Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
23.11.17 at 04:40:47

Login with username, password and session length
* Home Help Search Login Register
Kampforum.no  |  Disipliner  |  Boxing, Kickboxing & Muay Thai (Moderator: Frode-Falch)  |  Topic: Solide boksehansker? 0 Members and 1 Guest are viewing this topic. « previous next »
Pages: [1] 2  All Go Down Print

Solide boksehansker?

Garanti
*
Forummedlem

« on: 25.09.12 at 11:47:35 »

Jeg trenger nye boksehansker til trening/sparring, kjøpte meg ett par boksehansker som gikk rimlig fort i sømmene, jeg klaget og fikk nye, det samme skjedde ganske raskt igjen, (kan brukes) men når jeg slår med dem nå så flyr det innmat overalt. Noen som har erfaring med ett merke som holder en stund?
Takk for svar smile

tit for tat
Agandhjin
Autentisk Kampentusiast
*
Guru

« Reply #1 on: 25.09.12 at 11:59:14 »

Var det en spesifikk modell du kjøpte (økonomi?) eller har du testet flere modeller?

Jeg opplever ofte at de forskjellige merkene har flere nivåer av kvalitet. Noen som er for helt enkel bruk (nybegynnere), andre som er for hard sekkbruk, og de som er ment for sparring & konkurranse.  Virkelig gode hansker vil gjerne koste litt ekstra, ettersom stoffet må være av bedre kvalitet og sømmene er mer "forseggjort". Forskjellen kan være at de bruker 20 min på å sy hansken, kontra 2 min.

Dan Thomas Agandhjin Marceliussen Blogg
Juggernaut Fight Group
Garanti
*
Forummedlem

« Reply #2 on: 25.09.12 at 12:07:16 »

ga vell 500 - 600  kr. Kjøpte bare dem som var tilgjenglig der jeg trener. De nye jeg fikk var en ny modell som skulle tåle mere, så vil prøve ett annet merke. Trenger Hansker til sparring og pads.
« Last Edit: 25.09.12 at 12:17:24 by Garanti » Logged

tit for tat
Agandhjin
Autentisk Kampentusiast
*
Guru

« Reply #3 on: 25.09.12 at 12:33:31 »

Ja, det virker som en fornuftig sum, selvfølgelig veldig avhengig av hva stedet tar for hanskene.

Du har internasjonale merker som Everlast, Title, Rivals, Rindside, Fairtex, Top ten, etc. Så man moderne merker som Hayabusa, Revgear, UFC.blabla, Venom, etc. De skandinaviske merkene som Xtreme Sports, Fighter, etc blir stadig bedre, men de har ikke like store markedsandeler og dermed kan ikke utvikle seg like fort.

Jeg har et par av xtremesport sine hansker, og er fornøyd med dem. Disse bruker jeg mest. I tillegg har jeg kjøpt et par av everlast. Disse var knallgode, men det var det flere på trenings som syntes - så de forsvant. Planlegger å kjøpe et par av hayabusa sine sett etterhvert. Disse er det flere i gruppa som har, får gode tilbakemeldinger, ser bra ut, føles bra når jeg tester dem på og er tilgjengelig på de fleste gode webshop's.

Juggernaut Fight Group
Spinkick
Gammel ørn

« Reply #4 on: 25.09.12 at 13:56:53 »

Hvilken idrett driver du med?

Forskjellige hansker til forskjellig bruk. Paddingen på tradisjonelle boksehansker er annerledes enn feks thaihansker (som er mer padding rundt håndleddet og oversiden av hansken)

Personlig ville jeg gått for Twins Special 12 eller 14 oz (helst med snøring, ikke borrelås).
Disse hanskene holder seg ekstremt bra og er i det øvre sjiktet kvalitetsmessig.
Ikke like bra som Top King og Fairtex, men du får mye mer for pengene.
Garanti
*
Forummedlem

« Reply #5 on: 25.09.12 at 14:35:05 »

Skal for det meste bli brukt til kickboksing/boksing.
Takk for tips smile
« Last Edit: 25.09.12 at 15:55:49 by Garanti » Logged

tit for tat
Spinkick
Gammel ørn

« Reply #6 on: 25.09.12 at 16:20:01 »

kjøp deg http://www.jabb.se/fairtex-tight-fit-boxningshandskar-svart/3135-0.

