Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
20.11.17 at 22:00:22

Login with username, password and session length
* Home Help Search Login Register
Kampforum.no  |  Generelt  |  Treningsrelatert (Moderator: Tormod)  |  Topic: Starte med dette, men er jeg for gammel? :-) 0 Members and 1 Guest are viewing this topic. « previous next »
Pages: [1] Go Down Print

Starte med dette, men er jeg for gammel? :-)

solo
*
Forummedlem

« on: 01.06.12 at 18:21:26 »

Hei,

Jeg satt å tenkte om jeg kanskje hadde litt lyst til å starte med noe kampsport av noe slag til høsten. Aldri prøvd dette før, og tenker at jeg knskje også er for gammel for det?

Modell: 85, så 27 år nå...
Vekt: 101 kg
Høyde: 184 cm

Noen med noe tips? Har aldri holdt på med noe som helst, så er intressert i alle grener.

Besøk gjerne min nettside: w3senteret.com
Ch_Omega
« Reply #1 on: 01.06.12 at 19:31:36 »

For gammel? Langt ifra. smile Mark Law, forfatteren bak boka "The pyjama game" begynte med Judo(en fullkontakt grapplingstil) i en alder av 50 år. Han har svart belte idag. Skuespilleren Ed O'Neill begynte med Braziliansk jiu jitsu(også en fullkontakt grapplingstil) i en alder av 47, og oppnådde sort belte i en alder av 62. Kan disse, så kan du. Eneste det står på er vilje.
solo
*
Forummedlem

« Reply #2 on: 01.06.12 at 19:46:11 »

Kjempebra å høre at man ikke er for gammel!

Jeg fant to klubber som ligger i Horten:
Horten Karateklubb http://www.hortenkarateklubb.no/
Horten Kickboxing http://www.hortenkickboxing.no/

Ut av disse to fristet det mest med karate, men jeg har også lyst til å prøve TaeKwon, men da må jeg dra helt til Tønsberg til Træleborg TaeKwonDo Klubb.

perbl
Überauthoratha
*
Veteran

Advarsel, klemfare!
« Reply #3 on: 01.06.12 at 21:09:38 »

Kan være interessant å høre hva du er ute etter i kampsport? Er selvforsvar det viktigste, er det det å gå kamper som interesserer, eller er du ute etter de mer artistiske delene i form av å trene katas osv.

Per B. Løvsletten
solo
*
Forummedlem

« Reply #4 on: 01.06.12 at 21:21:19 »

Hei,

Jeg er ute etter å gå ned i vekt. Har tidligere trent styrke, svømming og spinning.

Jeg synes det er lettere å motivere seg når man "må" dra på trening - og man ser en eller annen form for fremgang. Eks har jeg gått på crawl-kurs i vår, og vært med på alle gangene.

Har BMI på 29,8 (overvektig) og er veldig intressert i å gå ned ;-)

sulim
Forumavhengig

VENI. VIDI. VICI.
« Reply #5 on: 01.06.12 at 22:02:44 »

Nei, kjør på!
perbl
Überauthoratha
*
Veteran

Advarsel, klemfare!
« Reply #6 on: 01.06.12 at 23:23:00 »

Gass på! Det jeg tenker på når du sier vektnedgang er å finne noe som er preget av godt fysisk driv gjennom hele treninga. Her tror jeg nok kickboksing vil være det beste alternativet blant de du nevner.

Per B. Løvsletten
Ch_Omega
« Reply #7 on: 01.06.12 at 23:56:58 »

Har selv trent både Tae Kwon Do og Kickboxing tidligere (samt endel andre ting), og av disse to, tror jeg kickboxing definitivt vil være best for deg. Kickboxing kombinerer litt forenklet sagt slag/slagforsvar/fotarbeid fra boksing med sparkene fra karate, og er etter min mening mer appliserbart enn både Karate og Tae Kwon Do i selvforsvars-sammenheng, grunnet bedre forsvar mot slag, mer effektive slag og mer praktisk fotarbeid, samtidig som treningene generelt kan sies å være hardere fysisk enn Tae Kwon Do / Karate, noe som gjør at du kommer i bedre form, som igjen er appliserbart til selvforsvar (og vektnedgang).

boxing
solo
*
Forummedlem

« Reply #8 on: 02.06.12 at 00:25:55 »

Ok!

Takk for tilbakemeldingene!
Skal prøve å få meg en prøvetime på kickboxing til høsten!
Skal reise bort 15. juni og blir borte helt til august, så får ta dette opp igjen da.
Håper dette blir bra!

Pages: [1] Go Up Print 
Kampforum.no  |  Generelt  |  Treningsrelatert (Moderator: Tormod)  |  Topic: Starte med dette, men er jeg for gammel? :-) « previous next »
Jump to:  

Social sharing