Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
22.11.17 at 06:26:41

Login with username, password and session length
* Home Help Search Login Register
Kampforum.no  |  Disipliner  |  Jeet Kune Do (Moderator: Leif T. Røbekk)  |  Topic: Fysikk, teknikk og semantikk 0 Members and 1 Guest are viewing this topic. « previous next »
Pages: 1 [2] 3 4 5 6 ... 14 Go Down Print

Fysikk, teknikk og semantikk

AndersBreiflabb
*
Veteran

« Reply #15 on: 01.02.13 at 16:09:57 »

Men hvis det finnes en mer effektiv måte - hvorfor gjør ikke boksere det da?
AndersBreiflabb
*
Veteran

« Reply #16 on: 01.02.13 at 16:10:39 »

Og fokusmidds er IKKE en levende motstander. Det er mye fancy som kan vises på en samarbeidende kar/fokusmidds eller murstein for den saks skyld. Men har det overføringsverdi?
T.D
Gjenganger

« Reply #17 on: 01.02.13 at 18:21:37 »

Fordi boksing er sport. Hvis man går tilbake i boksehistorien så ble teknikkene endret fordi det var ingen som gadd å se på en boksematch som varte 2 runder. Det ble for lite action og for lite show. Og det er ikke noe vanskelig å bruke dette i kamp. Det ble snakket om empirisk forskning her tidligere. Disse teknikkene er basert på fysiske lover.    Newtons andre lov sier at akselerasjonen til et legeme er direkte proporsjonal med resultantkraften som virker på legemet, og omvendt proporsjonal med legemets masse. Klippet fra wickipedia.
T.D
Gjenganger

« Reply #18 on: 01.02.13 at 18:54:01 »

Det er også gitt ut en bok som beskriver dette veldig godt: The Straight Lead av Teri Tom.
Frode-Falch
Dr Low kick
*
Veteran

Practice makes perfect only if u practice perfect.
« Reply #19 on: 01.02.13 at 19:13:25 »

boksing er en sport der det så slå så hardt og effektivt som mulig, er hele greia.. så hvordan kan det være et argument mot boksing?

AndersBreiflabb
*
Veteran

« Reply #20 on: 01.02.13 at 20:06:22 »

Fordi boksing er sport. Hvis man går tilbake i boksehistorien så ble teknikkene endret fordi det var ingen som gadd å se på en boksematch som varte 2 runder. Det ble for lite action og for lite show. Og det er ikke noe vanskelig å bruke dette i kamp. Det ble snakket om empirisk forskning her tidligere. Disse teknikkene er basert på fysiske lover.    Newtons andre lov sier at akselerasjonen til et legeme er direkte proporsjonal med resultantkraften som virker på legemet, og omvendt proporsjonal med legemets masse. Klippet fra wickipedia.

Dette er vel høyst spekulativt. Folk flest har lyst til å se raske kamper med knockouts. Boksing har jo nettopp mistet endel tilskuere og posisjon nettopp fordi kampene varer så lenge uten særlig action.

Tror ingen boksere "bevisst" endrer teknikker for å stagge publikum, isåfall er det i retning av å "hodejegere" og satse mer for en knockout. Alle boksere vil være så effektive som mulig og ingen boksere har noe imot å knocke motstanderen sin i første runde. Om de klarer.

Hvor du har dette fra aner jeg ikke, og å lime inn newtons lover er nettopp et bevis på det jeg mener du ikke forstår. At teori og praksis er to forskjellige ting i kampsport.
Mannen uten x
Veteran

« Reply #21 on: 01.02.13 at 20:42:15 »

Dude. Dette er bare tull. Boksing er en idrett, der poenget er så slå optimalt i forhold til gevinst\risiko! Om JKD kan det bedre, hvorfor ikke bli bokser og tjene millioner?

