Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
24.11.17 at 19:21:05

Login with username, password and session length
* Home Help Search Login Register
Kampforum.no  |  Disipliner  |  Krav Maga (Moderator: Rune Lind)  |  Topic: KM kombinert med Aikido, eller andre kampsporter? 0 Members and 1 Guest are viewing this topic. « previous next »
Pages: [1] Go Down Print

KM kombinert med Aikido, eller andre kampsporter?

ytrewq
*
Forummedlem

« on: 03.12.13 at 21:12:19 »

Hei. Jeg ny i KM og har funnet ut at KM passer meg bra siden jeg liker at KM fokuserer på praktisk selvforsvar. Jeg har fått litt innføring i noen låseteknikker og avverging av knivangrep. I den forbindelse sjekket jeg litt ut om Aikido på nett hvor de benytter mye armlåser, og smidige bevegelser for å utnytte kraften til aggressoren. Det ser jo veldig interessant ut, men jeg vet lite om Aikido og er bare nysgjerrig.

Er det noen KM utøvere som har erfaring med Aikido og vet om dette er bra å kombinere?

..Eventuelt, er det noen andre alternative kampsporter/selvforsvarsgrener som peker seg bra ut for å kombinere?

Forhånd takk.
« Last Edit: 03.12.13 at 21:14:48 by ytrewq » Logged
Nightwatch
*
Forummedlem

« Reply #1 on: 03.12.13 at 22:49:12 »

Defendo er et alternativ hvis du vil ha låser kombinert med KM. Aikido er finmotorisk og lar seg vanskelig kombinere med den grovmotoriske KM.
Frode-Falch
Dr Low kick
*
Veteran

Practice makes perfect only if u practice perfect.
« Reply #2 on: 04.12.13 at 06:33:08 »

Det beste å kombinere med Krav Maga tror jeg er andre "levende" kontakt stilarter som MMA, boksing, kick/thai, eller en form for bryting/grappling.

ytrewq
*
Forummedlem

« Reply #3 on: 04.12.13 at 07:36:03 »

Takk for nyttige tips. Jeg ble mektig imponert over den Aikido videoen her. Men som det står i videoen, slik aggressivitet er ikke vanlig kutyme i aikido av en eller annen årsak.

Har også tenkt litt på crossfit som noe annet som kanskje passer inn som supplement, selv om det ligger litt på siden av "kampsport/selvforsvars" temaet.
VW
Forumavhengig

« Reply #4 on: 04.12.13 at 09:44:27 »

Hvis du trener RBSD vil I Liq Chuan kunne være et verdifult suplement.

Training is a process of recognizing and realizing, not imitating and accumulating - Sam Chin
Pages: [1] Go Up Print 
Kampforum.no  |  Disipliner  |  Krav Maga (Moderator: Rune Lind)  |  Topic: KM kombinert med Aikido, eller andre kampsporter? « previous next »
Jump to:  

Social sharing