Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
18.10.18 at 07:08:42

Login with username, password and session length
* Home Help Search Login Register
Kampforum.no  |  Generelt  |  Selvforsvar (Moderators: Rune Lind, Tormod, Simon Flack)  |  Topic: Tankesett/innstilling/attitude/mindesett 0 Members and 1 Guest are viewing this topic. « previous next »
Pages: [1] Go Down Print

Tankesett/innstilling/attitude/mindesett

Gjerding
**
Stuntposter

« on: 08.11.13 at 15:02:42 »

Prøvde å finne en tråd som hadde passet for dette, men fant ingen.

En artikkel jeg mener går litt inn for å forklare hva slags innstilling og forståelse en burde ha av klisje ordet "mindset" i forhold til kanskje en mer overfladisk forståelse.

http://northwestcqc.wordpress.com/2013/10/09/warriors-not-worriers/

Jeg sitter igjen med forståelsen av at mindset er viljen til å fortsette uansett hva, selv når alt går i dass mentalt. I forhold til kanskje en type naiv eller litt overflatisk forståelse av mindset, som i pre-fight, intensjon, ki, chi, uten den tanken at det du har planer om og kontroll over forsvinner totalt og alt du sitter igjen med er viljen. 
Noen tanker ang. emnet?

Jeg vil anbefale å kjekke ut annet materiale i den samme bloggen.
« Last Edit: 08.11.13 at 15:05:40 by Gjerding » Logged

Kakudokan Oslo
Addey
Mr. Nice Guy :)
*
Veteran

It's okay - he's in a happy place now.
« Reply #1 on: 08.11.13 at 15:52:07 »

Interessant artikkel. Vet ikke helt om "mindset" er ordet jeg ville brukt, da jeg synes det favner for vidt i forhold til hva han prøver å forklare. Men det spiller mindre rolle. Godt skrevet, og vel verd en ekstra tenkerunde for mange av oss, spesielt de av oss som hevder selvforsvar er en (stor) del av det vi driver med. Gudene skal vite at jeg presser meg selv altfor sjeldent ut av komfortsonen. Og dette selv om jeg vet at jeg bør/må det. Jeg tenker ofte på balansetrening som analogi til mye annet. Hvordan trener man på å få bedre balanse? Ved å sette seg selv i situasjoner der man er ute av balanse. Noen ganger henter man seg inn, andre ganger går man på trynet, men man må miste balansen i utgangspunktet.

Gjerding
**
Stuntposter

« Reply #2 on: 08.11.13 at 16:06:56 »

Noen tanker om hva han kunne brukt som begrep istedet?

Kakudokan Oslo
Addey
Mr. Nice Guy :)
*
Veteran

It's okay - he's in a happy place now.
« Reply #3 on: 08.11.13 at 18:39:17 »

Jeg tenkte vel umiddelbart på "warrior spirit" eller noe lignende, men det blir vel nesten litt flåsete ser jeg nå  dry

Pages: [1] Go Up Print 
Kampforum.no  |  Generelt  |  Selvforsvar (Moderators: Rune Lind, Tormod, Simon Flack)  |  Topic: Tankesett/innstilling/attitude/mindesett « previous next »
Jump to:  

Social sharing