Dersom du veier over 70 kg så kjøp 14 eller 16 oz, veier du under 70 så holder det med 12 oz
sulim
Forumavhengig

VENI. VIDI. VICI.
« Reply #7 on: 26.09.12 at 00:19:39 »

en jeg trener med har kjøpt seg badboy hansker (han driver butikk og fått masse badboy utstyr) og er veldig fornøyd med dem, brukt badboy før jeg også, de tåler mye.
Gibson
« Reply #8 on: 26.09.12 at 13:35:27 »

TWINS! Hatt mine i 8 år nå uten slitasje.
Skal sies at jeg kun har brukt de 2-3 ganger i mnd fra 2006-2011, men fortsatt fantastisk kvalitet og passform.
perbl
Überauthoratha
*
Veteran

Advarsel, klemfare!
« Reply #9 on: 26.09.12 at 14:19:18 »

Jeg har også et par Twinshansker og leggskinne/instep-padding kjøpt i 2005 eller 2006 som har blitt brukt endel på padjobbing. Hanskene er kun 12oz, så litt lette til sparring. Men de ser fortsatt helt mint ut, selv den fancy dragedekoren.

Ellers har jeg endel Top Ten-stæsj som også har holdt veldig bra stand, det nærmer seg vel ti år nå.

Per B. Løvsletten
Lillegutt79
Forumavhengig

« Reply #10 on: 27.09.12 at 03:41:55 »

Skal for det meste bli brukt til kickboksing/boksing.
Endel bruker forskjellige hansker til trening og kamp, men hvis du har tenkt til å konkurrer så er det
jo greit å være klar over at ikke alle hansker er godkjente for kamper i kb (I kamp skal de også være 10oz).
Bare nevner det i tilfelle du ikke er klar over det.. smile
Twins og Fairtex er f.eks ikke godkjente for kamp.

http://kickboxing.no/generell_informasjon/utstyrsgodkjenning.php

Topten er gode, men dyre. Fighter hanskene er gode i forhold til pris. Men du burde ha adidas hansker,
disse er som polvotter sammelignet med de andre..tynne greier, men veldig gode.
Selv bruker jeg fighter på trening og adidas i kamp.    

"I'm so fast that last night I turned off the light switch in my hotel room and was in bed before the room was dark."
Muhammad Ali
Mannen uten x
Veteran

« Reply #11 on: 27.09.12 at 09:58:16 »

1. lite tips;
Kjøp handsker som er fornuftige mtp. pris. Jeg ser alt for ofte folk som investerer i kvalitets handsker, og ender med å slite dem så ut, at de ikke har polstring igjen.. Min mening er at handsker er som datamaskiner; bedre med en ny til 7000 annen hvert år, enn en til 14 000 hvert 4. år.

Mr. sexy!
Agandhjin
Autentisk Kampentusiast
*
Guru

« Reply #12 on: 27.09.12 at 11:37:49 »

Mye flott veiledning i denne tråden smile Da har jeg bestilt meg nye hansker!

Juggernaut Fight Group
Spinkick
Gammel ørn

« Reply #13 on: 27.09.12 at 11:58:05 »

hold deg unna fighter hanskene. De farger av innvendig, noe som gir deg masse blåfarge på treningstøy og på hendene. De har også dårlig støtte rundt håndleddet og blir utslitt relativt fort.
Jeg slet ut topphanskene til fighter på 7 måneder før jeg lot hunden spise de opp  mad
Til sammenlikning kjøpte jeg matchhansker som brukes på lumpinee (Twins Special 8 oz snøring) og de holder seg perfekt selv etter 6 timers bruk hver dag i 6 måneder.
sulim
Forumavhengig

VENI. VIDI. VICI.
« Reply #14 on: 27.09.12 at 13:38:11 »

hold deg unna fighter hanskene. De farger av innvendig, noe som gir deg masse blåfarge på treningstøy og på hendene. De har også dårlig støtte rundt håndleddet og blir utslitt relativt fort.
Jeg slet ut topphanskene til fighter på 7 måneder før jeg lot hunden spise de opp  mad
Til sammenlikning kjøpte jeg matchhansker som brukes på lumpinee (Twins Special 8 oz snøring) og de holder seg perfekt selv etter 6 timers bruk hver dag i 6 måneder.

Enig
Pages: [1] 2  All Go Up Print 
Kampforum.no  |  Disipliner  |  Boxing, Kickboxing & Muay Thai (Moderator: Frode-Falch)  |  Topic: Solide boksehansker? « previous next »
Jump to:  

Social sharing