Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
16.07.18 at 15:35:15

Login with username, password and session length
* Home Help Search Login Register
Kampforum.no  |  Generelt  |  Selvforsvar (Moderators: Rune Lind, Tormod, Simon Flack)  |  Topic: Selvforsvar - løp vekk 0 Members and 1 Guest are viewing this topic. « previous next »
Pages: 1 ... 6 7 8 9 [10] Go Down Print

Selvforsvar - løp vekk

Påltergeist
Gammel ørn

« Reply #135 on: 09.05.14 at 13:04:12 »

Ja, når man har en god sum av anekdotiske bevis, underbygger det at dette er et interessant felt å forske på. Selv mener jeg det ligger en potensiall samfunnsgevinst innenfor en rekke området i å kunne tilby et større idrettslig mangfold. Når det gjelder kampsport konkret, er det liten tvil om at det er færre stuerene "mannlighetsmarkører" i dagens samfunn enn for 60 år siden. "Røffe" og skoletrette 16-åringer hadde mange muligheter til å gjøre legal karriere den gangen, for eksempel ved å dra til sjøs eller jobbe i skogen. På dagens arbeidsmarked kommer det samme segmentet til kort, hvilket fort kan ha negative utfall som blant annet gjenspeiler seg i form av overrerepsentasjon på kriminalstastisikken. Her tror jeg barske idrettsgrener har et stort potensial når det gjelder å utgjøre positive alternativer til kriminelle subkulturer som areaner for fysisk utfoldelse og samhørighet. I den forbindelse er det et uheldig trekk ved vår idrettskultur at disse barske idrettsgrene er politisk omstridte og lite sosialt akseptert mange steder.
Agandhjin
Autentisk Kampentusiast
*
Guru

« Reply #136 on: 10.05.14 at 09:32:17 »

Ja, når man har en god sum av anekdotiske bevis ....

smile smile smile

Det uttrykket stjeler jeg!

Dan Thomas Agandhjin Marceliussen Blogg
Juggernaut Fight Group
AndersBreiflabb
*
Veteran

« Reply #137 on: 10.05.14 at 14:05:48 »

Ja, når man har en god sum av anekdotiske bevis, underbygger det at dette er et interessant felt å forske på. Selv mener jeg det ligger en potensiall samfunnsgevinst innenfor en rekke området i å kunne tilby et større idrettslig mangfold. Når det gjelder kampsport konkret, er det liten tvil om at det er færre stuerene "mannlighetsmarkører" i dagens samfunn enn for 60 år siden. "Røffe" og skoletrette 16-åringer hadde mange muligheter til å gjøre legal karriere den gangen, for eksempel ved å dra til sjøs eller jobbe i skogen. På dagens arbeidsmarked kommer det samme segmentet til kort, hvilket fort kan ha negative utfall som blant annet gjenspeiler seg i form av overrerepsentasjon på kriminalstastisikken. Her tror jeg barske idrettsgrener har et stort potensial når det gjelder å utgjøre positive alternativer til kriminelle subkulturer som areaner for fysisk utfoldelse og samhørighet. I den forbindelse er det et uheldig trekk ved vår idrettskultur at disse barske idrettsgrene er politisk omstridte og lite sosialt akseptert mange steder.

Bra innlegg! Dette summerer veldig fint opp mine tanker rundt det her og. Skal selvfølgelig ikke glemme at det også er en rekke jenter som trener og driver med MMA og som trolig drives av mange av de samme mekanismene, men generelt er det jo en aktivitet som appellerer til unge menn i et samfunn der det finnes få "ventiler for maskulin utfoldelse".
AndersBreiflabb
*
Veteran

« Reply #138 on: 21.12.17 at 19:01:25 »

Lurer på hvordan det gikk med han her:)
Chrisoro
*
Forummedlem

Hapkido, Taekwondo, Jiu-Jitsu
« Reply #139 on: 23.12.17 at 14:11:59 »

Han sitter inne etter å ha uprovosert slått ned noen på et utested sånn at han kan få seg en blondine med store pupper. Men i det minste har fengelsoppholdet gitt han tid til å starte sin egen taekwondostil der han har gitt seg delv tiende dan, siden Mudo ikke gikk med på å la han hoppe i gradene selv om han insisterte på at han var minst på sortbeltenivå.

Neida, jeg aner selvsagt ikke noe om hva som har skjedd med han etter at van forsvant, men jeg hadde ikke blitt fryktelig overrasket om virkeligheten ikke var altfor langt unna min fiksjon, sånn med tanke på hvordan han har fremstått på forumet.
Påltergeist
Gammel ørn

« Reply #140 on: 26.12.17 at 07:23:34 »

Lurer på hvordan det gikk med han her:)

En får håpe han vender tilbake til forumet med like sterke overbevisninger, nå når det plutselig er oppe og går litt igjen!
Pages: 1 ... 6 7 8 9 [10] Go Up Print 
Kampforum.no  |  Generelt  |  Selvforsvar (Moderators: Rune Lind, Tormod, Simon Flack)  |  Topic: Selvforsvar - løp vekk « previous next »
Jump to:  

Social sharing