville ha lært dem og slå først , men her var visst hensikten og ALDRI slå . virket som han var veldig inspirert av Akido i tilleg til disse ninja greine han drev med hehe
rød
« Reply #3 on: 20.01.12 at 03:11:06 »

Riktig nokk aldri slå med knyttet neve , dette lærer man jo i KM også og helst slå med åpen hånd
Men altså når han lærte oss denne teknikken var det aldri snakk om og slå Tongue
Pluss at jeg tror han var mere ivrig på og bruke sjeppen/stokken og slå med
rød
« Reply #4 on: 20.01.12 at 03:11:56 »

bangin
Agandhjin
Autentisk Kampentusiast
*
Guru

« Reply #5 on: 20.01.12 at 03:17:30 »

Det finnes et eget barneprogram i KMG (tidl. IKMF). For mer informasjon om dette spør Rune Lind.

Dan Thomas Agandhjin Marceliussen Blogg
Juggernaut Fight Group
rød
« Reply #6 on: 20.01.12 at 03:31:01 »

Sett denne på enn annen plass enn KM , for med go Gi barn store belter går ikke bare på KM , men også Tkd Karate osv osv
AndersBreiflabb
*
Veteran

« Reply #7 on: 20.01.12 at 13:46:41 »

Aldri stol på en "etablert sannhet" innen kampsport og selvforsvar før du har empirisk testet det ut selv. Personlig vil jeg feks ikke si at man kun kan slå medpen hånd. I de tilfeller jeg har vært borte i, har jeg brukt lukket hånd og det har fungert fint. Det er dessverre et overtall av både den type kampkunster og den type instruktører, så man må ha en kritisk sans i orden når man er der ute på søkern smile
« Last Edit: 20.01.12 at 13:48:49 by AndersBreiflabb » Logged
Werner
*
Forumavhengig

« Reply #8 on: 20.01.12 at 14:05:30 »

Jeg er ingen ekspert på låser, men Raffi Liven (Krav Maga Liven) forteller at man aldri setter en lås ifra "intet". Man slår FØRST, og når motstanderen er fortumlet etter slaget over nesa eller fingrene i øynene, DA kan man sette låsen. Alt til sitt bruk vet du... smile
What he said... smile

Werner Lindgård. WTF Taekwondo - http://www.keumgangteam.net
Déjà Moo: The feeling you've heard this bull before.
rød
« Reply #9 on: 20.01.12 at 18:36:38 »

Jojo det er jo forsåvidt sant at det kanskje funker best og slå med knyttet never

Men man må ta i betrakning at det er FORT gjort og ødelegge knoker like mye visst ikke mer enn hvor hardt du rammer den andre . Enn annen ting er at det er hardere og treffe korekt og efektivt med knyttet neve , Og de rettslige ting i etterkant ser mye penere ut . Som for eks. enn sak der 1 har slått enn med åpen hånd straffer ikke like mye som med knyttet neve

Sier ikke at du aldri burde bruke knyttet never , sånn som jeg som driver med boksing ville nokk mest sansynelig om noen angriper meg slå med akkurat knyttet neve ,

Men sånn som enn som driver med KM hadde nokk kanskje slått med åpen hånd . Vil nå si åpen hånd er lurere og kanskje mer Efektivt uansett

Men hele poenget mitt ang denne "Ninja fyren"  som starta liten klubb her , synes jeg lærte bort ganske innefektivt system som for eks. og IKKE informere om og slå før man tar wrist locks osv . og ikke var fn av og slå i det hele tatt uten om med sjeppen lol bangin   Og drev især med noen snodige rulle teknikker som ikke ville funka overhode på asfalten , og drev med litt mer fysisk krevende teknikeker som han markeds førte , med at all kunne klare damer barn mannfolk osv

Iværtfall jeg var innom 1 gang gikk aldri diit noe mer biggrin , Jeg er svert interisert  i selvforsvar . Men kommet frem til at jeg vil drive med kamSPORT og måle er og gå kamp , så fokuserer meste av treningen min på dette akkurat nå , Men ganske sikker jeg kommer til og begynne med selvforsvar system etter jeg har nådd målet mitt smile
Pages: [1] Go Up Print 
Kampforum.no  |  Disipliner  |  Krav Maga (Moderator: Rune Lind)  |  Topic: "....gi barn store belter, også..." « previous next »
Jump to:  

Social sharing