Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
22.07.18 at 07:34:58

Login with username, password and session length
* Home Help Search Login Register
Kampforum.no  |  Disipliner  |  Brazilian Jiu Jitsu / Grappling (Moderator: 265lbsfist)  |  Topic: BJJ/SW i Oslo 0 Members and 1 Guest are viewing this topic. « previous next »
Pages: [1] Go Down Print

BJJ/SW i Oslo

nle
*
Forummedlem

« on: 03.01.14 at 00:16:44 »

Hei, jeg har tenkt å begynne å trene no gi BJJ / SW i Oslo (nylig flyttet tilbake), men er litt usikker på hvor jeg bør begynne?

Er det noen som har noen kommentarer/tips rundt dette? (Jeg tror valget står mellom Oslo Fight Center eller Millerss MMA.)

Informasjonen rundt Miller's MMA er litt begrenset, så vet ikke om de gjør kun BJJ / SW? Eller om det kun er MMA? Og er foresten Oslo Fight Center tidligere Frontline på Alexander Kiellands plass? Frontline i bogstadveien blir ca. dobbelt så langt unna som de to andre.

Uansett, alle tips rundt BJJ / SW i Oslo er fint.

Takk, og godt nyttår! smile

Mannen uten x
Veteran

« Reply #1 on: 03.01.14 at 11:38:39 »

Det ubestrite valget er FA i bogsta vn. Størst, flest utøvere på toppnivå, flest treninger, og de dyktigste instruktørene.

Miller`s martial arts, er vel egentlig et litt "eget prosjekt" av Jeff Miller. Det er etter min mening mer som en mindre gruppe som trener der Miller leier lokaler. Han startet på Frontline, så OFC og nå er jeg ikke sikker på hvor i Oslo. Han er en dyktig instruktør. Hovedsaken er i gården er vel SW.

OFG er jeg usikker på. Inntrykket mitt er at det er en light verson av Frontline Academy. Hvis jeg skulle velge, ville jeg valgt Miller framfor OFG, da jeg vet at miller er en dyktig instruktør, med dedikerte elever. 

Mr. sexy!
nle
*
Forummedlem

« Reply #2 on: 03.01.14 at 11:47:58 »

Takk for svar.

Ser ut som Millers MMA starta sammen med Oslo Fight Center, men senere flytta til Centrum Kickboxings lokaler, og det er 5 min unna meg, så da blir det nok Millers MMA. Iallefall i første omgang.

Foruten å ha vært fan i mange år, og minilitt "trening" med en kompis som driver med det, så er jeg helt ny til BJJ/SW trening. Blir spennende! smile
265lbsfist
*
Veteran

« Reply #3 on: 03.01.14 at 23:10:40 »

Jeg er ikke akkurat uhildet her, men Frontline Academy i Bogstadveien er eneste gym i Oslo med ADCC-kvalifiserte trenere ( Teta, Saksenvik ), vinnere internasjonalt i NOGI BJJ ( Nikolaisen, Karim, Teta osv ) og MMA-utøvere på høyeste Europeisk nivå ( Thoresen, Hermansson, Bahari ).

Nærmeste man kommer i Oslo-området er Novus på Lørenskog som kan skilte med Einemo, Nyang, Olsen, Rolfsen osv. som har veldig sterke internasjonale meritter. Men det er en jo en drøy kjøretur fra Oslo da.
nle
*
Forummedlem

« Reply #4 on: 03.01.14 at 23:28:43 »

Hei, og tusen takk for svar! Setter stor pris på alle innspill!

Frontline har jeg hørt mye bra om fra før, og var vel den første jeg så for meg. Jeg innbiller meg at en avdeling holdt til på Aleksander Kiellandsplass (tror det var Muay Thai og BJJ), men de har kanskje flytta nå?

Bogstadveien er 25 min gåavstand unna fra meg, og ikke umulig å komme til, men 5 min vs. 25 min er en del. Det er utrolig digg/praktisk å ha kort vei til trening.

Jeff Miller virker kompetent også (ref. http://www.mma-norway.com/intervjuer/28-intervjuer/2250-mot-jeff-miller) – så jeg tror nok jeg i første omgang kommer til å prøve meg der, så får jeg heller se hvordan det går. smile

Jeg har også tenkt litt på størrelsen av gymmet. Der er det litt fordeler og ulemper, men jeg ser vel for meg at man lettere blir tatt i mot i et litt mindre gym, enn større. Så vidt jeg vet er det ganske stort frafall på BJJ i begynnelsen, og i de større gymmene er det færre som "gidder" å engasjere seg før de ser at du blir.
265lbsfist
*
Veteran

« Reply #5 on: 03.01.14 at 23:38:01 »

Frontline Muay Thai som holdt til på Kiellands er en egen klubb. De delte lokaler med Frontline Academy for en del år tilbake og holdt da thaiboksingtreningene der, men flyttet så videre.

