Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
19.07.18 at 06:53:14

Login with username, password and session length
* Home Help Search Login Register
Kampforum.no  |  Disipliner  |  RBSD (Moderator: Simon Flack)  |  Topic: En morsom og intressant analyse av aikido vs mma 0 Members and 1 Guest are viewing this topic. « previous next »
Pages: [1] 2  All Go Down Print

En morsom og intressant analyse av aikido vs mma

Zeppelin
Gjenganger

« on: 27.02.13 at 12:21:12 »

Spennende syn på tema
« Last Edit: 27.02.13 at 12:29:36 by Zeppelin » Logged

I'm so fast that last night I turned off the light switch in my hotel room and was in bed before the room was dark.
Muhammad Ali
Agandhjin
Autentisk Kampentusiast
*
Guru

« Reply #1 on: 27.02.13 at 20:14:38 »

Hans analyse stemmer ikke helt med min erfaring.

Dette med beina som 'pisker'. Dersom man skal 'være med' i et kast, for å unngå skader, så må man gå med kraften. I noen tilfeller krever det at man legger kaster seg med, andre ganger holder det at man velter. Eksempelet hans referer til, er to forskjellige kast. Det ene kastet involverer trekkmanipulasjon, og reorientering av overkroppen. De andre kastene er håndleddsfellinger. Notorisk for å skape høye buer, dersom treningspartner er med på bevegelsen.

Dan Thomas Agandhjin Marceliussen Blogg
Juggernaut Fight Group
AndersBreiflabb
*
Veteran

« Reply #2 on: 27.02.13 at 22:52:59 »

toiletgrab
Zeppelin
Gjenganger

« Reply #3 on: 28.02.13 at 16:21:05 »

Ok, Det var alt dere fikk ut av videoen ?

Anders Brei:
1 MMA er den beste kampformen i verden.
2 MMA er uslåelig i streetfight og alt annet
3.Er du uenig i dette ,har du tydligvis ikke lest regel nr 1og 2.
 boxing
« Last Edit: 28.02.13 at 16:32:06 by Zeppelin » Logged

I'm so fast that last night I turned off the light switch in my hotel room and was in bed before the room was dark.
Muhammad Ali
Agandhjin
Autentisk Kampentusiast
*
Guru

« Reply #4 on: 28.02.13 at 16:30:33 »

Nja...

Dette med at 'Steinar Steingal' sine teknikker fungerer bra mot en med 100% dedikasjon stemmer ikke helt med min erfaring heller. De gitte teknikkene fungerer mot de kjente teknikkene, mellom 'kaster' og 'han-som-blir-kastet'. Aikidio er en optimalisering av et teknisk prinsipp, i et miljø hvor alle faktorer er kjente.

Dette gjør det elegant å se på.

Alle Aikidoutøvere i er velkommen til å komme å lære meg det motsatte, men jeg har visse krav... smile

(....wait for it...)

Juggernaut Fight Group
Agandhjin
Autentisk Kampentusiast
*
Guru

« Reply #5 on: 28.02.13 at 16:34:28 »

Hva fikk du ut av video'n?

Juggernaut Fight Group
AndersBreiflabb
*
Veteran

« Reply #6 on: 28.02.13 at 17:16:30 »

Anders Brei:
1 MMA er den beste kampformen i verden.
2 MMA er uslåelig i streetfight og alt annet
3.Er du uenig i dette ,har du tydligvis ikke lest regel nr 1og 2.
 boxing

Smilyen var det beste jeg kunne komme opp med svar på "analysen" hans. For det første er det en elendig analyse, for det andre er jeg ikke enig i premissene, og for det tredje synes jeg konklusjonen var spekulativ, lite gjennomtenkt og biased.

HVa tenker du, zeppelin? Hva gjorde at denne analysen var "morsom og interessant" for deg?
Zeppelin
Gjenganger

« Reply #7 on: 28.02.13 at 17:48:18 »

Anders .. jo nå skal du høre: Det er tilstrekkelig for en sluttning at man forsøker å fremme en påstand(konklusjon) som sann ved hjelp av andre utsagn som utgjør argumentet (dvs premissene)
i daglig tale vil svar på spørsmålet om en påstand "hvordan veit du det " ofte være en slutning.
For at en gruppe utsagn skal utgjøre en slutning, er det ikke nødvendig(men selvfølgelig  ønskelig ) at premissene er sanne eller vel funderte.
Ulike premisser kan gi svakere eller sterkere støtte til samme konklusjon.
En god sluttning viser at konklusjonen er sann eller sansynlig i lys av premissene.
Det finnes to betingelser for en god slutning: arumentets holdbarhet+argumentets relevans= argumentet har høy beviskraft.
Argumentets holdbarhet:premissene er sanne.
Argumentets relevans:premissene støtter konklusjonen.
Sanne premisser gir grunn til å godta at konklusjonen er sann- dvs slutningen er slik at hvis du godtar premissene, så bør du godta konklusjonen.

