Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
20.11.17 at 21:52:00

Login with username, password and session length
* Home Help Search Login Register
Kampforum.no  |  Generelt  |  Treningsrelatert (Moderator: Tormod)  |  Topic: Trene hjemme? 0 Members and 1 Guest are viewing this topic. « previous next »
Pages: [1] Go Down Print

Trene hjemme?

VegardT
*
Forummedlem

« on: 10.10.13 at 08:26:55 »

Hei,
Jeg bare tenkte det kunne være en ide, både for min del og kanskje andre også, og skrive litt om hvordan man kan trene på stilarten sin hjemme. Selv har jeg nettopp begynt med Wado-Ryu, og er ikke så skolert i effektive måter å trene hjemme, men jeg ønsker å satse på denne sporten.  Rommet jeg kan trene i hjemme er litt for lite til å kunne utføre kataer uten at man må trikse litt for å få nok plass... bleh Har også vurdert å kjøpe en boksesekk til å få trent spark og slag på den, noen inspill til dette?
Hvordan trener dere hjemme? smile
Og hvordan legger dere opp treningene for å få mest mulig ut av den? smile
« Last Edit: 10.10.13 at 11:23:09 by VegardT » Logged
Gjerding
**
Stuntposter

« Reply #1 on: 17.10.13 at 06:46:03 »

Gjør det så enkelt som mulig å komme i gang. Utstyret jeg trenger henger på veggen i det rommet jeg trener i. Så da tar jeg det ned og trener. Om jeg holder på i tre minutter eller en time spiller ingen rolle. Enkelt og greit. Ellers fysisk trening gjøres på sykkel i marka eller på treningsstudio.

Kakudokan Oslo
Addey
Mr. Nice Guy :)
*
Veteran

It's okay - he's in a happy place now.
« Reply #2 on: 31.10.13 at 13:46:52 »

Har hatt masse hjemmetreningsgreier, alt fra makiwara og andre ting å slå og sparke på (tennisball festet i strikk i tak og gulv funker fint til reaksjonstrening for eksempel) til hoppetau, kettlebells, vekter, treningsmatte, pullupsstang og medisinballer. Felles for all treningen jeg gjør hjemme er at det er supplementtrening. Det vil si at det er enten kondis, styrke, bevegelighet eller rene basicteknikker, altså ting man normalt sett ikke trener nok på på vanlig trening. Som Gjerding sier, keep it simple, og min mening er altså at man bør trene de tingene man burde bli bedre på, men som man ikke bruker tid på under vanlig trening. De fleste av oss vet hvilke aspekter man da bør fokusere på. Kata, sparring og lignende har jeg stort sett ventet med til trening i klubben.

VW
Forumavhengig

« Reply #3 on: 31.10.13 at 14:44:05 »

Siden du trener karate bør du kanskje vurdere å skaffe/lage deg en makiwara.
Ellers så er jo teknikktrening noe som er veldig viktig og som ikke trenger å ta stor plass.
Finmekke på motoren i verkstedet før du tar med bilen på prøvebana ( :

Training is a process of recognizing and realizing, not imitating and accumulating - Sam Chin
AndersBreiflabb
*
Veteran

« Reply #4 on: 01.11.13 at 16:19:19 »

Jeg trener i perioder endel hjemme, men det jeg spesielt fokuserer på er rekreasjonstrening, stabiliserende trening og tøying! I perioder har jeg vært flink og fulgt et tøyeprogram hver dag, og det artige er at alle smerter jeg har knyttet til rygg/skuldre/nakke omtrent blir borte når jeg følger programmet.
HildeE
*
Forummedlem

« Reply #5 on: 12.12.14 at 10:31:57 »

Superbra tips hr :-) Har tenkt på det samme, og trenger litt mer inspirasjon!
Agandhjin
Autentisk Kampentusiast
*
Guru

« Reply #6 on: 12.12.14 at 18:36:47 »

"Learn new things every day"

Dette var en del av mottoet til Crossfit før vet ikke om det er fremdeles, uansett et bra et. Ved å konstant lære nye ting, så vil man alltid aktivisere hjernen, nye deler av kroppen, og velger man riktig aktivitet - forbrenne kcal, bygge muskler, øke bevegelighet, ha det moro.

ALLE med motivasjon for å komme i god form kan klare å komme på en måte å trene hjemme, men mange (de fleste?) stopper ideen med en hærskare av unnskyldninger.... Meg inkludert!

Tongue

Dan Thomas Agandhjin Marceliussen Blogg
Juggernaut Fight Group
Hold Out
*
Forummedlem

« Reply #7 on: 06.01.15 at 18:52:35 »

Da jeg trente Wado hadde konkurranseutøvere boksesekk hjemme. Sensei sa at makiwara og knokepushups ikke var noen vits. Ellers kunne du øve på å slå mot et håndkle for å oppøve kontroll ( håndkleet vil gi deg feedback, men ikke ha annen treningseffekt ).
Pages: [1] Go Up Print 
Kampforum.no  |  Generelt  |  Treningsrelatert (Moderator: Tormod)  |  Topic: Trene hjemme? « previous next »
Jump to:  

Social sharing