På Frontline så deler vi oss opp i mindre partier da vi er så mange så det blir litt som småklubbfølelsene pga dette.

Hadde jeg vært deg hadde jeg ofret litt reisevei for å trene på Norges og en av Nordens beste BJJ- og submissiongym. Men jeg er som sagt ikke helt uhildet. smile
Shemhazai
Veteran

Homo Homini Lupus
« Reply #6 on: 04.01.14 at 09:31:23 »

Spørsmålet er ikke bare om instruktøren er flink, men om du får noen kompetente treningspartnere å sparre med. Problemet med veldig mange av de 'andre' grapplingstedene i Oslo, er at det nesten bare er nybegynnere som trener der - dels fordi alle som kan, trener på Frontline, og dels fordi de andre klubbene har flyttet mye på seg/skiftet ut instruktører mange ganger etc, evt. har noe annet enn grappling som sin hovedgreie.

Til syvende og sist blir du (som regel) bare så god som treningspartnerne dine. Vil du trene et sted hvor du har mulighet til å bli god fort, og nå et høyt ferdighetsnivå, er Frontline Academy det åpenbare valget. Eneste gyldige grunn til å trene grappling noe annet sted (innad i Oslo) etter min mening, måtte være prisforskjeller/budsjett.

Arte suave.
nle
*
Forummedlem

« Reply #7 on: 04.01.14 at 13:47:45 »

Godt poeng. Får ta en prøvetimer begge steder og se nivået på folk. Jeg bare vet at terskelen er lavere for å komme seg dit med kortere reisevei. Tur-retur så blir det 10 min vs. 50 min. Det har litt å si etter jobb etc.

Millers MMA går med farga rash guards istedenfor tradisjonelle bjj belter, så man kan vel fort få et slags overblikk over nivået på folk.

Lillebroren til en kompis av meg trener på Fronline tror jeg, så jeg kan jo sikkert bli med på en åpen matte en gang for å se forskjellen hvis jeg skulle ende opp med å begynne hos Miller's MMA.
« Last Edit: 04.01.14 at 13:55:47 by nle » Logged
Sala
*
Forummedlem

« Reply #8 on: 04.01.14 at 21:51:34 »

Jeg får rydde opp litt her.

Jeff underviste først ved FA, skiftet til OFC, sluttet og leier nå lokaler hos Sentrum kickboxing. Jeff driver kun med SW, ikke MMA.

OFC holder til på andre siden av veien for Frontline MT. Vi fokuserer mest på MMA-rettet trening, men tilbyr også SW, K-1, litt boksing og Krav Maga (hvis du er interessert i det). Thomas Hytten er hovedtrener, jeg vil påstå at han er vel så kompetent som Jeff. Men for all del, du velger selv hvor du vil trene og jeg forstår at 5 min reisevei er forlokkende smile Stikk innom hvert av sentrene og sjekk hvor du trives best er mitt tips.
« Last Edit: 04.01.14 at 22:06:33 by Sala » Logged
265lbsfist
*
Veteran

« Reply #9 on: 04.01.14 at 23:19:26 »

Hytten har 38 MMA-kamper og har konkurrert i 15 år nå og er en av Norges absolutt beste. Ved siden av Frontline Academy er han vel den med best meritter i Oslo AFAIK i grappling/MMA.
nle
*
Forummedlem

« Reply #10 on: 06.01.14 at 12:58:39 »

Takk for svar folkens. Jeg postet en link til tråden på Millers MMA sin facebookside, så får vi se om noen derfra kan komme med litt input.

Til syvende å sist må man vel bare sjekke ut selv. smile
Bullshit Man
Gjenganger

Bullshit!
« Reply #11 on: 08.01.14 at 16:27:15 »

Jeg bor 2 minutter unna Alexander Kiellandsplass og trener på Frontline Majorstua.

Hint hint. =)

Pages: [1] Go Up Print 
Kampforum.no  |  Disipliner  |  Brazilian Jiu Jitsu / Grappling (Moderator: 265lbsfist)  |  Topic: BJJ/SW i Oslo « previous next »
Jump to:  

Social sharing