Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
14.08.18 at 08:03:27

Login with username, password and session length
* Home Help Search Login Register
Kampforum.no  |  Disipliner  |  Jujutsu (Moderator: Addey)  |  Topic: Selvforsvar 0 Members and 1 Guest are viewing this topic. « previous next »
Pages: [1] Go Down Print

Selvforsvar

ac81
*
Forummedlem

« on: 19.03.12 at 05:27:50 »

Hei. Eg lurer på om noen på denne delen av forumet vill fortelle
ac81
*
Forummedlem

« Reply #1 on: 19.03.12 at 05:36:37 »

Dette ble veldig feil. Dette sku ha vore oppforbi. Uansett, så lurte eg på kos jujutsu kai lemper seg som Selvforsvar?
Jim Jitsu
*
Forummedlem

Tactics are the brainwork of fighting!
« Reply #2 on: 28.03.12 at 03:03:18 »

Ju Jitsu er utmerket som selvforsvar.  Cool

Jonny Johansen - Sogndal Ju Jitsu Klubb
Lasse A
Forumavhengig

Ju Jitsu is the shit
« Reply #3 on: 28.03.12 at 14:39:29 »

Oj oj, dette er noe som på forumet og ellers diskuteres opp og ned og frem og tilbake.

Ju Jitsu er et veldig brett begrep, og du kan finne alt fra, de som driver mer med kunst, til de som driver med duo (konkuranse hvor man viser tekniker sammen med en partner) til fighting (konkuranse av kamp type men uten hard kontakt med slag, og det legges vekt på kontrolerte kast og bakke teknikker) til de som driver med noe som ligner mer på MMA, til de som driver med selvforsvar.

Det er selvfølgelig flyt mellom dette og ikke sånn at en klubb kun driver med det ene.

Foskelige stiler/klubber har også forskjelig tilnærming til, som et eksempel selvforsvar.
Noen vil si de driver med selvforsvar, og er samtidig veldig opptat av at en teknikk ikke bare skal "virke" men også se riktig og bra ut, mens andre mener at så lenge det "funka" så er det jo bra.

Dette er selvølgelig sånnt du vil finne i alle andre kampsporter og den store "min stil er bedre en din stil" krangelen er dette forumet for lengst blitt for modent for (mest fordi alle er enige i at min stil er best  bleh )

Det som er fordelen til JJ over en del av de andre stilene som finnes der ute, er at man aktivt trener hele spekteret, aka, slag/spark, noe clinch, kast/felinger og bakke elementer.
Og jeg vil helt klart kunne anbefale deg å starte med JJ vis du vil trene selvforsvar, både tror jeg at du i riktig klubb/stil kan lære mye selvforsvar, men også kan gi deg en veldig god base å trene videre på i andre kampsporter/selvforsvars-grener, men det kommer igjen helt an på hvilken klubb du ender i.

Jeg kjenner ikke klubbene i bergens området og skal derfor ikke utale meg om dem, men jeg anbefaler deg å høre rundt på forumet om det er noen som har noen kjendskap til de, og ellers å stikke hue innom klubbene og ta en prøvetime, de aller fleste klubber synes det er veldig hyggelig å ha folk innom, og da får du sett hva som skjer og du kan prate med de som er der og instruktøren(e) og finne ut om det er noe for deg

Ju Jitsu Norge
Pages: [1] Go Up Print 
Kampforum.no  |  Disipliner  |  Jujutsu (Moderator: Addey)  |  Topic: Selvforsvar « previous next »
Jump to:  

Social sharing