Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
25.11.17 at 10:13:18

Login with username, password and session length
* Home Help Search Login Register
Kampforum.no  |  Generelt  |  Treningsrelatert  |  Treningsdagbok  |  Topic: Oppstart av klubb og konkurranseambisjoner - en dagbok 0 Members and 1 Guest are viewing this topic. « previous next »
Pages: 1 [2] 3  All Go Down Print

Oppstart av klubb og konkurranseambisjoner - en dagbok

Apefisk
*****
Posts: 705
Forumavhengig
Offline Offline

« Reply #15 on: 29.01.12 at 19:34:10 »

Tusen takk for gode råd her! Det er definitivt gode punkter, jeg har planer om en del av dem, men skal se mer på de andre og. Posters har jeg ikke helt trua på selv, etter hva jeg har hørt fra andre, men det å dele ut flyers de også kan bruke som gavekort, det tror jeg er en god idè. Spesielt hvis jeg deler de ut personlig og samtidig får fortalt litt om hva vi faktisk driver med.

Jungeltelegrafen tror jeg også er det beste! Vi var bare to stykker i dag, men det var en knallbra trening.

Etter oppvarming kjørte vi 3*2 min rolig boksesparring. Deretter jobba vi med single- og doubleleg takedowns, sprawl, wizard og å komme oss trygt opp igjen etter å ha forsvart oss mot nedtagningen.

Deretter ble det litt mer sparring. 2*3 min boksing, og 1*3 min boksing med takedowns. Avslutta økta med sparring med MMA-hansker, 2*3 min med slag, takedowns og lowkicks. Utrolig morro! Formen holdt greit og, men må komme i gang med mer kardio igjen.
Logged

blogotop
**
Posts: 68
Stuntposter
Offline Offline

« Reply #16 on: 29.01.12 at 20:51:35 »

poster + hjemmeside er noe som alltid har appelert til meg. Jeg ville aldri dratt på et gym pga poster, men jeg ville sjekket hjemmeside. Var den ordentlig og jeg følte meg trygg på gymmet, ville jeg dratt
Logged

Tilbud til alle kampforum medlemmer; registrer din egen blog på http://topoblog.com! Vi tilbyr alt det de andre leverandørene ikke gjør, GRATIS.

Intressert? Send meg en PM
Apefisk
*****
Posts: 705
Forumavhengig
Offline Offline

« Reply #17 on: 29.01.12 at 23:13:12 »

Ja, enig i den. Viktig å ha en nettside, derfor jeg har venta med poster, flyers og den slags, må ha noe å referere folk til. Men nå som den er oppe skal jeg prøve å få det til snart!
Logged

Apefisk
*****
Posts: 705
Forumavhengig
Offline Offline

« Reply #18 on: 01.02.12 at 06:38:40 »

Dagen i går var ikke så spennende. Var på jobb i litt over 10 timer, dro rett på styrketrening etter det. En bra økt, selv om jeg var litt sulten. Da jeg kom meg hjem var det veldig godt med mat, så la jeg meg noen timer senere. Opp tidlig for å jobbe kl 7 i dag, er på bussen nå.
Logged

Apefisk
*****
Posts: 705
Forumavhengig
Offline Offline

« Reply #19 on: 02.02.12 at 22:14:19 »

FIn styrkeøkt i dag, toppsett i markløft var 100 kg * 7 reps, og i skulderpress var det 55 kg * 8 reps.
Logged

Apefisk
*****
Posts: 705
Forumavhengig
Offline Offline

« Reply #20 on: 03.02.12 at 00:33:32 »

Kopierer inn fra bloggen min:

Mobilitetsprosjekt!
Nå lanserer jeg mitt mobilitetsprosjekt, med oppstart i dag.

Målsetning: Innen 1. april 2012 skal jeg kunne sette kontrollerte rundspark i hodehøyde, samt være fleksibel nok til å utføre dype ATG-knebøy (ass-to-grass) med hælene planta på gulvet.

Utgangspunkt: Per dags dato kommer jeg relativt dypt når jeg kjører knebøy med en liten vektskive under hælen. Spark med høyre fot går til hodehøyde med relativt stor anstrengelse, mens spark med venstre går til skulderhøyde hvis jeg er heldig.

Hensikt: Styrke, eksplosivitet, kondisjon og bevegelighet er alle essensielle egenskaper når det kommer til kampsport, trening, fysisk form og livskvalitet. Av disse attributtene er det bevegelighet jeg har viet minst tid til, så nå er det på tide å gjøre noe med det. Bevegelighet er spesielt viktig i forbindelse med grappling og kampsporter med spark, samt for en del styrkeøvelser. Markløft, knebøy, foroverbøyd stangroing og rykk og støt er gode eksempler på øvelser der tilstrekkelig mobilitet er essensielt.

