Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
20.11.17 at 21:48:36

Login with username, password and session length
* Home Help Search Login Register
Kampforum.no  |  Generelt  |  Treningsrelatert (Moderator: Tormod)  |  Topic: Smerter i kneet ved takedowns... 0 Members and 1 Guest are viewing this topic. « previous next »
Pages: [1] Go Down Print

Smerter i kneet ved takedowns...

mmolsen
*
Forummedlem

« on: 23.09.12 at 18:25:52 »

Heisann, har utviklet et veldig merkelig problem. Det skjer bare ved støt mot kneet, men siden det skjer på nesten HVER trening, er det noe jeg må ta tak i.

På forrige trening skulle jeg ta en double leg, men var uheldig og traff treneren med kneet mitt. Ingen problemer for ham, men støtet gjorde at jeg fikk enorme smerter i kneet, og hadde problemer med å belaste det de første minuttene. Det rare er at det helt sikkert ikke er en skade, ettersom det blir helt fint rett etterpå. Kun bittelitt ømt. Ser jo selv at dette ikke er den vanligste tingen blant fighterne på gymmet, og har iløpet av alle årene jeg har trent, aldri møtt noen andre med samme problem. Så jeg lurer på om noen tør å gjette på hva dette kan være, og hva jeg kan gjøre for å forebygge det ?

Plassen er en merkelig softspot tror jeg. Alltid ved siden av selve kneskåla, om det hjelper noen smile

Oksa Muay thai, Kristiansand

- Trener MMA og Muay thai
265lbsfist
*
Veteran

« Reply #1 on: 23.09.12 at 22:47:39 »

Kjøp noen gode knebeskyttere. Volleyballtypen er ofte gode.
sulim
Forumavhengig

VENI. VIDI. VICI.
« Reply #2 on: 23.09.12 at 23:54:25 »

ut ifra beskrivelsen høres det kjent ut. men jeg hatt det bare par ganger, altid når jeg treffen noen/noe med kneen, gjør veldig vondt par minutter så slipper det. Går over etter par dager. Ser ut som det er bare et softspot:)

men siden det skjer ofte så ble det bare mulig kronisk/fast skade?:O er ingen ekspert.
knebeskytter kan være løsningen.
ChristianSloper
**
Stuntposter

« Reply #3 on: 24.09.12 at 23:10:38 »

Kjøp noen gode knebeskyttere. Volleyballtypen er ofte gode.

Har du noen linker til noen gode?  Ikke helt sikker på hva du mener med volleyballtypen.

Pages: [1] Go Up Print 
Kampforum.no  |  Generelt  |  Treningsrelatert (Moderator: Tormod)  |  Topic: Smerter i kneet ved takedowns... « previous next »
Jump to:  

Social sharing