Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
20.11.17 at 21:59:53

Login with username, password and session length
* Home Help Search Login Register
Kampforum.no  |  Generelt  |  Treningsrelatert (Moderator: Tormod)  |  Topic: Stiv rygg 0 Members and 1 Guest are viewing this topic. « previous next »
Pages: [1] Go Down Print

Stiv rygg

Mannen uten x
Veteran

« on: 11.09.12 at 23:41:12 »

Hei, jeg har i det siste vært veldig stiv nederst i korsryggen. Noen som har noen fine tøyeøvelser eller lignende øvelser til å myke opp litt?

Mr. sexy!
mrlee
*
Veteran

Elvis has left the building.....
« Reply #1 on: 11.09.12 at 23:49:44 »

Tipper det kommer av stress. Jeg brukte også å bli stiv i korsryggen i stressede perioder, men Zhan Zhuang Qigong løser opp slike spenninger på en veldig enkel og god måte. Nå blir jeg aldri stiv i ryggen noe mer, og stress "fester" seg ikke i kroppen så lett som før heller.

Har du ingen muligheter for å trene Zhan Zhuang Qigong, så kan andre former for Qigong-trening hjelpe, eller også Tai Chi - trening og andre myke former, der fokuset er på å være avslappet, ha god bakkekontakt, og dyp pust.

Frode-Falch
Dr Low kick
*
Veteran

Practice makes perfect only if u practice perfect.
« Reply #2 on: 11.09.12 at 23:51:54 »

Eller man kan tøye og stretche.

mrlee
*
Veteran

« Reply #3 on: 11.09.12 at 23:57:29 »

Tøying og strekking er alltid bra det, men iblant må det mer til. Nå vet jeg jo ikke hvorfor Mannen uten x har vondt i ryggen, men HVIS det skyldes stress, så er Zhan Zhuang Qigong MEGET effektivt for å løse opp i slikt. Skyldes det andre problemer, skader etc., så kan det være at andre metoder fungerer bedre. Det er vanskelig å si noe sikkert om når man ikke vet årsaken.

Mannen uten x
Veteran

« Reply #4 on: 12.09.12 at 00:25:16 »

Jeg er generelt lite stressa, så jeg tviler på at det kommer fra spenninger smile! Tipper det er rett og slett normal stivhet som kommer av at man blir eldre (og glemmer å tøye og bøye)

Mr. sexy!
mrlee
*
Veteran

« Reply #5 on: 12.09.12 at 00:36:05 »

Ja, da er det ikke annet å gjøre enn nettopp å tøye og bøye, hehe! smile

MrSiegal
Forumavhengig

« Reply #6 on: 12.09.12 at 07:50:38 »

Jeg liker veldig godt å kjøre gjennom øvelsene i Steve Maxwells Joint Mobility program. Hjelper på å løse opp alle leddene uten å belaste dem.

That one translates into One Man He Up Down Very Sorry. - Snuff, Terry Pratchett
ChristianSloper
**
Stuntposter

« Reply #7 on: 12.09.12 at 10:36:08 »

Jeg liker veldig godt å kjøre gjennom øvelsene i Steve Maxwells Joint Mobility program. Hjelper på å løse opp alle leddene uten å belaste dem.

What he said.

Ryan
Gammel ørn

« Reply #8 on: 12.09.12 at 13:51:16 »

Ikke-kroniske ryggproblemer er ekstremt vanlig. Hvis det holder seg over lengre tid, så bør man jo oppsøke profesjonell hjelp (som kiropraktor, manuell terapeut, naprapat etc.).

Denne ryggekspertens evolusjonære tilnærming er en jeg selv liker og har god erfaring med:

http://www.amazon.com/Steps-Pain-Free-Back-Solutions-Shoulder/dp/0979303605/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1347444417&sr=8-1&keywords=esther+gokhale

http://www.youtube.com/watch?v=NCtF9_DuzMU

http://www.youtube.com/watch?v=n9CDhcVTAdc&feature=relmfu

Advanced level means perfecting simplicity.

Peace is not the absence of conflict. It is the mastery of conflict.
perbl
Überauthoratha
*
Veteran

Advarsel, klemfare!
« Reply #9 on: 12.09.12 at 14:34:40 »

Og utrolig nok som det enn kan høres, kan det faktisk tenkes at en ekte lege med god kompetanse på skadebehandling kan gi deg noen gode tips også Wink

Per B. Løvsletten
Mannen uten x
Veteran

« Reply #10 on: 12.09.12 at 15:39:24 »

Og utrolig nok som det enn kan høres, kan det faktisk tenkes at en ekte lege med god kompetanse på skadebehandling kan gi deg noen gode tips også Wink

Spanderer du?
Synes sånne svar er litt "svada", og kanskje til og med litt unødvendige, da he heller hemmer en tråd som kan brukes til noe konstruktivt.  Jeg spurte faktisk bare om: "Noen som har noen fine tøyeøvelser eller lignende øvelser til å myke opp litt?

Hva jeg har fått ut av det så langt;
- Sjekk ut Steve Maxwells Joint Mobility program
- Ryans fornuftige input

Dette er konstruktivt Wink! Ingen går vel til legen om de er litt stive i ryggen en uke eller to Wink!

Mr. sexy!
Pages: [1] Go Up Print 
Kampforum.no  |  Generelt  |  Treningsrelatert (Moderator: Tormod)  |  Topic: Stiv rygg « previous next »
Jump to:  

Social sharing