Handlingsplan:
Hver dag skal jeg enten gå gjennom joint-mobilitydelen av Moulding Mobility eller en av øktene i IntuFlow, avhengig av tid. Helst som det første jeg gjør når jeg våkner.
Dynamisk stretching (takk til Hans Erik på Kampforum) skal gjennomgås i sammenheng med hver styrke- og/eller kondisjonstrening.
Minst to ganger i uka skal jeg ha en egen økt for mobilitet/uttøyning.
Mer spark. Både på boksesekk og ved å delta på thaiboksingtreninger.
Jeg vil komme med oppdateringer på prosjektet her hver søndag, samt loggføre treningen her i treningsloggen.
Tilleggsinformasjon: Dette er den første i en rekke av perioder der jeg vil fokusere på spesifikke ting i treningen. Det kan enten være nye ting jeg vil inkorporere, nye program/øvelser jeg vil teste ut, egenskaper/attributter jeg vil forbedre, eller det kan fungere som en kickstart for å få på plass nye vaner og/eller holdninger.
Logged

Apefisk
*****
Posts: 705
Forumavhengig
Offline Offline

« Reply #21 on: 05.02.12 at 00:42:18 »

Herlig treningsdag i dag!

Morgen - CMD, vi var to stykker i dag:
Hjørnedrill 4 * 1 min i hjørnet hver
Noen runder med slag på pads, jobba med å gå fra forsvar til motangrep og tilbake
Sparringslek, 5*2 min
Sparring - 3*3 min

Ettermiddag - styrke:
5 min tauhopp
Dynamisk stretching
2*5 squat-to-stand

Knebøy - oppvarming: 40 kg * 5, 45 kg * 5, 55 kg * 3
- 60 kg * 5, 70 kg * 5, 80 kg * 7 (5+)
Etbeins knebøy (assistert) - 3 * 5 reps
Chins - 6, 5 og 4 reps
Pushups m/klapp - 3* 10 reps

Kveld - joint mobility
Logged

Apefisk
*****
Posts: 705
Forumavhengig
Offline Offline

« Reply #22 on: 15.02.12 at 22:47:26 »

10 * 3 min og 1 * 5 min runder med sparring i dag. 35 minutter sparring er ikke så verst! Nå kan jeg ikke vente på at ribbeinet blir bra så jeg kan kjøre på med litt grappling og.
Logged

Apefisk
*****
Posts: 705
Forumavhengig
Offline Offline

« Reply #23 on: 16.02.12 at 22:31:25 »

Da har jeg kjørt gjennom strethingprogrammet til Kim Gibson: http://kampforum.no/forum/index.php/topic,15257.0.html. Takk, Kim! Dette skal gjøres fast fremover.
Logged

Apefisk
*****
Posts: 705
Forumavhengig
Offline Offline

« Reply #24 on: 18.02.12 at 08:33:21 »

Starta dagen med en all-around workout av Bas Rutten. Det er en tung halvtime!
Logged

Apefisk
*****
Posts: 705
Forumavhengig
Offline Offline

« Reply #25 on: 19.02.12 at 21:19:18 »

Knall treningsdag i dag! Våkna opp og kjørte gjennom Intu Flow for nybegynnere. Etter frokost ble det en liten spasertur før styrketrening. Varma opp med litt hoppetau og dynamisk stretching, trente knebøy og chins.

Senere på dagen ble det litt Crazy Monkey Defense. Vi var to stykker på trening. Jobba med 3-point cover og inngang til thaiclinch, kjørte litt knær, og hvordan vi skal komme oss trygt ut. Fulgte opp med litt sparring, 3*3 minutter rolig boksing. Det føltes bra, men må jobbe mer aktivt med jabben, og fortsette å få en god integrering av CM2-gamet.

Vi avslutta økten med 100 burpees! Første gang jeg har gjort det siden jeg klarte det på 9 minutter og 52 sekunder i september, og det var aller første gang for han andre. Jeg var ferdig akkurat i det klokka ble 9 minutter blank, og da var han andre ferdig for 10 sekunder sida. Veldig imponerende! Og utrolig kult at jeg nesten bedra tida med 1 minutt uten å ha trent mot det. Det viser at jeg er på rett spor med treninga ellers  boxing
Logged

Apefisk
*****
Posts: 705
Forumavhengig
Offline Offline

« Reply #26 on: 05.03.12 at 22:36:02 »

Frustrert

Søndag. Da hadde jeg planlagt to økter. En med styrke, en med kampsport. Utafor rommet jeg trener styrke befinner det seg en friidrettsbane. Løpebane. Den har vært nedsnødd. Lenge. På søndag var ca halve banen snøfri, med en fin langside som åpenbarte seg for meg da jeg var på vei til styrketreninga. Jeg ble fristet. Bestemte meg for å løpe, men ikke før styrketreninga var over.

