Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
18.10.18 at 00:43:18

Login with username, password and session length
* Home Help Search Login Register
Kampforum.no  |  Disipliner  |  Mudo  |  Topic: Spørsmål 0 Members and 1 Guest are viewing this topic. « previous next »
Pages: [1] Go Down Print

Spørsmål

Vic86
*
Forummedlem

« on: 24.08.13 at 10:08:42 »

Hej. Är ny här på forumet. Jag tränar inte i  Mudo, men har en pojkvän som utbildats i Mudo. Är det sant att en tjej på 19år graderte seg til  4 dan i taekwondo i Mudo? Är inte det lite ung för att vara en master? också hört att vissa tränade ett år och graderade seg till 1 dan i Hapkido, de hadde  svart belte i taekwondo från tidigare men tycker att det verkar konstigt. Jag tar säkert fel. men tycker att det verkar lite konstigt bara. Även om jag tränade i Sverige i fem år för 1 dan Wtf. Sorry for my swedish/norwegian
Mvh Victoria  smile
Gibson
« Reply #1 on: 25.08.13 at 09:52:58 »

Hei! Ja, det stemmer, men hun hadde trent siden hun var veldig liten også TKD følger master-tittelen med 4. dan, hvertfall hos Mudo.

De flinkeste i TKD har hatt mulighet til å kjøre intensivkurs i HKD siden de er så nært beslektet og året avsluttes med dan-gradering. De som består får 1. dan, de som ikke består får rødt belte.
Vic86
*
Forummedlem

« Reply #2 on: 25.08.13 at 11:27:27 »

Visste inte att det gikk ann. Då måste de vel vara väldigt duktiga: 19 år 4dan, 15 år 3 dan, dan 2 12år, 10år 1dan? Mycket imponerande :-)

anledningen till att jag frågar är att jag hörde detta och trodde inte riktigt på det, vet inte varför men:-P tror att det bara verkade som om folk bara gick snabbt upp i graderna, men er de duktiga så det är inte konstigt :-)

Tack för svaret :-)
JR
Forumavhengig

柔道 - 태권도 - 회전무술
« Reply #3 on: 26.08.13 at 09:05:54 »

19 åring med 4. dan er ganske spesielt etter norsk standard ja, vil anta hun må være den første i Norge som har fått det.
Noen som vet når hun startet å trene?

Minstekrav til alder finner man her forresten.
http://www.kukkiwon.or.kr/english/examination/examination08.jsp

Judo - Taekwondo - ex Hoi Jeon Moo Sool - whatever
Werner
*
Forumavhengig

« Reply #4 on: 26.08.13 at 22:23:12 »

Om vi snakker om samme person, så startet hun å trene når hun var 4 år gammel. Tok 1.poom som 9-åring. 4.dan som 19-åring. En 15 år lang reise.
Det skal også sies at hele familien trener TKD og at faren er enda høyere gradert smile

Werner Lindgård. WTF Taekwondo - http://www.keumgangteam.net
Déjà Moo: The feeling you've heard this bull before.
Pages: [1] Go Up Print 
Kampforum.no  |  Disipliner  |  Mudo  |  Topic: Spørsmål « previous next »
Jump to:  

Social sharing