Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
20.11.17 at 22:04:21

Login with username, password and session length
* Home Help Search Login Register
Kampforum.no  |  Generelt  |  Treningsrelatert  |  Treningsdagbok  |  Topic: Oppstart av klubb og konkurranseambisjoner - en dagbok 0 Members and 1 Guest are viewing this topic. « previous next »
Pages: [1] 2 3  All Go Down Print

Oppstart av klubb og konkurranseambisjoner - en dagbok

Apefisk
Forumavhengig

« on: 21.01.12 at 13:37:03 »

Da er vi tre uker inn i 2012, Crazy Monkey Oslo har holdt det gående i tre uker og jeg er mer motivert for trening enn noensinne  boxing

Med nytt år og nye mål følte jeg behov for en ny logg her inne, som også skal følges bedre opp enn den forrige. Vi er foreløpig ikke så mange på trening, men det bedrer seg etterhvert! Jeg skal også trene mye på Partner Gym og Frontline Academy, og skal definitivt konkurrere i BJJ og SW i år.

Akkurat nå har jeg dessverre en liten hindring. Jeg skada ribbeinet mitt i Thailand i starten av november, og det er fortsatt ikke bra. Røntgenbilder ble tatt for nesten to uker siden, men jeg har ikke fått svar enda. Skal ringe legen på mandag, men noen som har peiling på hvor lang tid det kan ta før ribbeinsbrist (som jeg mistenker at det er) gror helt?

blogotop
**
Stuntposter

« Reply #1 on: 21.01.12 at 13:56:20 »

jeg fikk en som gjorde vondt 4-5 mnd. Merka dog kun noe når jeg grappla etter 2mnd.

Sånne ting kan sitte i VELDIG lenge.

Tilbud til alle kampforum medlemmer; registrer din egen blog på http://topoblog.com! Vi tilbyr alt det de andre leverandørene ikke gjør, GRATIS.

Intressert? Send meg en PM
Apefisk
Forumavhengig

« Reply #2 on: 21.01.12 at 14:26:28 »

Bør jeg la være å gjøre alt som gjør vondt da? Ødelegger grapplinga for healingprosessen?

Apefisk
Forumavhengig

« Reply #3 on: 22.01.12 at 23:24:43 »

Var en bra styrkeøkt i dag tidlig, og en CMD-trening senere på dagen. Vi var fire stykker, og han ene var helt ny.

Morro å se utviklinga i fremtoning og kroppspråk på bare en treningsøkt! Han gikk fra å være veldig usikker, både på seg selv og hva som skulle, han sa han slo som en jente, til å virkelig ha det gøy og fikk slått fra seg med bra kraft på padsene. Gleder meg til å se utviklinga videre.

Ellers kjørte vi litt spark og nedtagninger. Rolige single- og doubleleg-takedowns har gått helt fint med ribbeina, men jeg vet at det fort kan gjøre vondt når jeg grappler og får vekta til en person over meg. Skal prøve å ringe legen i morgen for å høre om bildene viste noe.

blogotop
**
Stuntposter

« Reply #4 on: 23.01.12 at 08:09:07 »

Bør jeg la være å gjøre alt som gjør vondt da? Ødelegger grapplinga for healingprosessen?

Det må nesten du vite. Dog så er det ganske vanlig å holde seg helt unna grappling, da det er lett å "slå opp" sånne ting. Mitt beste råd er å trene standup, og passe på å gjøre ting du vet ikke merkes.

Tilbud til alle kampforum medlemmer; registrer din egen blog på http://topoblog.com! Vi tilbyr alt det de andre leverandørene ikke gjør, GRATIS.

Apefisk
Forumavhengig

« Reply #5 on: 23.01.12 at 15:40:12 »

Takker for svar, og det høres fornuftig ut ja. Fikk høre i dag at det er et brudd som holder på å gro, så er nok lurt å ikke forstyrre den prosessen.

Apefisk
Forumavhengig

« Reply #6 on: 26.01.12 at 01:38:09 »

Liten nedtur i dag da ingen dukka opp på trening.. Men nå er nettsida snart oppe, håper det vil hjelpe på rekruttering. Håper jeg får den opp i morgen =)

Frode-Falch
Dr Low kick
*
Veteran

Practice makes perfect only if u practice perfect.
« Reply #7 on: 26.01.12 at 02:59:02 »

Sånn enkelt forklart: Hva er forskjellen på MMA og CM? Eller er CM en "stilart" innenfor MMA? På samme måte som f.eks shotokan er en stilart innenfor Karate?

perbl
Überauthoratha
*
Veteran

Advarsel, klemfare!
« Reply #8 on: 26.01.12 at 10:26:49 »

Send gjerne inn en artikkel hvis du vil publisere noe info på forsida smile

Per B. Løvsletten
Apefisk
Forumavhengig

« Reply #9 on: 28.01.12 at 00:56:03 »

Sånn enkelt forklart: Hva er forskjellen på MMA og CM? Eller er CM en "stilart" innenfor MMA? På samme måte som f.eks shotokan er en stilart innenfor Karate?

