Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
21.04.18 at 18:10:55

Login with username, password and session length
* Home Help Search Login Register
Kampforum.no  |  Disipliner  |  Andre (Moderator: Johannes Ibel)  |  Topic: Polske riddere gir fult trøkk 0 Members and 1 Guest are viewing this topic. « previous next »
Pages: [1] Go Down Print

Polske riddere gir fult trøkk

VW
Forumavhengig

« on: 25.09.13 at 08:01:24 »

Jøye meg!

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=iIaHeK9f3YY&desktop_uri=%2Fwatch%3Ffeature%3Dplayer_embedded%26v%3DiIaHeK9f3YY&app=desktop

(Hm. Får ikke lagt inn direkte link.)
« Last Edit: 25.09.13 at 08:03:46 by VW » Logged

Training is a process of recognizing and realizing, not imitating and accumulating - Sam Chin
Agandhjin
Autentisk Kampentusiast
*
Guru

« Reply #1 on: 25.09.13 at 12:00:12 »

Blir mye sløgging når man har så mye rustning, men fy søren å moro det så ut! Det så allikevel ut som endel teknisk iblant all herjingen. I dette klippet kan man spekulere i hvordan riddere oftere ble spyd, enn med sverd.

Dan Thomas Agandhjin Marceliussen Blogg
Juggernaut Fight Group
VW
Forumavhengig

« Reply #2 on: 25.09.13 at 13:52:37 »

Ja, syntes det tekniske nivået så veldig bra ut. Men en ting er nå duellene, en mot en. Men mellèen lengre ut i klippet- dæven døtte, får litt inntrykk av kaoset som må ha rådet på slagmarken. I tillegg ser man jo knapt noen ting.

Lurer litt på hvor mye skader de gutta der pådrar seg, da. Må jo bli en del.

Training is a process of recognizing and realizing, not imitating and accumulating - Sam Chin
AndersBreiflabb
*
Veteran

« Reply #3 on: 25.09.13 at 15:07:28 »

Ifølge historiske kilder jeg har lest, så hadde blant annet vikingene så stor suksess med sin "spydformasjon", der de rett og slett løp ned fiendens rekker med skjold osv, for så å drive nærkamp. Slik jeg har forstått det, bestod mye av taktikken av å få fienden "ned på bakken" ved å Bryte/løpe ned motstanderene og deretter fullføre dem.

Veldig spennende å se hvordan kampbildet blir når man legger inn ulike elementer som "tilnærmet fullkontakt", "battlefield" og flere aktører osv. Det regjerende bildet er at det er mye kaos smile
Agandhjin
Autentisk Kampentusiast
*
Guru

« Reply #4 on: 29.09.13 at 20:51:50 »

Jeg nylig kommet i kontakt med en blankvåpengruppe i Agder. Når det kom en eller flere spydbærere i skjoldveggen, så ble det hele mye mer komplisert å forholde seg til! Høy sikkerhet gjør at denne gruppen ikke går i nærheten så hardt som den polske gruppen, men de har mye interessant å lære meg allikevel.

Dan Thomas Agandhjin Marceliussen Blogg
Juggernaut Fight Group
AndersBreiflabb
*
Veteran

« Reply #5 on: 29.09.13 at 23:06:26 »

Med fare for å høres morbid ut, så skal jeg innrømme at jeg skulle ønske det fantes noen klipp fra store slag tilbake i tid. Hvorfor fant de ikke opp videokameraet tidligere? Det hadde nok besvart mange spørsmål smile
mataleao
« Reply #6 on: 06.11.13 at 17:37:28 »

Ifølge historiske kilder jeg har lest, så hadde blant annet vikingene så stor suksess med sin "spydformasjon", der de rett og slett løp ned fiendens rekker med skjold osv, for så å drive nærkamp. Slik jeg har forstått det, bestod mye av taktikken av å få fienden "ned på bakken" ved å Bryte/løpe ned motstanderene og deretter fullføre dem.

Litt som en gresk phalanx-formasjon, altså?
« Last Edit: 06.11.13 at 17:42:11 by Mata Leão » Logged
AndersBreiflabb
*
Veteran

« Reply #7 on: 07.11.13 at 19:05:13 »

Litt som en gresk phalanx-formasjon, altså?

Jepp, samme prinsipp. smile
teresekungfu
*
Forummedlem

« Reply #8 on: 10.12.13 at 17:24:10 »

Med fare for å høres morbid ut, så skal jeg innrømme at jeg skulle ønske det fantes noen klipp fra store slag tilbake i tid. Hvorfor fant de ikke opp videokameraet tidligere? Det hadde nok besvart mange spørsmål smile

Hadde vært litt digg det ja smile
Pages: [1] Go Up Print 
Kampforum.no  |  Disipliner  |  Andre (Moderator: Johannes Ibel)  |  Topic: Polske riddere gir fult trøkk « previous next »
Jump to:  

Social sharing