Alle mennesker er dødelige
Håkon er et menneske
Håkon er dødelig

Steiner kan ikke fly
Håkon Kan ikke fly
Håkon er en stein
« Last Edit: 28.02.13 at 18:11:07 by Zeppelin » Logged

Muhammad Ali
Zeppelin
Gjenganger

« Reply #8 on: 28.02.13 at 17:50:31 »

Alle Aikidoutøvere i er velkommen til å komme å lære meg det motsatte, men jeg har visse krav...

anyone

Muhammad Ali
AndersBreiflabb
*
Veteran

« Reply #9 on: 28.02.13 at 18:10:24 »

Anders .. jo nå skal du høre: Det er tilstrekkelig for en sluttning at man forsøker å fremme en påstand(konklusjon) som sann ved hjelp av andre utsagn som utgjør argumentet (dvs premissene)
i daglig tale vil svar på spørsmålet om en påstand "hvordan veit du det " ofte være en slutning.
For at en gruppe utsagn skal utgjøre en slutning, er det ikke nødvendig(men selvfølgelig  ønskelig ) at premissene er sanne eller vel funderte.
Ulike premisser kan gi svakere eller sterkere støtte til samme konklusjon.
En god sluttning viser at konklusjonen er sann eller sansynlig i lys av premissene.
Det finnes to betingelser for en god slutning: arumentets holdbarhet+argumentets relevans= argumentet har høy beviskraft.

Der bekreftet du vel akkurat det jeg tenkte. Takk smile
Zeppelin
Gjenganger

« Reply #10 on: 28.02.13 at 18:12:48 »

Der bekreftet du vel akkurat det jeg tenkte. Takk
du glemte dette Anders
Sanne premisser gir grunn til å godta at konklusjonen er sann- dvs slutningen er slik at hvis du godtar premissene, så bør du godta konklusjonen.

Alle mennesker er dødelige
Håkon er et menneske
Håkon er dødelig

Steiner kan ikke fly
Håkon Kan ikke fly
Håkon er en stein

Muhammad Ali
Zeppelin
Gjenganger

« Reply #11 on: 28.02.13 at 18:17:27 »

Og for ikke å glemme at : ny relevant informasjon kan styrke en slutning eller svekke den og dermed gi støtte til en slutning med motsatt eller forenlig konklusjon

Muhammad Ali
Zeppelin
Gjenganger

« Reply #12 on: 28.02.13 at 18:31:52 »

Hva fikk du ut av video'n?
Jo 2 ting  : Hva man ser og hva man tror man ser.
Iakttagelsesutsagn er feilbarlige og kan dermed være tvilsomme- feks motstridende øyenvitneutsagn om demonstrasjoner etc

Muhammad Ali
AndersBreiflabb
*
Veteran

« Reply #13 on: 28.02.13 at 18:42:00 »

Jeg godtar ikke premissene for sammenligningen. De er søkte og lite holdbare. Jeg finner ingen læringsverdi i dem, da den som står for analysene tydeligvis ikke vet hva han prater om. Jeg ville ikke engang kalt det en analyse, for en analyse stiller visse krav til objektivitet og struktur. Her er det løse slutninger ført sammen i et sammensurium av argumenter.

Det minner meg om konspirasjonsretorikk.
Zeppelin
Gjenganger

« Reply #14 on: 28.02.13 at 18:44:47 »

Hva man ser og hva man tror man ser.
Iakttagelsesutsagn er feilbarlige og kan dermed være tvilsomme- feks motstridende øyenvitneutsagn om demonstrasjoner etc
 igjen din analyse er basert på overnevnte .

Insert Quote

Jeg godtar ikke premissene for sammenligningen. De er søkte og lite holdbare. Jeg finner ingen læringsverdi i dem, da den som står for analysene tydeligvis ikke vet hva han prater om. Jeg ville ikke engang kalt det en analyse, for en analyse stiller visse krav til objektivitet og struktur. Her er det løse slutninger ført sammen i et sammensurium av argumenter.

Det minner meg om konspirasjonsretorikk.

Muhammad Ali
Pages: [1] 2  All Go Up Print 
Kampforum.no  |  Disipliner  |  RBSD (Moderator: Simon Flack)  |  Topic: En morsom og intressant analyse av aikido vs mma « previous next »
Jump to:  

Social sharing