Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
19.07.18 at 07:00:11

Login with username, password and session length
* Home Help Search Login Register
Kampforum.no  |  Disipliner  |  RBSD (Moderator: Simon Flack)  |  Topic: Forskjell mellom Krav Maga og Defendo 0 Members and 1 Guest are viewing this topic. « previous next »
Pages: [1] Go Down Print

Forskjell mellom Krav Maga og Defendo

Gone with the wind
Veteran

« on: 14.06.13 at 15:18:25 »

Hva er egentlig forskjellen mellom Krav Maga og Defendo? Hvilken forskjellige prinsipper bruker de? Hva er den største forskjellen?

For meg virker det som om det bygger på så og si det samme av prinsipper og teknikker.

Nanbudo, Kickboxing, Grappling

"There is no pact between lions and men"
Frode-Falch
Dr Low kick
*
Veteran

Practice makes perfect only if u practice perfect.
« Reply #1 on: 14.06.13 at 18:02:09 »

Jeg skal være forsiktig med å påstå noe, siden jeg ikke trener noen av de. Men jeg tror begge inneholder både striking og bakkekamp. Men forskjellen er at mens Krav Maga legger mest vekt på striking (slag, spark, knær, albuer), så er Defendo mere fokusert på grappling.

Men som alle RBSD burde ha, så har begge systemer både striking og grappling. Det er bare forskjell på hva de vektlegger mest.

J. Brenna
**
Stuntposter

Keep it simple
« Reply #2 on: 15.06.13 at 21:24:29 »

Den store forskjellen mellom mellom Krav Maga og Defendo, er at KM i større grad er orientert mot å knuse motstanderen med slag, albuer knær osv, mens Defendo har et større kontrollfokus gjennom stående grapling og ikke minst bakke. Outfighten er helt lik, da den er bokseorientert gjennom stands og slagteknikk.

Den Defendoen jeg underviser kommer fra Canada (IDF) hvor man har studert utelivsrelatert vold. Der har man konkludert med at de fleste konflikter starter med en kort outfight (i et par sekunder), mens resten foregår i clinch og bakke. Derfor fokuserer man mer på infight og bakke enn KM. Hvis jeg skal undervise noen systemer jeg har tro på innen  kontrollyrker, så hadde jeg helt klart anbefalt Defendo. Hvis jeg skal undervise en 50 kg. jente i selvforsvar, så hadde jeg helt klart anbefalt KM.

Disse to systemene er imidlertid komplimenterende og gir en større spennvidde i verktøykista. Defendo har særlig fanget en del interesse fra erfarne KM utøvere, som ønsker noe mer i sin trening. De fleste instruktørene i Defendo i Europa har derfor lang KM bakgrunn.

Johnny Brenna
www.defendo-norway.com
sulim
Forumavhengig

VENI. VIDI. VICI.
« Reply #3 on: 18.06.13 at 11:19:49 »

Den store forskjellen mellom mellom Krav Maga og Defendo, er at KM i større grad er orientert mot å knuse motstanderen med slag, albuer knær osv, mens Defendo har et større kontrollfokus gjennom stående grapling og ikke minst bakke. Outfighten er helt lik, da den er bokseorientert gjennom stands og slagteknikk.

Den Defendoen jeg underviser kommer fra Canada (IDF) hvor man har studert utelivsrelatert vold. Der har man konkludert med at de fleste konflikter starter med en kort outfight (i et par sekunder), mens resten foregår i clinch og bakke. Derfor fokuserer man mer på infight og bakke enn KM. Hvis jeg skal undervise noen systemer jeg har tro på innen  kontrollyrker, så hadde jeg helt klart anbefalt Defendo. Hvis jeg skal undervise en 50 kg. jente i selvforsvar, så hadde jeg helt klart anbefalt KM.

Disse to systemene er imidlertid komplimenterende og gir en større spennvidde i verktøykista. Defendo har særlig fanget en del interesse fra erfarne KM utøvere, som ønsker noe mer i sin trening. De fleste instruktørene i Defendo i Europa har derfor lang KM bakgrunn.

