Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
24.06.18 at 08:20:57

Login with username, password and session length
* Home Help Search Login Register
Kampforum.no  |  Generelt  |  Selvforsvar (Moderators: Rune Lind, Tormod, Simon Flack)  |  Topic: "Foot sweeps" 0 Members and 1 Guest are viewing this topic. « previous next »
Pages: 1 [2]  All Go Down Print

"Foot sweeps"

Påltergeist
Gammel ørn

« Reply #15 on: 07.03.13 at 21:08:17 »

Mange gode tilbakemeldinger her!

Påstanden min om at feiinger ikke krever noen særlig finmotorikk, var nok muligens litt for dristig. Uten å være altfor stødig med den faglige terminologien, vil jeg tro at grensen for hva som regnes som "grovmotorisk" er litt annerledes på trening enn i en kaotisk og opphetet selvforsvarssituasjon. Hva jeg mestrer på trening og hva jeg mestrer i kamp, er jo to vidt forskjellige ting.

I sparringssammenheng (K1-regler, først og fremst)  har jeg imidlertid fått til slike feiinger relativt fort og greit -- etter å ha lært teknikken via youtube. biggrin Det er da snakk om en ren fotfeiing, altså uten bruk av hender -- i motsetning til slik teknikken vanligvis anvendes i judo. Denne teknikken fungerer først og fremst mot fremste fot, dersom:
* Motstanderen er på vei fremover, og foten er på vei ned.
* Eventuelt hvis en får motstanderen til å legge seg bakover, og derfor overføre (mesteparten av) tyngden til bakerste fot.

Machida har en fin demonstrasjon av sistnevnte teknikk her:

Kilo Papa
**
Stuntposter

« Reply #16 on: 08.03.13 at 20:59:58 »

Brukt footsweeps i jobbsammenheng her også (politi). Funka bra det smile Nå skal det sies at det er lettere å footsweepe en full kranglefant enn en dreven grappler på matta!
Påltergeist
Gammel ørn

« Reply #17 on: 08.02.15 at 12:54:19 »

Gary Turner er/var såpass rå til å feie at jeg tillater meg å poste i denne gamle tråden igjen:

#Invalid YouTube Link#
Påltergeist
Gammel ørn

« Reply #18 on: 08.02.15 at 12:55:26 »

Får nesten gjøre et nytt forsøk:

https://www.youtube.com/watch?v=ay8BYrTdfTY
Pages: 1 [2]  All Go Up Print 
Kampforum.no  |  Generelt  |  Selvforsvar (Moderators: Rune Lind, Tormod, Simon Flack)  |  Topic: "Foot sweeps" « previous next »
Jump to:  

Social sharing