Knebøy var dagens fokus. Oppvarmingssettene gikk fint. Første og andre arbeidssett gikk fint, så var det toppsettet sin tur. Jeg skulle klare minst 5 repetisjoner, og ville prøve meg på 7. Etter 4 stykker var jeg sliten, det var tungt. Så tungt at det femte ble vanskelig, men jeg skulle klare ihvertfall en til. Jeg gikk ned på repetisjon nummer seks, og kom meg opp igjen. Såvidt. Det var nok, og jeg la fra meg stanga. Tenkte tilbake på torsdagsøkta, der jeg avslutta markløften på rep nummer 5 fordi teknikken begynte å svikte. Jeg avslutta økten med et par øvelser til, uten å tenke noe mer på det. Med styrken ferdig var jeg gira på å løpe litt.

60 meter. En passende distanse. Tenkte å løpe 60 meter, gå tilbake, så løpe på nytt. 8 drag var tanken. Drag 1 gikk fint, ikke helt fornøyd med hastigheten da. Drag 2 føltes bedre, men det var ikke før det tredje draget jeg kjente at jeg løp fort. Det føltes faktisk veldig bra, helt til jeg var rundt halvveis, og fikk en intens smerte i ryggen. Vondt var det! Men jeg hadde så god hastighet, så ville ikke stoppe. Pusha gjennom smerten og fullførte draget. Om det gjorde det verre eller ikke, det aner jeg ikke. Men jeg hadde vondt. Gikk tilbake for å se om jeg kunne fortsette å løpe. Prøvde å jogge litt. Det var vondt, så jeg gikk tilbake. Gikk hjem. Jævlig irritert. På meg selv, på ryggen min, på kroppen min, på løping, på meg selv.

Kampsporttreninga på kvelden gikk, vel, greit. Vi var tre stykker, så jeg bare holdt pads, tror ikke sparring eller slag selv hadde gått så bra. I dag var det bedre, og jeg har slått på pads, sparra og slikt, men det er fortsatt vondt. Når jeg går, står, ligger. Var minst vondt da jeg sparra, så jeg får vel bare sparre mer! Spent på hvordan det går på jobb i morgen med mye løfting.

Glad

Forrige søndag kom det en ny kar på trening, han hadde søkt opp kampsport i nærheten av der han bor, og funnet nettsida mi. Etter å ha lest litt om CMD bestemte han seg for å sende en mail til meg. Dette er nå en stund sida, men han dukka aldri opp, så tidligere i uka som var sendte jeg han en mail igjen. Sa at det fortsatt bare er å komme, at han er velkommen, så da dukka han opp. Han digga det, og har vært med siden. I dag skrev vi under kontrakt, og medlemsmassen er herved doblet  boxing

Jeg ble også oppringt klokka 3 i dag av en som hadde kommet inn på nettsida. Han dukka rett og slett opp klokka 4 i dag! Med tidligere bokseerfaring ble han med på noen runder sparring på slutten av økta, etter at vi gikk gjennom CM1-håndforsvar og gjorde en del driller på puter. Herlig altså!
« Last Edit: 05.03.12 at 22:39:46 by Apefisk » Logged

Apefisk
*****
Posts: 705
Forumavhengig
Offline Offline

« Reply #27 on: 07.03.12 at 23:54:47 »

Gode nyheter! Jeg vil få tilgang til å bruke lokalene noen dager i uka, på dagtid. Altså alt før 1600 stort sett.

Dette vil jeg bruke til å tilby to ting:
- Privattimer. 60 minutter der jeg coacher deg innen Crazy Monkey Defense. Du kan også ha lenger økter hvis du vil, men grunnenheten blir en time.
- Sparringsøkter. Vi vil trene for å utvikle oss innen sparring. Jeg ser for meg økter på 90 minutter, der vi gjør diverse minigames og levende driller, pluss sparring, for å forbedre sparringsgamet vårt. Jeg forbereder alt og lager opplegg, og det blir en lavere timespris enn privattimene.

Det vil være mulig å være flere enn 1 person på begge tingene. Tidspunkt avtales fra uke til uke.

Flere detaljer kommer snart.

Interessert?
Logged

Apefisk
*****
Posts: 705
Forumavhengig
Offline Offline

« Reply #28 on: 16.03.12 at 19:58:38 »

30 runder på 3 min med boksesparring i dag. Jævlig fett!
Logged

Frode-Falch
Dr Low kick
*
Posts: 7931
Veteran
Offline Offline

Practice makes perfect only if u practice perfect.
« Reply #29 on: 17.03.12 at 12:51:12 »

30 runder sparring!! Høres både utrolig kult og tungt ut! smile
Logged

Pages: 1 [2] 3  All Go Up Print 
Kampforum.no  |  Generelt  |  Treningsrelatert  |  Treningsdagbok  |  Topic: Oppstart av klubb og konkurranseambisjoner - en dagbok « previous next »
Jump to:  

Social sharing

  Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2011, Simple Machines