Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
24.11.17 at 19:13:12

Login with username, password and session length
* Home Help Search Login Register
Kampforum.no  |  Generelt  |  Treningsrelatert (Moderator: Tormod)  |  Topic: Noen som har erfaring med denne? 0 Members and 1 Guest are viewing this topic. « previous next »
Pages: [1] Go Down Print

Noen som har erfaring med denne?

AndersBreiflabb
*
Veteran

« on: 29.05.13 at 22:28:53 »

Merker at fleksibiliteten ikke er det samme som den en gang var. Har blitt eldre - og stivere. Har vel ikke vært den flinkeste i klassen til å tøye heller. Men nå skal jeg gjøre noe med det.

Anskaffet meg denne: Sang H. Kim: Ultimate Flexibility. Egentlig en bok, men som også har blitt en treningsvideo. Eller det er tre videoer, easy, moderate og intense. Det er thai chi lignende-øvelser med fokus på stretching osv. Har begynt å kjøre den hver kveld (20 min) og lurer på om noen har erfaring med denne eller lignende.

Hvor lenge holdt dere eventuelt på, hvor raskt kom resultatene - eller kom det noen resultater? smile
Frode-Falch
Dr Low kick
*
Veteran

Practice makes perfect only if u practice perfect.
« Reply #1 on: 04.06.13 at 16:36:14 »

Jeg har ikke sett denne. Men jeg tror jeg vet hvor du "anskaffet" deg denne DVDen, så jeg skal gjøre det samme.

Når det er sagt, så er stretching og fleksibilitet på samme måte som det meste i kampsport og treningsverdenen: det enkle med tid/smerte-krevende teknikkene, er de som funker best.

Det er i menneske sin natur å søke snarveier. Enten det er til slanking, kampferdigheter, eller annet.

smile

AndersBreiflabb
*
Veteran

« Reply #2 on: 04.06.13 at 22:18:24 »

Jeg har ikke sett denne. Men jeg tror jeg vet hvor du "anskaffet" deg denne DVDen, så jeg skal gjøre det samme.

Når det er sagt, så er stretching og fleksibilitet på samme måte som det meste i kampsport og treningsverdenen: det enkle med tid/smerte-krevende teknikkene, er de som funker best.

Det er i menneske sin natur å søke snarveier. Enten det er til slanking, kampferdigheter, eller annet.

smile

Ja, du vet hvor du skal lete smile Denne er langt ifra smertefri, snarere tvert imot. Jeg er helt enig angående det at mange søker snarveier, derfor forsøker jeg også og ikke gjøre det. Men litt enklere å tøye/stretche når man kan følge et fast program. Da må man holde på så-og-så lenge uten at man tar snarveier og "gir opp".

Nå har jeg kjørt dette i en uke og jeg merker allerede at jeg er vesentlig bedre i rygg, skuldre og nakke. Smertene jeg har hatt de siste årene har nesten forsvunnet. Har kjørt på easy og moderat ved siden av vanlig trening og skal kjøre "intensivt" på treningsfrie dager. Anbefales foreløpig fra min side iallefall!
Frode-Falch
Dr Low kick
*
Veteran

Practice makes perfect only if u practice perfect.
« Reply #3 on: 04.06.13 at 22:33:33 »

Interessant. Som revmatiker, så er stretching en viktig del av hverdagen min. Men de vanlige rutinene blir jo litt kjedelige innimellom. Så jeg skal teste denne.

AndersBreiflabb
*
Veteran

« Reply #4 on: 04.06.13 at 22:40:50 »

Interessant. Som revmatiker, så er stretching en viktig del av hverdagen min. Men de vanlige rutinene blir jo litt kjedelige innimellom. Så jeg skal teste denne.

Ja, og dette er stretching iblandet corestyrke, fleksibilitet, bevegelighet, sirkulasjon, pusteteknikk osv. Tar 20 minutter og jeg har merket stor forskjell etter bare en uke i forhold til smerter og "vondter". Kan ikke si jeg har blitt så mye mykere enda, men det kommer kanskje. (Og så må jeg bli flinkere til å tøye mer konvensjonelt også etter trening)
Pages: [1] Go Up Print 
Kampforum.no  |  Generelt  |  Treningsrelatert (Moderator: Tormod)  |  Topic: Noen som har erfaring med denne? « previous next »
Jump to:  

Social sharing