Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
19.10.18 at 04:41:44

Login with username, password and session length
* Home Help Search Login Register
Kampforum.no  |  Generelt  |  Selvforsvar (Moderators: Rune Lind, Tormod, Simon Flack)  |  Topic: Fighting in the Clinch: A Key Skill in Real Fighting (artikkel av John Danaher) 0 Members and 1 Guest are viewing this topic. « previous next »
Pages: [1] Go Down Print

Fighting in the Clinch: A Key Skill in Real Fighting (artikkel av John Danaher)

Shemhazai
Veteran

Homo Homini Lupus
« on: 18.08.12 at 12:09:45 »

http://thefightweek.com/fighting-in-the-clinch-a-key-skill-in-real-fighting/

Tenkte denne artikkelen kunne være av interesse for forumet. Danaher (legendarisk BJJ-instruktør ved Renzo Gracie Academy i NY) er trolig et av de klokeste hodene innen dagens kampsport, og utvilsomt et av de aller mest analytiske.

Arte suave.
265lbsfist
*
Veteran

« Reply #1 on: 18.08.12 at 16:13:14 »

Veldig bra artikkel!

Så selv i min seneste kamp at selv om motstanderen min var bedre enn meg i boksinga så hadde min clincherfaring fra thaien veldig mye å si.
Agandhjin
Autentisk Kampentusiast
*
Guru

« Reply #2 on: 18.08.12 at 17:32:20 »

Enig!

Alle de alvorlige utaggeringene jeg har møtt, har blitt løst i clinch.

Dan Thomas Agandhjin Marceliussen Blogg
Juggernaut Fight Group
AndersBreiflabb
*
Veteran

« Reply #3 on: 19.08.12 at 00:33:34 »

Meget bra artikkel og hundre prosent enig i innholdet. Av alt hva jeg har sett og opplevd, har klinsjen vært det avgjørende elementet.
265lbsfist
*
Veteran

« Reply #4 on: 19.08.12 at 09:13:17 »

Ser det mye i jobben min også. Får du etablert clinch er det kort vei til topposisjon på bakken og kontroll.
Agandhjin
Autentisk Kampentusiast
*
Guru

« Reply #5 on: 19.08.12 at 09:33:41 »

Ser det mye i jobben min også. Får du etablert clinch er det kort vei til topposisjon på bakken og kontroll.
Det er dette jeg mener Defendo gjør riktig, og jeg mener Krav Maga fokuserer for lite på. Dette er også hva jeg fokuserer på i "Soft Combatives" som har blitt undervist til mye kvinnlige sykepleiere, dørvakter, lærere, miljøterapauter, etc. Jeg mener at dette er en særdeles viktig komponent i proffesjonell konflikthåndtering i Norge.

Min erfaring er at det er enklere å undervise dette først, for å så legge til BFT - enn motsatt.
« Last Edit: 19.08.12 at 12:36:34 by Agandhjin » Logged

Dan Thomas Agandhjin Marceliussen Blogg
Juggernaut Fight Group
AndersBreiflabb
*
Veteran

« Reply #6 on: 19.08.12 at 10:17:29 »

I jobbsammenheng er dette et must da å holde avstand og avlevere blunt trauma vil være i nesten alle tilfeller uønsket. Man vil verken slå gjester, fanger, pasienter, brukere eller klienter med mindre det er en ytterst alvorlig nødvergesituasjon uten andre mulige løsninger.
Magnus
*
Forummedlem

« Reply #7 on: 19.08.12 at 12:33:50 »

I jobbsammenheng er dette et must da å holde avstand og avlevere blunt trauma vil være i nesten alle tilfeller uønsket. Man vil verken slå gjester, fanger, pasienter, brukere eller klienter med mindre det er en ytterst alvorlig nødvergesituasjon uten andre mulige løsninger.

+1

"Nothing like a drug freakout with a piece of pipe to keep you humble" - Marc MacYoung
Ch_Omega
« Reply #8 on: 24.08.12 at 13:42:21 »

+1

+2

I yrket mitt, der maktanvendelse noen ganger er et nødvendig onde, er det helt uaktuelt å slå med mindre jeg er nødt til å sloss for mitt liv, noe som ekstremt skjeldent er tilfelle da vi så og si alltid er flere. I sånne situasjoner har jeg hatt utrolig mye nytte av clinchwork fra Judo og MMA-trening.
Pages: [1] Go Up Print 
Kampforum.no  |  Generelt  |  Selvforsvar (Moderators: Rune Lind, Tormod, Simon Flack)  |  Topic: Fighting in the Clinch: A Key Skill in Real Fighting (artikkel av John Danaher) « previous next »
Jump to:  

Social sharing