Johnny Brenna
www.defendo-norway.com

hei, ville prøve en Defendo økt for lenge nå, kjører dere faste økter? Og er d mulig for en som ikke e medlem å joine en dag (prøve time?) Snakker ikke om medlemskap men alltid vært interresert i selvforsvar.
J. Brenna
**
Stuntposter

Keep it simple
« Reply #4 on: 18.06.13 at 20:59:35 »

Bare å komme innom en trening. Men nå har vi tatt sommerferie frem til medio august. Følg med på:

www.defendo-norway.com og http://www.facebook.com/defendo.norway?ref=tn_tnmn

så kommer oppstartsdato der.

Johnny Brenna
Defendo Norway
sulim
Forumavhengig

VENI. VIDI. VICI.
« Reply #5 on: 18.06.13 at 23:09:14 »

Bare å komme innom en trening. Men nå har vi tatt sommerferie frem til medio august. Følg med på:

www.defendo-norway.com og http://www.facebook.com/defendo.norway?ref=tn_tnmn

så kommer oppstartsdato der.

Johnny Brenna
Defendo Norway

takk
Gone with the wind
Veteran

« Reply #6 on: 20.06.13 at 13:37:15 »

Er det fortsatt defendo i Sande?

protect
Gjenganger

« Reply #7 on: 20.06.13 at 17:25:40 »

Det er sommerferie i Sande også nå. Vi har noen utendørstreninger i løpet av sommeren bare.
Oppstart blir i løpet av august igjen.

Mvh
Petter

Petter Nilsen.
www.ordensvakter.com
Defendo Norway.
In the heat of battle, you will not rise to the occasion; you will default to your level of training. Improvise, adapt and overcome.
Gone with the wind
Veteran

« Reply #8 on: 20.06.13 at 20:14:08 »

Okay =) Helt tilfeldig at jeg fant ut at det er Defendo i Sande. Desverre har jeg ikke funnet det ut før, for dere har vel holdt det gående siden 2011?

Mulig å få være med på et par prøvetimer? Bor jo i Holmestrand så dette er jo absolutt det beste i nærheten.

blir det trent fullkontakt forresten eller går det mest i driller og teknikk?

protect
Gjenganger

« Reply #9 on: 21.06.13 at 06:31:27 »

Har holdt på en stund nå ja.

Jada, fullt mulig å bli med. Vi har en facebookgruppe hvor vi legger ut når vi har treninger i sommer.
Søk opp: Defendo Norway. Avd Sande

Vi pleier å dele treningene våre opp i to deler.

Del 1 er ren Defendotrening, med fokus på teknikker og hvordan implementere de inn i diverse scenarioer.
De fleste som trener hos oss har bakgrunn fra vekter/ordensvaktyrket,(siden jeg driver ett vaktselskap) slik at vi har mye fokus på å komme til en kontrollposisjon.

Del 2 har mere fokus på selvforsvar.
Der jobber vi mer på hvordan vi skal unngå å havne i "ekle" situasjoner, og hva man bør/kan gjøre hvis man skulle havne der.
Mer fokus på "mindset" og holdning enn på rene teknikker.
Gjerne mot flere motstandere.

Kontaktnivået er gjerne så høyt vi klarer å få det, uten å få de største skadene.
Har sett at vi gjerne havner tett oppimot fullkontakt eller mere  smile

Hadde vært hyggelig om du tok turen en gang.

Petter Nilsen.
www.ordensvakter.com
Defendo Norway.
In the heat of battle, you will not rise to the occasion; you will default to your level of training. Improvise, adapt and overcome.
Gone with the wind
Veteran

« Reply #10 on: 21.06.13 at 18:59:15 »

Det høres bra ut =) Jeg jobber selv i vekteryrket på en del utsatte objekter så mer trening på selvforsvar og kontroll hadde vært mitt i blinken smile

king rex
*
Forummedlem

« Reply #11 on: 14.06.18 at 23:59:52 »

HVOR ER SANDE confused_1 confused_1
Påltergeist
Gammel ørn

« Reply #12 on: 26.06.18 at 07:18:04 »

HVOR ER SANDE confused_1 confused_1

Det ligger i Vestfold, på grensen til Buskerud. smile

https://no.wikipedia.org/wiki/Sande_(Vestfold)
Pages: [1] Go Up Print 
Kampforum.no  |  Disipliner  |  RBSD (Moderator: Simon Flack)  |  Topic: Forskjell mellom Krav Maga og Defendo « previous next »
Jump to:  

Social sharing