Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
23.11.17 at 17:19:59

Login with username, password and session length
* Home Help Search Login Register
Kampforum.no  |  Disipliner  |  Karate (Moderator: Richard Haye)  |  Topic: rulleblad 0 Members and 1 Guest are viewing this topic. « previous next »
Pages: [1] Go Down Print

rulleblad

colalight
*
Forummedlem

« on: 12.12.12 at 20:42:55 »

hei, jeg lurte på en ting.

Må man ha rent rulleblad for å trene karate eller annen type kampsport?

Gjorde en del teite ting da jeg var tenåring (15-18 år), ting jeg angrer på... ikke alt er på rullebladet heller, men (trenger ikke å gå nærmere inn på det). Nå er jeg voksen, og har fått orden på livet. Vil veldig gjerne trene F. Eks. Karate, men redd for at det ikke går:/ Har undersøkt en del, men klarer ikke å finne noe om det.

Eneste jeg fant ut var at man måtte ha rent rulleblad for å trene krav maga. Synd, men sånn går det når man ødelegger for seg selv som guttunge. Håper det er andre alternativer i alle fall... tusen takk for svar.
Frode-Falch
Dr Low kick
*
Veteran

Practice makes perfect only if u practice perfect.
« Reply #1 on: 12.12.12 at 21:23:18 »

Ingen klubber som kan kreve vandelsattest

colalight
*
Forummedlem

« Reply #2 on: 12.12.12 at 21:51:47 »

Ingen klubber som kan kreve vandelsattest

Da er det håp likevel, altså:) gjelder dette krav maga også? Syns å ha sett at noen krever rent rulleblad.
AndersBreiflabb
*
Veteran

« Reply #3 on: 12.12.12 at 21:54:14 »

Ingen har lov til å kreve det selv om de sier det :-)
265lbsfist
*
Veteran

« Reply #4 on: 12.12.12 at 22:59:22 »

De kan vel kreve det hvis du skal være trener for barneparti, men det er jo uansett en attest for å sjekke om en er dømt for seksualforbrytelser og ikke noe annet.
AndersBreiflabb
*
Veteran

« Reply #5 on: 12.12.12 at 23:13:02 »

Jeg mener at det der har vært oppe til diskusjon hvorvidt man faktisk kan kreve vandelsattest av folk som skal jobbe med barn, som feks skole, barnehage osv. Jeg er usikker på om det faktisk er hjemmel i loven til det - til tross for at det ofte blir krevd.

265lbsfist
*
Veteran

« Reply #6 on: 12.12.12 at 23:52:29 »

Hjemmel for skole og barnehage.

Ikke hjemmel for det i barneidretten ennå tror jeg, men er du uvillig til å fremvise en attest så kan du vel bare glemme å få en trenerstilling.
ponqa
*
Forummedlem

« Reply #7 on: 13.12.12 at 09:14:54 »

Jeg forstår det slik at alle idrettslag/klubber under norges idrettsforbund, som skal jobbe med barn og unge skal kreve en vandelsattest.

http://www.idrett.no/tema/politiattest/Sider/politiattest.aspx
sulim
Forumavhengig

VENI. VIDI. VICI.
« Reply #8 on: 13.12.12 at 12:49:56 »

for å jobbe med sikert. for trene selv - nope
AndersBreiflabb
*
Veteran

« Reply #9 on: 13.12.12 at 13:51:20 »

Spørsmålet et vel hvorvidt de har hjemmel i loven for å kreve det, men som 265 påpekte, så spiller det ikke særlig stor rolle i praksis. Det er uansett sedlighetsdommer man ser på, alt annet er mer eller mindre irrelevant....
Rune Lind
KMG Krav Maga Norway
*
Veteran

« Reply #10 on: 14.12.12 at 16:29:44 »

Ingenting som hindrer en klubb "kreve" rent rulleblad for å trene. De fleste vil ikke få en vandelsattest på det grunnlaget for å bevise det, og de fleste klubbene har det mer som en opplysning om at vi ikke ønsker å trene personer som ikke hører hjemme i systemet.

Når du skriver under en egenerklæring på at du ikke har noe relevant på rullebladet har du "forpliktet" deg på et moralsk vis. Ofte enkelt for oss å "sjekke" om du har noe gjennom et stort kontaktnett.

Og du er på den måte opplyst om at dersom du FÅR noe på rullebladet som ikke er legetimt i våre øyne får du en fot i ræva.

Rune Lind
KMG Krav Maga, www.kravmaga.no |  BBGym Bodø, www.bbgym.no I Primal Move www.primalmove.com
Pages: [1] Go Up Print 
Kampforum.no  |  Disipliner  |  Karate (Moderator: Richard Haye)  |  Topic: rulleblad « previous next »
Jump to:  

Social sharing