Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
22.09.18 at 12:59:48

Login with username, password and session length
* Home Help Search Login Register
Kampforum.no  |  Disipliner  |  Taekwon-Do (Moderators: Werner, Addey)  |  Topic: Mudo sitt Tae Kwon Do-opplegg. Bra? 0 Members and 1 Guest are viewing this topic. « previous next »
Pages: [1] Go Down Print

Mudo sitt Tae Kwon Do-opplegg. Bra?

RB
« on: 08.02.14 at 19:13:03 »

Sjekket graderingskravene til alle belter til og med 3. dan TKD innenfor Mudo-klubbene, og fikk egentlig et veldig positivt inntrykk sammenliknet med endel av det jeg har sett av graderingskrav i andre klubber. I tillegg til de obligatoriske poomsene, ser Mudo ut til å fokusere på et fåtall *praktiske* teknikker (inkludert bokseslag fra høy guard, knær og albuer, relativt heftige styrkerav, effektive basic-spark (altså ingen 540 graders hoppende rundspark og annen galskap), samt sparring etter kickboxingregler med slag mot hodet (i tillegg til den litt mer håpløse - fra et selvforsvarsperspektiv - vanlige WTF-sparringen selvsagt).

Har tidligere vært innom diverse andre Tae Kwon Do-klubber som er så dypt inne i WTF-konkuranseboblen at selv sortbelter knapt kan levere effektive slag, og etter min mening er det nettopp fokus på, og trening mot det offisielle WTF konkuranseregelverket(I praksis fekting med beina) som har skadet WTF Tae Kwon Do sitt omdømme som effektiv kampstil. Sånn sett synes jeg Mudo sitt opplegg, iallefall slik det ser ut på papiret, virker helt topp!

Er det noen her som har trent TKD innenfor Mudo-tilknyttede klubber, som kan gi meg en tilbakemelding på hva de synes om dette opplegget, og rundt hvorvidt mine (positive) inntrykk stemmer med virkeligheten?
smile
« Last Edit: 08.02.14 at 19:19:26 by RB » Logged
RB
« Reply #1 on: 16.02.14 at 12:44:19 »

Ok, jeg skjønner. Dødt forum. Jeg får gå et annet sted.
tøffen
Veteran

Kids are people too, you know!
« Reply #2 on: 01.03.14 at 13:54:32 »

Antall nye poster er på en all time low siden forumet ble startet i 2002. Alt er ferdigdiskutert.

"Royce has a puncher's chance at catching Matt in a submission" - Randy Couture
perbl
Überauthoratha
*
Veteran

Advarsel, klemfare!
« Reply #3 on: 01.03.14 at 16:08:38 »

Sant nok. Hva kan man gjøre? Skal jeg gå tilbake til 1998-perbl som trodde Shaolin-munker var det råeste av det råe?

Usikker selv.

Per B. Løvsletten
Påltergeist
Gammel ørn

« Reply #4 on: 04.03.14 at 13:33:39 »

Sant nok. Hva kan man gjøre? Skal jeg gå tilbake til 1998-perbl som trodde Shaolin-munker var det råeste av det råe?

Usikker selv.

Jeg støtter forslaget! smile
Chrisoro
*
Forummedlem

Hapkido, Taekwondo, Jiu-Jitsu
« Reply #5 on: 12.12.17 at 18:14:10 »

Vel, forumaktivitet forutsetter at folk i det minste gidder å svare på innlegg som postes. Etter et kjappt søk kan jeg ikke se at trådsstarters spørsmål har blitt «ferdigdiskutert» fra før, så når folk ikke engang gidder å gi tilbakemeldinger på temmelig konkrete spørsmål fra nye medlemmer er det vel egentlig ikke særlig håp om å få opp aktiviteten på forumet. Et forum er ikke bedre enn sine brukere, så når brukerne ikke gidder dør forumet en langsom død.
Pages: [1] Go Up Print 
Kampforum.no  |  Disipliner  |  Taekwon-Do (Moderators: Werner, Addey)  |  Topic: Mudo sitt Tae Kwon Do-opplegg. Bra? « previous next »
Jump to:  

Social sharing