Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
24.09.14 at 03:24:16

Login with username, password and session length
* Home Help Search Login Register
Kampforum.no  |  Disipliner  |  Taekwon-Do (Moderators: Werner, Addey)  |  Topic: Korsbånd Skade 0 Members and 1 Guest are viewing this topic. « previous next »
Pages: [1] Go Down Print

Korsbånd Skade

RobJin94
*
Forummedlem

« on: 19.03.12 at 23:26:20 »

Hei, i juni 2011 så røyk jeg korsbåndet i venstre kne på min Taekwondo gradering. ( men fullførte og besto  biggrin )
Det tok nesten seks måneder før jeg fikk operasjon (syklet mye og sånt i denne perioden og trente en del, gikk ned over 10 kilo)
Det er nå snart 4 måneder etter jeg opererte, og jeg jogger, sparker (ikke hoppspark helt ennå) bokser og tøyer enn del.
Selv om min fysioterapaut sier at det går veldig bra og at jeg har et bra grunnlag for videre opptrening er jeg litt bekymret. Fysioterapauten min vet ikke så veldig mye om kampsport og trener for det meste håndball jenter.
Har hatt noen episoder der jeg merker at noe skjedde med kneet at det ga etter og vrei seg litt men det gjorde bare vondt i 5 sekunder og jeg kunne fortsette det jeg gjorde.

MEN (sorry for langt innlegg) Jeg skal begynne på en kampsport skole der det blir veldig mye trening i taekwondo og litt aikido. (det er i august så det blir 9 måneder etter operasjon) og har planer om å dra til Thailand etter jeg er ferdig med skolen for å drive med Muay Thai og MMA. (drømmer om å bli profesjonell fighter)
Tror dere at kneet mitt vil tåle dette ? med tanke på hoppspark og det å få et spark inn i det dårlige kneet.
Hadde vært veldig fint om noen av dere som har gått igjennom dette kan jeg meg noen tips for hva jeg skal gjøre og ikke gjøre.
Pages: [1] Go Up Print 
Kampforum.no  |  Disipliner  |  Taekwon-Do (Moderators: Werner, Addey)  |  Topic: Korsbånd Skade « previous next »
Jump to:  

Social sharing