Mr. sexy!
T.D
Gjenganger

« Reply #22 on: 01.02.13 at 21:07:51 »

Manny Pacquiao er en bokser som bruker disse prinsipper som jeg snakker om. Han er blitt trent av Teri Tom.
sabumnim
Veteran

« Reply #23 on: 02.02.13 at 00:49:51 »

Manny Pacquiao er en bokser som bruker disse prinsipper som jeg snakker om. Han er blitt trent av Teri Tom.

Link..?

Jørn Johannessen (International Master Instructor, Kukkiwon, Korea -99) 7.Dan MooDukKwan Norway, 6.Dan WTF TKD.
IKAEF Kadua Guro Phase 5, Modern Arnis 3.class, Judo 2 Kyu, Norwegian FCS Kali Representative (Dionaldo)
T.D
Gjenganger

« Reply #24 on: 02.02.13 at 00:51:46 »

Youtube smile
sabumnim
Veteran

« Reply #25 on: 02.02.13 at 00:56:51 »

Youtube smile
Linken fungerer ikke..  biggrin

Jørn Johannessen (International Master Instructor, Kukkiwon, Korea -99) 7.Dan MooDukKwan Norway, 6.Dan WTF TKD.
IKAEF Kadua Guro Phase 5, Modern Arnis 3.class, Judo 2 Kyu, Norwegian FCS Kali Representative (Dionaldo)
sabumnim
Veteran

« Reply #26 on: 02.02.13 at 01:35:13 »

Denne påstanden vil tilsi at Manny Pacquiao har blitt en god bokser pga Teri Tom.. hvis du har mulighet så hadde det vært fint om du kunne underbygge denne påstanden med noe.. smile

AndersBreiflabb
*
Veteran

« Reply #27 on: 02.02.13 at 01:37:06 »

Dette er jo rent spekulativt vås. Manny har trent i boksegym siden han var 14 år gammel. Han hadde en amatørkarriere på 64 kamper der han bokset ut av et rent boksegym i manilla. Pacman sin mest kjente trener er Freddy Roach, som også er den mannen som har bidratt til hans suksess og hatt mest impact i hans senere karriere.

Teri Tom ble hentet inn sent i karrieren til Pacman som en "nutritionist". Teri Tom er ei dame uten bokserfaring. Hun har heller ikke hatt noe med boksingen hans å gjøre, men med diett og kosthold. Hvis jeg husker riktig, var det i 2011. Dette er helt latterlige argumenter og viser egentlig hvor blind du er på JKD.
« Last Edit: 02.02.13 at 01:39:19 by AndersBreiflabb » Logged
T.D
Gjenganger

« Reply #28 on: 02.02.13 at 09:34:21 »

Det er din påstand Anders Breiflabb, let litt på youtube så sier han i et intervju det jeg påstår. Men samtidig du er der så studerer du også fotarbeidet hans. Hvis du ser nøye etter så ser du at han ikke stepper først sånn som boksere vanligvis gjør,, men at hånden beveger seg først. Greit å holde seg til topic ikke sant ?
Det hadde vært moro å møte deg på en trening Anders, du kunne holdt fokuspaden, da kunne jeg ha bevist min påstand.  Jeg er ikke redd for å walk the walk. Er du ?
Frode-Falch
Dr Low kick
*
Veteran

Practice makes perfect only if u practice perfect.
« Reply #29 on: 02.02.13 at 11:37:41 »

Og der kom den ja. Kom ned til oss, så skal vi sannelig så se lyset. Men da må vi være fryktløse og modige nok til komme.

Hehe slike barnslike forsøk, gjør det vanskelig å fortsette å diskutere med deg. Noe som er synd, siden dette er en ganske interessan diskusjon.

Pages: 1 [2] 3 4 5 6 ... 14 Go Up Print 
Kampforum.no  |  Disipliner  |  Jeet Kune Do (Moderator: Leif T. Røbekk)  |  Topic: Fysikk, teknikk og semantikk « previous next »
Jump to:  

Social sharing