Kan godt kalle det for en egen stil, da vi har et eget pensum, egen målsetning og en egen måte å gjøre ting på. CM sin grunnsten er et stand-up program, med selvforsvar og MMA i bakhodet, så vi trener slag/spark, takedowns/takedown-defense og clinch. Vi har også et eget BJJ-program, som går under navnet Monkey Jits, som i likhet med Gracie Jiu-Jitsu holder selvforsvarsaspektet viktigere enn konkurranseaspektet.

Det var kortversjonen, her kommer en litt lenger:

Hvis vi går tilbake til Crazy Monkey Defense Program så er det bygget opp av forskjellige kurs/moduler. Det fundamentale, første kurset heter Evolutrionary Core, og her utvikler man de helt fundamentale egenskapene. Hvordan vi står, beveger oss, slår og forsvarer oss. Fokuset er på boksing/slag, men klientene får og et innblikk i singe- og double-leg takedowns, samt hvordan man kan forsvare seg mot dem. Vi jobber og med clinch på dette stadiet. Kurset er bygget opp av forskjellige faser som varer i minimum 2 uker, så E-Core som består av 8 faser varer typisk i rundt 16 uker. Når treneren er fornøyd med nivået etter minimum 16 uker vil klienten få et diplom på at det er bestått.

Vanlige veien å gå etter det er det vi kaller for Kick Core, eller Kick Plug-In, der vi jobber med noen grunnspark i løpet av 4 faser. Kick Core kan vi enten kjøre midt i E-Core hvis klientene vil sparke tidlig, eller vi kan ta det etter E-Core som er mest vanlig, men dette er helt opp til den lokale treneren. Vi har også noe som heter Spider Core, som er en liten fordypning i clinch.

Det siste Core-kurset heter Jurassic Core. Her jobber man med å gå fra CM1 til CM2, vi jobber med unnvikelser og det som kalles "evasive tactics" (litt for lat til å finne en god oversettelse). Jobber også mer med clinch og litt wrestling. Typisk tar J-Core 20 uker. Og alt vi har jobba med i foregående kurs fortsetter vi med kontinuerlig mens vi jobber med nye ting, så det er ikke 8 uker med spark, så aldri igjen f.eks.

Det finnes også egne LEO-kurs, nevnte Monkey Jits og noe som kalles SCG (Standup-Clinch-Ground) som er mer MMA-retta. Mer selvforsvarsretta har vi Combat Intelligent Athlete. Under utarbeidelse er noe som heter Applied CMD, der fokuset er på det mentale i forhold til sparring og prestasjoner. Det meste av dette er ting hver enkelt trener må sertifisere seg i i tillegg, og er helt valgfrie tema å fordype seg i. Håper dette ikke ble altfor langt og klønete.

Bare skyt i vei med flere spørsmål hvis dere har. Jeg svarer så godt jeg kan!

Send gjerne inn en artikkel hvis du vil publisere noe info på forsida smile

Det skal jeg få gjort en dag, takk!

Frode-Falch
Dr Low kick
*
Veteran

Practice makes perfect only if u practice perfect.
« Reply #10 on: 28.01.12 at 15:27:46 »

Det der kaller jeg et skikkelig grundig svar. Takk for det smile

blogotop
**
Stuntposter

« Reply #11 on: 28.01.12 at 18:00:20 »

Liten nedtur i dag da ingen dukka opp på trening.. Men nå er nettsida snart oppe, håper det vil hjelpe på rekruttering. Håper jeg får den opp i morgen =)

Prøv å kjør hardere på rekrutering! Bruk noen timer på å henge opp postere i sentrum smile! Med mange mennesker, er det alltid noen som vil, men da må de også vite om det!

Apefisk
Forumavhengig

« Reply #12 on: 28.01.12 at 18:04:15 »

NETTSIDE

Og ja, blogotop, skal få laget plakater og visittkort og slikt, det kommer etterhvert. Gleder meg =)

Agandhjin
Autentisk Kampentusiast
*
Guru

« Reply #13 on: 28.01.12 at 18:20:55 »

Det er min erfaring at det å rekruttere og fortsette å motivere treningspartnere er en lang prosess. Jeg har et meget høyt treningsdriv, og har måttet trene mer med enkeltpersoner eller meget små grupper for å unngå brenne folk ut. Dette gjør også at jeg har gått igjennom stoffet med noen, og neste gang blir repitisjon. Dette hjelper litt på flytopplevelsen til noen av mine treningspartnere.

