Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
19.10.18 at 04:41:19

Login with username, password and session length
* Home Help Search Login Register
Kampforum.no  |  Generelt  |  Selvforsvar (Moderators: Rune Lind, Tormod, Simon Flack)  |  Topic: Selvforsvar for vekter 0 Members and 1 Guest are viewing this topic. « previous next »
Pages: 1 2 [All] Go Down Print

Selvforsvar for vekter

Gone with the wind
Veteran

« on: 15.09.12 at 08:31:19 »

Jobber som vekter på div belastede steder og stort sett alene. Siden det alltid har vært mye snakk om vekters bruk av makt så syns jeg det også ville vært interessant å diskutert hva slags teknikker som ville vært mest effektive, raske og greie for en vekter på jobb. Kan lissom ikke dra en suplex med masse tilskuere rundt Tongue

Jeg har grei erfaring med takedowns, bryting osv men hovedsakelig via trening eller sparring.

Litt av problemet syns jeg da er at ofte kan man komme opp i situasjoner hvor man må benytte en nedleggelse fordi personen prøver å stikke av uten å angripe deg. Det jeg har lært av takedowns er ofte under angrep hvor selvfølgelig angriperen starter. Føler ikke jeg kan kjøre en double eller singel leg takedown noe som også er svært risky.

Så kom med forslag, diskuter og gjerne videoer. Hva slags takedowns og låsninger føler dere er trygge og ok for en vekter å bruke under nødverge? hva slags takedowns ville dere brukt når man står inne på ett trangt kontor? eventuelt om man blir angrepet mens man sitter på en kontorstol inne på ett trangt rom.

Nanbudo, Kickboxing, Grappling

"There is no pact between lions and men"
sulim
Forumavhengig

VENI. VIDI. VICI.
« Reply #1 on: 15.09.12 at 11:20:43 »

hei,   spørs om man er alene da, velger først å dytte vedkommende inn til veggen. Manga "gjester"  misliker vektere og kan plutselig finne på noe dumt så jeg ikke er fan av å havne på bakken.