Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
21.10.18 at 10:11:55

Login with username, password and session length
* Home Help Search Login Register
Kampforum.no  |  Generelt  |  Film/TV & bilder  |  Topic: Tyrkisk submission wrestler vs Aikido-mester 0 Members and 1 Guest are viewing this topic. « previous next »
Pages: 1 2 [All] Go Down Print

Tyrkisk submission wrestler vs Aikido-mester

AndersBreiflabb
*
Veteran

« on: 15.10.13 at 15:25:12 »

Morsomt klipp som illustrerer hva som skjer når to ulike verdener møtes. Aikido-utøveren er 4. Dan.

Frode-Falch
Dr Low kick
*
Veteran

Practice makes perfect only if u practice perfect.
« Reply #1 on: 15.10.13 at 20:18:48 »

Men men.. Dette er jo ikke en "ekte" aikido kar.. han tar det hele useriøst.. osv osv.. biggrin

AndersBreiflabb
*
Veteran

« Reply #2 on: 15.10.13 at 21:52:14 »

Men men.. Dette er jo ikke en "ekte" aikido kar.. han tar det hele useriøst.. osv osv.. biggrin

Ja, påfallende hvordan disse alltid ender opp på video....Må være mange "uekte" der ute siden de har en tendens til å la seg filme i slike situasjoner smile
perbl
Überauthoratha
*
Veteran

Advarsel, klemfare!
« Reply #3 on: 16.10.13 at 08:39:36 »

Hm, hvem er det egentlig som har hevdet at en Aikidoka skal kunne hevde seg mot en rutinert bryter?

Interessant klipp, og de som utfordra ham tenker sikkert sitt, men hest, død, slå og de greian der smile
« Last Edit: 16.10.13 at 08:41:37 by perbl » Logged

Per B. Løvsletten
Mannen uten x
Veteran

« Reply #4 on: 16.10.13 at 09:37:57 »

Hm, hvem er det egentlig som har hevdet at en Aikidoka skal kunne hevde seg mot en rutinert bryter?

Interessant klipp, og de som utfordra ham tenker sikkert sitt, men hest, død, slå og de greian der smile

Nå om dagen er det nok ikke så mange... men for 15 år siden kunne dette vært et hett topic!

Mr. sexy!
AndersBreiflabb
*
Veteran

« Reply #5 on: 16.10.13 at 17:04:47 »

Nei, det er vel ingen som hevder det her inne nå for øyeblikket, men jeg vet om mange som fortsatt lever i sin lille boble. Se bare på diskusjonene rundt Steven Segal rundt på diverse fora... Overraskende mange som mener han ville hatt gode muligheter mot utøverne han angivelig trener osv...

Poenget er vel at å basere sin trening på koreografert bevegelser uten motstand gjør deg dårlig rustet til å hanskes med motstand, uansett om det er kameratslig bryting eller selvforsvar.
JR
Forumavhengig

柔道 - 태권도 - 회전무술
« Reply #6 on: 17.10.13 at 21:44:46 »

Morsomt klipp som illustrerer hva som skjer når to ulike verdener møtes

Turkish wrestling vs BJJ
http://www.youtube.com/watch?v=0-sXHXrjhUQ

Men men.. Dette er jo ikke en "ekte" BJJ kar.. han tar det hele useriøst.. osv osv.. biggrin

Ja, påfallende hvordan disse alltid ender opp på video....Må være mange "uekte" der ute siden de har en tendens til å la seg filme i slike situasjoner smile
Spent på å om noen tar humoren her *knis*
« Last Edit: 17.10.13 at 21:50:56 by JR » Logged

Judo - Taekwondo - ex Hoi Jeon Moo Sool - whatever
Nightwatch
*
Forummedlem

« Reply #7 on: 18.10.13 at 22:22:18 »

Jeg skal aldri la meg filme mot en tyrkisk submission wrestler :-)
mataleao
« Reply #8 on: 19.10.13 at 00:43:39 »

Morsomt klipp som illustrerer hva som skjer når to ulike verdener møtes

Turkish wrestling vs BJJ
http://www.youtube.com/watch?v=0-sXHXrjhUQ

Men men.. Dette er jo ikke en "ekte" BJJ kar.. han tar det hele useriøst.. osv osv.. biggrin

Spent på å om noen tar humoren her *knis*

En submissionwrestler slår en BJJ-utøver i submissionwrestling. News at ten.

Forøvrig kan jeg garantere at den såkalte BJJ-utøveren, i motsetning til Aikido-utøveren over, garantert ikke er høyt gradert (basert på hvordan han beveger seg). Så poenget ditt faller desverre til jorden, humoristisk ment eller ei.
JR
Forumavhengig

柔道 - 태권도 - 회전무술
« Reply #9 on: 19.10.13 at 15:04:20 »

Mata,
var nok ikke det som var poenget mitt.. det var heller noe sånn som dette:
En submissionwrestler slår en Aikido-utøver i submissionwrestling. News at ten.
Innrømmer at humoren der nok var ganske dårlig, poenget var å spille på det absurde.
Som Perbl er inne på, denne hesten er så død og skamslått at det går ikke ann å snakke seriøst om det lenger.

At Anders og Frode sitter og disser de som liksom vil finne på å forsvare dette blir for meg bare rart. Har dere sett noen si disse tingene seriøst de siste fem+ årene?

Tross alt, ikke en gang de på klippet leet et øyelokk? Hvorfor skal da noen andre det?