Dan Thomas Agandhjin Marceliussen Blogg
Juggernaut Fight Group
Little Dragon
*
Forummedlem

Skjærdgårdsgjengen
« Reply #14 on: 29.01.12 at 11:28:50 »

Dette med rekruttering er en utfordring de fleste klubber har, og det har blitt prøvd ut mye forskjellig rundtomkring.
Vi har også gjort oss litt erfaringer rundt dette i vår klubb her nede på sørlandet. Vi har bygd opp en gruppe på nå over 40 medlemmer, på en plass med et i utgangspunktet dårlig rekrutteringsgrunnlag.

En velfungerende nettside er selvsagt viktig i disse dager, da folk gjerne sjekker ting ut på nettet først. Om man sikter på å få med folk som ikke har trent kampsport før, er det en ting å tenke på når man lager siden, så ikke det hele fremstår macho, skummelt, eller utilgjengelig. Videre bør det formuleres på en tydelig og hyggelig måte at det er lav terskel for å begynne, hyggelig miljø, og at folk oppfordres til å ringe deg hvis de lurer på noe. ( vi har sett at de fleste tar en telefon først, og blir dette en trivelig samtale, er det stor sjans for at personen dukker opp på trening.)

Posters i nærmiljøet har nok en viss effekt, da det gjør folk oppmerksomme på at klubben i det hele tatt eksisterer, og kan være en påminnelse for folk som har gått og lurt på å komme seg i gang med noe slikt en stund. Om adressen til klubbens hjemmeside er godt synlig på posteren, kan det fort få folk til å sjekke den ut. (Likevel har vi etter samtaler med nye medlemmer oppigjennom fått intrykk av at svært få har dukket opp på trening etter å ha sett en plakat.)

Gavekort på 1 elller 2 gratis treninger er også en ting som går an å prøve ut. Selvom man alltid får prøve seg gratis et par treninger hvis man ønsker det, så kan det tenkes at det senker noens terskel for å møte opp, om de har et gavekort de kan "løse inn". Lag opp en hel haug med disse, og spre dem rundt gjennom alle tenkelige kanaler. ( Her må jeg igjen si at jeg vet fra klubber som har gjort dette, at færre en forventet møtte opp på trening med et slikt gavekort.)

Omtale i avis, bydels-/lokalavis, på nettsider, etc. er god reklame! Dette har vi inntrykk av at faktisk fører til økt interresse for klubben. Kjenner du noen som skriver et eller annet sted, så ring dem! Hvis ikke så ring noen du ikke kjenner. smile

Oppvisninger, når du etterhvert har nok medlemmer til å gjennomføre noe slikt, virker det også som om gjør folk nysjerrige. Her tror jeg det er et godt tips å holde det tøft, men relativt enkelt, så det ikke virker for umulig for eventuelle interresserte. Jeg er likevel usikker på hvorvidt det i seg selv har trukket nye medlemmer til f.eks klubben vår.

Jungeltelegrafen har vist seg å være det soleklart beste her nede! Både i klubben jeg sitter i styret i, og i den andre kampsportklubben jeg trener i. Lag knallgode treninger for de få som er der, skap en super stemning, og avslutt alle treninger med en oppfordring om at alle forsøker å få med seg en venn til neste trening. Naturlig nok har de fleste lettest for å starte med en slik aktivitet om de er med en venn eller bekjent. Og at mange har noen de kjenner på treningene gjør at stemningen raskt blir svært god i gruppen.

Det kan være seigt en stund, men det er sinnsykt gøy når det løsner, og man plutselig er en god og gira gjeng på hver eneste trening! smile Det vil på sikt gå i bølger ift medlemsmasse, og det er, som Aga sier en lang ( kontinuerlig) prosess. Men etter en stund er man mer etablert, og har knekt noen koder når det gjelder hva som virker, og ikke virker.
Lykke til! Det er jo et supert konsept dere trener, og det hele blir nok veldig bra!

Orbes volantes exstare!
Pages: [1] 2 3  All Go Up Print 
Kampforum.no  |  Generelt  |  Treningsrelatert  |  Treningsdagbok  |  Topic: Oppstart av klubb og konkurranseambisjoner - en dagbok « previous next »
Jump to:  

Social sharing