Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
17.01.18 at 07:56:14

Login with username, password and session length
* Home Help Search Login Register
Kampforum.no  |  Generelt  |  Selvforsvar (Moderators: Rune Lind, Tormod, Simon Flack)  |  Topic: Aldri hørt om et så brutalt innbrudd før... 0 Members and 1 Guest are viewing this topic. « previous next »
Pages: [1] Go Down Print

Aldri hørt om et så brutalt innbrudd før...

Addey
Mr. Nice Guy :)
*
Veteran

It's okay - he's in a happy place now.
« on: 13.11.13 at 20:12:49 »

Sitter og leser en artikkel på Dagbladet:

http://www.db.no/2013/11/13/nyheter/studentsamskipsnad/oslo/sio/boligblokk/30289111/

Her står det blant annet at direktøren i SIO aldri har hørt om et så brutalt innbrudd før. Av det jeg leser, så har denne damen som har hatt innbrudd hos seg vært hjemme da hun fikk uvedkommende på besøk, hørt at de holdt på å bryte seg inn inngangsdøra, og så flyktet via verandaen til naboen, hvor hun har hørt innbruddet fullføres. Så vidt jeg forstår har hun ikke vært i samme rom som tyvene, og har ikke engang sett dem. Hvordan kan det havne i kategorien ekstra brutalt?

Selv vil jeg vel hevde at det er verre å ha hatt innbrudd i huset via soveromsvinduet mens man selv har sovet i det soverommet, selv om jeg faktisk ikke ville kalt det brutalt heller. Å bli bundet fast og torturert av tyvene derimot, da snakker vi brutalt...
« Last Edit: 13.11.13 at 20:55:41 by Addey » Logged

265lbsfist
*
Veteran

« Reply #1 on: 13.11.13 at 21:38:59 »

Hehehe. Kjenner to lokale løker fra hjembyen som brøt seg inn i et hus, omringet senga mens de som bodde der lå og sov og...

Men det var da de som fikk juling da mannen i huset våknet.

Attpåtil hadde de brutt seg inn i feil hus...

Men brutalt ble det.
AndersBreiflabb
*
Veteran

« Reply #2 on: 14.11.13 at 11:33:37 »

Sitter og leser en artikkel på Dagbladet:

http://www.db.no/2013/11/13/nyheter/studentsamskipsnad/oslo/sio/boligblokk/30289111/

Her står det blant annet at direktøren i SIO aldri har hørt om et så brutalt innbrudd før. Av det jeg leser, så har denne damen som har hatt innbrudd hos seg vært hjemme da hun fikk uvedkommende på besøk, hørt at de holdt på å bryte seg inn inngangsdøra, og så flyktet via verandaen til naboen, hvor hun har hørt innbruddet fullføres. Så vidt jeg forstår har hun ikke vært i samme rom som tyvene, og har ikke engang sett dem. Hvordan kan det havne i kategorien ekstra brutalt?

Selv vil jeg vel hevde at det er verre å ha hatt innbrudd i huset via soveromsvinduet mens man selv har sovet i det soverommet, selv om jeg faktisk ikke ville kalt det brutalt heller. Å bli bundet fast og torturert av tyvene derimot, da snakker vi brutalt...

hehe, nei, du sier noe. Kanskje nok et argument for at alt er relativt biggrin
HildeE
*
Forummedlem

« Reply #3 on: 12.12.14 at 10:32:55 »

Enda viktigere å lære seg selvforsvar! Finnes så mye idioter ute i Norge for tiden!! Sad
Agandhjin
Autentisk Kampentusiast
*
Guru

« Reply #4 on: 12.12.14 at 18:32:25 »

Enda viktigere å lære seg selvforsvar! Finnes så mye idioter ute i Norge for tiden!! Sad

Jeg mener at skribenter i denne tråden peker i riktig retning, men har et par ideer når det gjelder definisjoner...

Selvforsvar, førstehjelp, nærkamp, pågripelse... alt dette er uttrykk vi ofte bruker i sammenheng med vold. Hvert av uttrykkene har sitt eget område, selv om det effektivt overlapper hverandre også.
Når det gjelder den aktuelle artikkelen, og de aktuelle artikkelene 'Addey' poster, så mener jeg det riktig uttrykket vil være 'hjemsikkerhet' (home security, 'protecting your castle'). Når vi skal sikre hjemmet vårt, så gjelder litt andre faktorer enn for selvforsvar.

Hva gjør du for å sikre hjemmet ditt? (Åpent spørsmål til alle)

Dan Thomas Agandhjin Marceliussen Blogg
Juggernaut Fight Group
Nightwatch
*
Forummedlem

« Reply #5 on: 13.12.14 at 01:37:18 »

Hva gjør du for å sikre hjemmet ditt? (Åpent spørsmål til alle)
Skallalarm
Forsterkere i gang, stue og soverom
Mental scenariogjennomgang med eskaleringsstige
Boligens beliggenhet
Pages: [1] Go Up Print 
Kampforum.no  |  Generelt  |  Selvforsvar (Moderators: Rune Lind, Tormod, Simon Flack)  |  Topic: Aldri hørt om et så brutalt innbrudd før... « previous next »
Jump to:  

Social sharing