Judo - Taekwondo - ex Hoi Jeon Moo Sool - whatever
AndersBreiflabb
*
Veteran

« Reply #10 on: 20.10.13 at 14:32:12 »

Mata,
var nok ikke det som var poenget mitt.. det var heller noe sånn som dette:
En submissionwrestler slår en Aikido-utøver i submissionwrestling. News at ten.
Innrømmer at humoren der nok var ganske dårlig, poenget var å spille på det absurde.
Som Perbl er inne på, denne hesten er så død og skamslått at det går ikke ann å snakke seriøst om det lenger.

At Anders og Frode sitter og disser de som liksom vil finne på å forsvare dette blir for meg bare rart. Har dere sett noen si disse tingene seriøst de siste fem+ årene?

Tross alt, ikke en gang de på klippet leet et øyelokk? Hvorfor skal da noen andre det?

Sarkasmen din faller på sin egen urimelighet. En submission wrestler slår en annen? Det står alltid igjen en vinner, en må tape. Du bruker feil virkemiddel for å illustrere ditt poeng smile (Som du oppklarer i andre innlegg til være "den skamslåtte hesten")

Poenget er at slike videoer fortsatt er høyst reelle. Mange stiller fortsatt de samme spørsmålene vi kjeglet om for 10 år siden her inne. Dette er en video. Om det ikke er noen diskusjon, så blir denne tråden stående tom. Og forumet fortsetter like tamt som det har gjort de siste årene. Snart er det ingenting å diskutere.
Addey
Mr. Nice Guy :)
*
Veteran

It's okay - he's in a happy place now.
« Reply #11 on: 30.10.13 at 22:11:05 »

Snart er det ingenting å diskutere.

Noe dette forumet viser, dessverre...

AndersBreiflabb
*
Veteran

« Reply #12 on: 01.11.13 at 16:21:12 »

Snart er det ingenting å diskutere.

Noe dette forumet viser, dessverre...

Det er klart det er fordeler ved å være mer "enig" om ting her inne, men jeg savner litt mer diskusjonslyst blant deltagerne. Nå var det tydeligvis ingen interesse for å diskutere dette, og det er i og for seg greit, men om man aldri skal diskutere tematikk man "har diskutert før", så går vi snart tom for temaer smile
Gjerding
**
Stuntposter

« Reply #13 on: 03.11.13 at 20:37:44 »

De skal ha cred for å stille opp mot han grapleren da. Den type grapling er jo ikke akkurat fokus i aikido.

Kakudokan Oslo
Agandhjin
Autentisk Kampentusiast
*
Guru

« Reply #14 on: 04.11.13 at 11:00:04 »

Noen stiler er spesialister, noen er atletiske, noen er estetiske, noen er effektive, noen bygger trygghetsfølese, andre bygger ego, noen handler om historie, noen om kultur... Ingen er alt!

Dan Thomas Agandhjin Marceliussen Blogg
Juggernaut Fight Group
AndersBreiflabb
*
Veteran

« Reply #15 on: 04.11.13 at 15:06:30 »

De skal ha cred for å stille opp mot han grapleren da. Den type grapling er jo ikke akkurat fokus i aikido.

Enig. Og det så ut som alle parter hadde det gøy og koste seg.
AndersBreiflabb
*
Veteran

« Reply #16 on: 04.11.13 at 15:07:08 »

Noen stiler er spesialister, noen er atletiske, noen er estetiske, noen er effektive, noen bygger trygghetsfølese, andre bygger ego, noen handler om historie, noen om kultur... Ingen er alt!

Det er veldig sant. Og bra er det. Men var det et "statement" eller et argument for noe?
Addey
Mr. Nice Guy :)
*
Veteran

It's okay - he's in a happy place now.
« Reply #17 on: 06.11.13 at 10:10:32 »

Det er veldig sant. Og bra er det. Men var det et "statement" eller et argument for noe?

Er det ikke litt begge deler? Det er i hvert fall bra å innse at det er slik. Hvorvidt alle som bedriver en kampsport klarer å sette sin tilnærming til sporten i den rette kategorien av de DT nevner (og sikkert flere også) er vel kanskje det store spørsmålet her. Klarer man å være ærlig med seg selv, og ikke tro at man driver på med noe man ikke driver med?

AndersBreiflabb
*
Veteran

« Reply #18 on: 06.11.13 at 17:13:56 »

Er det ikke litt begge deler? Det er i hvert fall bra å innse at det er slik. Hvorvidt alle som bedriver en kampsport klarer å sette sin tilnærming til sporten i den rette kategorien av de DT nevner (og sikkert flere også) er vel kanskje det store spørsmålet her. Klarer man å være ærlig med seg selv, og ikke tro at man driver på med noe man ikke driver med?

Jeg tror det er det vanskeligste aspektet. Veldig får jeg kjenner som trener en-eller-annen-form for kampsport vil kategoriseres som "estetisk", "historisk" eller "kulturelt" uten at også andre kategorier kommer inn med tyngde. Senest igår så jeg postere fra både TKD og Karate som proklamerte med selvforsvar som et av de tyngste punktene i markedsføringen. Jeg ville være svært uenig i at man driver med "selvforsvar" i den gjengse TKD eller Karate-klubb.
Gjerding
**
Stuntposter

« Reply #19 on: 06.11.13 at 19:07:14 »

Driver med noe som jeg vil kategorisere som kulturell, historisk og estetisk. Men nå vil jeg ikke kategorisere det som hverken kampsport og ihvertfall ikke selvforsvar, så det gjelder vel ikke.

Kakudokan Oslo
Pages: 1 2 [All] Go Up Print 
Kampforum.no  |  Generelt  |  Film/TV & bilder  |  Topic: Tyrkisk submission wrestler vs Aikido-mester « previous next »
Jump to:  

Social sharing