Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
24.05.18 at 22:36:31

Login with username, password and session length
* Home Help Search Login Register
Kampforum.no  |  Generelt  |  Diverse (Moderators: Johannes Ibel, Agandhjin)  |  Topic: Er kampsport noe for meg? evt. hvilken? 0 Members and 1 Guest are viewing this topic. « previous next »
Pages: [1] Go Down Print

Er kampsport noe for meg? evt. hvilken?

sijaka
*
Forummedlem

« on: 14.09.13 at 22:31:50 »

Hei, er en 22 år gammel gutt bosatt i Tromsø.
Jeg vurderer å starte med kampsport, mest for å komme meg i form, men også for å vite at man skal kunne takle en vanskelig situasjon om man skulle havne i en slik, i skrivende stund har jeg ikke gjort det enda og planlegger det heller ikke.
Hoved problemet mitt når det kommer til valg er at jeg jobber turnus på båt, noe som gjør at jeg er på jobb og borte i 5 uker av gangen, dette gjore at jeg også har vurdert treningssenter selv om det ikke appelerer like sterkt for meg.
Er vel i relativt dårlig form, og kondisen er trasig, maxer ut på 15 chinup's og 80min når jeg løper mila (testet litt ut om bord på treningsrommet). Av fasiliteter på båten har vi et vektrom, et kondisrom, en punchingbag og en speedbag, om dette gir noe nyttig info.
hovedmålet mitt er å finne en ny hobby som vil forbedre både form, selvtilitt og som jeg kan ha det gøy i, resten, som belter og ritualer gir jeg meg bæng i Tongue

hvor mye tid som skal settes av er ikke helt klart enda, men med et godt treningsopplegg er jeg villig til å ofre rundt 3-5 ettermidager i uken (med forbehold om forandring avhengig av lengden på øktene Tongue )
Agandhjin
Autentisk Kampentusiast
*
Guru

« Reply #1 on: 15.09.13 at 08:44:19 »

Hva kunne du tenke deg; a) Boxing/Kickboxing , b) Bryting/Grappling, eller c) En blanding av a/b (MMA)?

Dan Thomas Agandhjin Marceliussen Blogg
Juggernaut Fight Group
sijaka
*
Forummedlem

« Reply #2 on: 15.09.13 at 12:21:47 »

en blanding hadde sikkert vært det beste, både for  å få god variasjon men også for å ikke bli bundet opp i en stilart. vet at det om bord ikke arrangeres noe sparring da det ikke er tilgjengelig areal for dette og utstyr som underlagsmatter ikke er tilgjengelig. Har vurdert boxing og/eller kickboxing da vi har noe utstyr for å trene dette på egenhånd om bord, her er det i hoovedsak valgets kval kommer inn, vil jo gjerne trene noe jeg kan trene på alene mens jeg er på jobb (om jeg ikke klarer og lure noen med meg), slik at jeg ikke får en lagg på 5 uker uten trening.
AndersBreiflabb
*
Veteran

« Reply #3 on: 15.09.13 at 14:35:53 »

Har dere noe tilgjengelig plass ombord der man feks kan legge ut matter? Hadde det vært meg, så hadde jeg gått til innkjøp av 12 kvm med puslespill-matter, funnet en kollega som var interessert og feks gått igjennom Gracie Combatives eller andre gode basic online-instruksjoner. Mattene kan pakkes sammen og ut til hver økt, alt man trenger er en bærbar pc eller nettbrett for instruksjoner og verdien man får igjen er bra i forhold til både trening, selvforsvar og "ha-det-artig faktor".

Man kan trene akkurat så seriøst man vil, og man kan trene det overalt, så fremt man har noen kvadratmeter tilgjengelig.
Frode-Falch
Dr Low kick
*
Veteran

Practice makes perfect only if u practice perfect.
« Reply #4 on: 15.09.13 at 17:38:13 »

De har vel MMA i Tromsø?

sijaka
*
Forummedlem

« Reply #5 on: 15.09.13 at 21:20:48 »

kan frigjøre plass på dekk, men er lite gunstig med tanke på vær (vind pluss matter) Tongue ellers er det vanskelig å hente noe ellers.. hadde vi bare hatt lasterom blush
er vanskelig å finne en sparrepartner også da de forskjellige nasjonalitetene og departementene har litt varierende ordning om bord (hovedsaklig turnuslengde) som gjør at de ofte er rimelig utslitt etter vakt. tenker det beste jeg kan gjøre per nå er å starte med noe, tror vi har mma i tromsø og så se om jeg klarer å få litt tilrettelagt om bord neste jobbperiode og få loddet litt stemning. om flere vil er det enklere å få frigjort areal smile
sulim
Forumavhengig

VENI. VIDI. VICI.
« Reply #6 on: 17.09.13 at 20:09:44 »

mma Tromsø, meget bra instruktør.
Pages: [1] Go Up Print 
Kampforum.no  |  Generelt  |  Diverse (Moderators: Johannes Ibel, Agandhjin)  |  Topic: Er kampsport noe for meg? evt. hvilken? « previous next »
Jump to:  

Social sharing