Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
22.11.17 at 19:15:16

Login with username, password and session length
* Home Help Search Login Register
Kampforum.no  |  Disipliner  |  Jeet Kune Do (Moderator: Leif T. Røbekk)  |  Topic: SteFanJKD/Sweden; No way as way Kicking 0 Members and 1 Guest are viewing this topic. « previous next »
Pages: [1] 2 3  All Go Down Print

SteFanJKD/Sweden; No way as way Kicking

Zeppelin
Gjenganger

« on: 22.11.12 at 17:55:38 »

Mikke og Stefan som leker litt med spark, Mikke var på seminar i norge i mai i år !

I'm so fast that last night I turned off the light switch in my hotel room and was in bed before the room was dark.
Muhammad Ali
Frode-Falch
Dr Low kick
*
Veteran

Practice makes perfect only if u practice perfect.
« Reply #1 on: 22.11.12 at 21:25:36 »

Var 1998 før han fikk kreft?

Zeppelin
Gjenganger

« Reply #2 on: 23.11.12 at 08:26:23 »

Før ja .. ellers liker du videoen?

I'm so fast that last night I turned off the light switch in my hotel room and was in bed before the room was dark.
Muhammad Ali
Frode-Falch
Dr Low kick
*
Veteran

« Reply #3 on: 24.11.12 at 22:27:22 »

Tja. Sikkert grei den. Inspirerende treningsvilje. Synes ikke sparkene hans var så bra i 1998 heller. Men JKD er jo mere en bare spark uansett.

Zeppelin
Gjenganger

« Reply #4 on: 27.11.12 at 15:03:48 »

Synes ikke sparkene hans var så bra i 1998 heller
hadde vel egentlig ikke forventet et annet svar fra deg heller..Er det ikke taiboxing eller mma så liker du det ikke, lurer på hvor bra dine spark var i 1998. Du hadde vel knapt nok hørt om jkd på den tiden  happy eller hva ?

Muhammad Ali
Frode-Falch
Dr Low kick
*
Veteran

« Reply #5 on: 27.11.12 at 17:38:59 »

Merkelig svar. I 1998 hadde jeg ikke trent like lenge som stefan. Men jeg visste godt hva JKD var. Ikke at jeg skjønner helt hva det har med saken å gjøre.

Zeppelin
Gjenganger

« Reply #6 on: 27.11.12 at 21:18:26 »

Hvor gammel var du i 1998 ? når er du født egentlig ?

Muhammad Ali
Spinkick
Gammel ørn

« Reply #7 on: 27.11.12 at 23:14:29 »

jeez, ikke ta det som en fornærmelse da Zep. Han var faktisk hyggelig.
Angående sparkene så er de vel riktige for JKD, men uten tvil feil for MMA / Muay Thai. Man kan vel ikke forvente noe annet?
Den krigen du starter nå fører ingen steds. Respekter heller den flotte utøveren i filmen istedenfor å starte en "min stil er bedre enn din" diskusjon i hans navn.
mrlee
*
Veteran

Elvis has left the building.....
« Reply #8 on: 28.11.12 at 04:00:40 »

Hvorfor skal en JKD-utøver sammenlignes opp mot hvordan teknikken er hos en Muay Thai eller MMA-utøver? Det kan virke slik som at hvis man ikke sparker på den "godkjente" måten her inne, så sparker man feil og det er ingen kraft i teknikken. 

Hjemme her har jeg forøvrig en stokk i hardtre, minst 2-3 tommer tjukk, sparket tvers av med leggen til Raffi Liven for en del år tilbake. Men han sparker vel sikkert ikke "korrekt" han heller....

Frode-Falch
Dr Low kick
*
Veteran

« Reply #9 on: 28.11.12 at 06:36:53 »

Hehe dette er jo helt håpløst. Forøvrig så tror jeg JKD utøvere er de mest hårsåre kampsportutøverne som finnes.. Hvis jeg ikke synes at Stefan sine spark var helt perfekte, så sprer jeg altså hat om JKD..

Greit. Jeg tror jeg trekker meg stille ut av denne tråden, får jeg kommer med enda mere grunnløst hat mot denne stilarten. smile

mrlee
*
Veteran

« Reply #10 on: 28.11.12 at 09:48:10 »

Jeg er jo ingen JKD-utøver. Jeg synes bare det stadig vekk er så mye negativt prat om alt som ikke MMA eller Muay Thai. Det er ihvertfall blitt den generelle tonen her inne.

Frode-Falch
Dr Low kick
*
Veteran

« Reply #11 on: 28.11.12 at 10:07:22 »

Vel det er ingenting av det i denne tråden. Og jeg bruker spark fra mange stilarter. inkludert karate, kung-fu og capoeira. Så ingen grunn til å spre tullprat i denne tråden mreee.

mrlee
*
Veteran

« Reply #12 on: 28.11.12 at 10:41:04 »

Jeg snakker om en GENERELL holdning og tendens. Skal ikke "ta" deg spesifikk Frode, men GENERELT så oppfatter jeg forumet slik jeg har skrevet overfor her.

Leif T. Røbekk
*
Veteran

Full JKD Instruktør under Sifu Larry Hartsell
« Reply #13 on: 28.11.12 at 11:30:45 »

Hei

De fleste av oss som trener JKD, sparker fra magen og nedover som effektiv selvforsvar.

Men mange av oss trener også høye spark for og trene fleksebilitet, styrke timing ++.

JKD hilsen
Leif T. Røbekk

”Så i bunn å grunn , handler JKD om hvordan DU som utøver kan levere dine saker på den mest effektive, hardeste og raskeste måten DU kan oppnå. "Leif T. Røbekk”    www.moldekampsportsenter.no
AndersBreiflabb
*
Veteran

« Reply #14 on: 28.11.12 at 20:17:01 »

Herregud, er det mulig.

Zeppelin: Du spør Frode spesifikt om hva han synes om sparkene, og du får et ærlig svar. Deretter går du til personangrep fordi du ikke likte svarene. Frode sin mening er Frode sin mening. Dessuten er det lite fruktbart å skulle fremme at man må sparke perfekt selv for å kunne kommentere andre sine spark. Hvorfor spurte du i det hele tatt? Eller mener du at alle kommentatorer, det være fotball eller MMA må være minst like bra som utøveren de kommenterer for å få lov til å kommentere?

For det andre opplever jeg ingen negativ holdning her lenger. Om man diskuterer spark opp imot effektivitet på gata eller i ringen/buret, så er det naturlig at man rangerer ulike spark basert på empiri hentet fra kampsport som er "effektivt". Eventuelt hentet opp mot selvforsvarsteori og stilarter som spesialiserer seg på dette.

Om man diskuterer spark ut fra et annet perspektiv, så opplever jeg heller ikke at noen påpeker det. Snarere tvert imot, hvis du feks ser på kommentarer utøvere her inne som driver med andre ting enn "fullkontakt", som feks Gibson - så får man både kred og annerkjennelse for teknikker osv.

Det er liksom poengløst å skulle diskutere effektiviteten på et TKD-spark som brukes i TKD-konkurranse med mindre man diskuterer under rammene en TKD-konkurranse foregår.

Her er jeg enig med Frode at det er i overkant hårsårhet som motiverer reaksjonene...
Pages: [1] 2 3  All Go Up Print 
Kampforum.no  |  Disipliner  |  Jeet Kune Do (Moderator: Leif T. Røbekk)  |  Topic: SteFanJKD/Sweden; No way as way Kicking « previous next »
Jump to:  

Social sharing